Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Zniszczona wiązka przewodów elektrycznych m104


65 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   arczi320E


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 gru 2009
  • Miejscowość: Legnica

Napisano 13 luty 2010 - 20:08

Niestety mam ten sam problem co Wy. Sam nie czuje sie na siłach zeby podjąć sie wymiany tej wiązki kabel po kablu, a ceny w ASO przerażają :!: . w związku z tym mam pytanie czy ktoś zna jakiegoś dobrego elektryka z dolnego śląska który zreanimowałby moją fure :?: .z góry dzięki

#22 Offline   fingeros


  • Postów: 23
  • Na forum od: 02 sie 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 15 luty 2010 - 13:38

Ja znalazłem elektromechanika z wrocławia (maślice), ogólnie trudno było znaleźć, bo mało który chciał się tego podjąć w ogóle - sic! Ale za niewielkie pieniądze mam już wymienione wszystkie kable i fura śmiga elegancko :wpysk:
Nr do niego 514904849

#23 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2665
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2010 - 20:52

Jak ktoś chce same wtyczyki to mam namiary na goscia, tzn jest cala wiazka, ale kable juz pekaja. Jeśłi kogos to interesuje to dawać na PW. Mi powiedzial 200 zł za tą wiązkę...

#24 Offline   Rudi


  • Postów: 5
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 25 marzec 2010 - 21:56

Wczoraj reanimowalem moja wiazke bo jak ja zaczolem pruc to dziwilem jak to auto moglo jezdzic i czemu sie jeszcze nie spalilo....??????
Tylko tak przed wymiana byl taki problem auto na N trzymalo 2 tys obrotow albo gaslo na D szarpalo jak nie zgaslo i stalem.Falowanie obrotow zalwanie itp,,,,
Po wymianie odpalilem auto jak bylo zimne nie chcialo trzymac obrotow(chyba krokowy;/) rozgrzalo sie i trzyma obroty tyle ze znow niecale 2 tysiace z tym ze na D mozna sobie spokojnie stac tyle ze auto ma 1000 obrotow...choc tez zgasnie jak cos mu sie nie spodoba:(
Moze ktos podrzuci jakis pomysl i pokieruje mnie.....
autko kupilem juz z takim defektem i chcialbym je zrobic zeby sobie polatac.
Ewentualnie moze napisac nowy temat co mam robic???Jestem zdesperowany:P!!