Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Gumowe zaślepki w nadkolach


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MarcinLi


  • Postów: 43
  • Na forum od: 12 maj 2011

Napisano 05 czerwca 2013 - 15:17

Witam!! Do czego służą gumowe zaślepki w tylnych nadkolach i czy dostanę na allegro takie zaślepki.



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2013 - 16:40

A może byś profil uzupełnił i w temacie napisał do czego te zaślepki: golarki, kosiarki?

#3 Offline   MarcinLi


  • Postów: 43
  • Na forum od: 12 maj 2011

Napisano 05 czerwca 2013 - 21:31

Jak masz tylne nadkola w W124 i tam są gumowe zaślepki. Do czego one służą?

#4 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2013 - 22:06

Nadkole wewnętrzne jest swego rodzaju zamkniętym profilem, są tam również podłużnice, to elementy nośne, konstrukcyjne samochodu

Te korki gumowe zabezpieczają te zamknięte przestrzenie przed działaniem zewnętrznych czynników


(Uzupełnij profil bo Mod-y Ci nie popuszczą xD)

#5 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 05 czerwca 2013 - 22:17

No zapewne chodzi Ci o tzw. zaślepki technologiczne. Niestety tak Mercedes fabrycznie robił. Raczej żadnej funkcji one nie spełniają. Z biegiem lat stają się niestety jednymi z głównych ognisk korozji. Takie zaślepki to raczej ASO.
Fabryczne zabezpieczenie często ładnie maskuje rozwój rudego w tych miejscach. Z reguły właściciel budzi się jak już zaślepka któraś wypadnie i zastanie dziurę :E A wtedy to już łatanie, spawanie itp.
Niektórzy zakładają profilaktycznie plastikowe nadkola, które fabrycznie z tyłu niestety nie istniały- dziś są takie na rynku, choć większość i tak montuje je na blachowkręty :mlot:

Użytkownik Bruce_Nolan edytował ten post 05 czerwca 2013 - 22:19


#6 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 07 czerwca 2013 - 20:31

Mi do głowy przyszło ż zaślepki technologiczne mogą służyć do wprowadzaniu przez te otwory jakiegoś specyfiku do zabezpieczania profili zamkniętych przed korozją itp...

#7 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 07 czerwca 2013 - 21:29

Cytat

zaślepki technologiczne mogą służyć do wprowadzaniu przez te otwory jakiegoś specyfiku do zabezpieczania profili zamkniętych przed korozją
Ano.
Ciekawe, jak po spawaniu progów, nadkoli, wtrysnęlibyśmy różne świństwa zabezpieczające...
W dodatku te otwory to niezłe wzierniki inspekcyjne.
Gdzieś mam ładną rozpiskę konserwacji któregoś modelu MB z wykorzystaniem różnych otworów, jak znajdę to wrzucę.

O, nawet pod ręką była, 123 kombi
http://imageshack.us...onserwacja.jpg/

Sorry, mam uwaloną wtyczkę ShockWave, nima kiedy kompa posprzątać...
V.

Użytkownik vorlog edytował ten post 07 czerwca 2013 - 21:32


#8 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 15 lutego 2017 - 22:42

Witam,
ktoś ma jakieś doświadczenia pomysły na jaką paste montować owe zaślepki co by były szczelne ?
ma być wiecznie elastyczne :) są niby jakieś uszczelniacze przemysłowe, silikony, smary obojętne na gumy, coś ktoś ?
pozdrowionka

#9 Offline   Grigori


  • Postów: 8
  • Na forum od: 02 lut 2017
  • Miejscowość: Kraśnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2017 - 09:01

Kiedyś robiąc podłogę w samochodzie używałem takiej szarej pasty do uszczelniania spawów lub zgrzewów. Co podobnego jak stosowane jest w nowych autach. Niestety nie pamiętam nazwy. Podjedź do jakiegoś sklepu z lakierami i chemią samichodową, powinni coś takiego mieć.








Podobne tematy Zwiń