Mam prośbę do Warszawiaków, którym nieobcy jest system ASD montowany w W201. Próbuję zdiagnozować przyczynę wyłączonego (tak to wygląda) systemu ASD. Poprzedni właściciel nie ma na ten temat pojęcia. Jeśli ktoś z Was ma coś takiego w aucie i mógłby to auto obejrzeć i będzie umiał pomóc będę bardzo wdzięczny.
3
117 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 kwietnia 2010 - 09:47
#2
Napisano 26 kwietnia 2010 - 12:04
O uszkodzeniach ASD było już na forum, w tym temacie masz opisaną procedurę diagnostyki:
w201-w124-diagnoza-uszkodzenia-asd-vt1837.htm
Jeśli kontrolka nie świeci możliwe, że ktoś wyjął żarówkę z licznika, u mnie tak było
Jak przekręcisz kluczyk na zapłon świeci się pomarańczowy trójkąt na środku zegarów czy tylko mignie :?:
w201-w124-diagnoza-uszkodzenia-asd-vt1837.htm
Jeśli kontrolka nie świeci możliwe, że ktoś wyjął żarówkę z licznika, u mnie tak było
Jak przekręcisz kluczyk na zapłon świeci się pomarańczowy trójkąt na środku zegarów czy tylko mignie :?:
#3
Napisano 26 kwietnia 2010 - 13:28
Zacznę od tego, że nie pali się wcale żarówka od ASD, widzę 3 możliwości:
1) brak zasilania systemu ASD
2) spalona żarówka ASD
3) brak żarówki ASD.
Dziś będę w serwisie naciągną mi pasek alternatora, to poproszę by spróbowali zobaczyć, czy tam jest ta żarówka. Jeśli jej nie ma lub jest poproszę żeby wymienili.
Jak przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu pali się trójkącik cały czas. Jak odpalę silnik gaśnie. Przy ostrym ruszaniu trójkąt się nie świeci. Nie pali mi się kontrolka od ABS, więc domniemuję, że czujniki ABSu są sprawne. Jeśli tak to do sprawdzenia mam wyłącznik "stopów" pod pedałem hamulca (stopy się palą, ale to chyba nie jest żaden wyznacznik poprawności w tym przypadku?), sterownik ASD (pytanie gdzie on jest, nie umiem go zlokalizować) oraz elektrozawór. Tak by wynikało z rozpiski kodów błędów.
Na złączu, na którym można przetestować kody błędów ASD są tylko dwa kable, jeden to masa, drugi jak mniemam daje sygnał. Próbowałem się zorientować dokąd on biegnie, ale wszystko jest tak pospinane, że nijak nie da się określić. Stawiam, że ten właśnie kabel idzie to sterownika ASD. Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Czy brak migania/świecenia się trójkącika jest spowodowany awarią/wyłączonym ASD?
Weryfikację błędów mogę zrobić sam i spróbuję ją wykonać, jak tylko uruchomię kontrolkę od ASD. Potrzebuję tylko informacji, gdzie szukać sterownika od ASD.
1) brak zasilania systemu ASD
2) spalona żarówka ASD
3) brak żarówki ASD.
Dziś będę w serwisie naciągną mi pasek alternatora, to poproszę by spróbowali zobaczyć, czy tam jest ta żarówka. Jeśli jej nie ma lub jest poproszę żeby wymienili.
Jak przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu pali się trójkącik cały czas. Jak odpalę silnik gaśnie. Przy ostrym ruszaniu trójkąt się nie świeci. Nie pali mi się kontrolka od ABS, więc domniemuję, że czujniki ABSu są sprawne. Jeśli tak to do sprawdzenia mam wyłącznik "stopów" pod pedałem hamulca (stopy się palą, ale to chyba nie jest żaden wyznacznik poprawności w tym przypadku?), sterownik ASD (pytanie gdzie on jest, nie umiem go zlokalizować) oraz elektrozawór. Tak by wynikało z rozpiski kodów błędów.
Na złączu, na którym można przetestować kody błędów ASD są tylko dwa kable, jeden to masa, drugi jak mniemam daje sygnał. Próbowałem się zorientować dokąd on biegnie, ale wszystko jest tak pospinane, że nijak nie da się określić. Stawiam, że ten właśnie kabel idzie to sterownika ASD. Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Czy brak migania/świecenia się trójkącika jest spowodowany awarią/wyłączonym ASD?
Weryfikację błędów mogę zrobić sam i spróbuję ją wykonać, jak tylko uruchomię kontrolkę od ASD. Potrzebuję tylko informacji, gdzie szukać sterownika od ASD.
#4
Napisano 26 kwietnia 2010 - 15:24
gisek napisał:
Nie pali mi się kontrolka od ABS, więc domniemuję, że czujniki ABSu są sprawne
gisek napisał:
stopy się palą, ale to chyba nie jest żaden wyznacznik poprawności w tym przypadku?
gisek napisał:
pytanie gdzie on jest, nie umiem go zlokalizować)
gisek napisał:
Próbowałem się zorientować dokąd on biegnie,
gisek napisał:
Czy brak migania/świecenia się trójkącika jest spowodowany awarią/wyłączonym ASD?
#5
Napisano 08 lipca 2010 - 09:25
Jeszcze ja się dołączę z małym pytankiem
Czy zbyt niski poziom oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu hydraulicznego może powodować wyłączenie się układu ASD i świecenie jego żółtej kontrolki [ASD] pomimo, że trójkąt na prędkościomierzu zapala się w trakcie rozruchu?
Czy zbyt niski poziom oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu hydraulicznego może powodować wyłączenie się układu ASD i świecenie jego żółtej kontrolki [ASD] pomimo, że trójkąt na prędkościomierzu zapala się w trakcie rozruchu?
#6
Napisano 08 lipca 2010 - 20:36
Nie, zbiornik nie ma czujnika poziomu. Wymigaj sobie błąd, bedziesz wiedział co daje ciała
#7
Napisano 08 lipca 2010 - 22:22
Hmm... tak też właśnie myślałem ale wolałem się upewnić
Dzięx za odpowiedź
Jak coś wybłyskam to napiszę.
Dzięx za odpowiedź
Jak coś wybłyskam to napiszę.
#8
Napisano 15 lipca 2010 - 09:44
A więc wybłyskałem sobie i wyszedł mi błąd przedniego lewego czujnika ABS-u i włącznika "STOP-u" lub elektrozaworu w tylnym moście czyli odpowiednio kod [4] i [8].
Na szczęście wystarczyło tylko wykasować błędy i ASD działa bez zarzutu
Dzięki za pomoc
Na szczęście wystarczyło tylko wykasować błędy i ASD działa bez zarzutu
Dzięki za pomoc
#9
Napisano 29 marca 2011 - 13:19
Ja się wczepię w temat, ponieważ mam trochę nietypowe zachowanie ASD. U mnie okazało się, że żarówka od ASD była spalona, Wymieniłem. ASD zgłaszało się jak należy: na zapłonie wszystko się świeciło, po włączeniu silnika wszystko zgasło. Spróbowałem wyczytać błędy, wyszedł kod "1" czyli wszystko sprawne. No to jazda próbna. Kilka prób "palenia gumy" na piachu i zero reakcji ze strony ASD, wykrzyknik nie błyska. Ma ktoś z Was pomysł co można jeszcze zdziałać w tym temacie?
#10
Napisano 29 marca 2011 - 16:00
gisek, a most masz oryginalny?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
[w124] SWAP silnika 230 m102 z ASD na bez ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jedrej |
|
|
|
W 124 Centralka w drzwiach nie zawsze dziala - brak reakcji klami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
||
[W124] ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Vengeance |
|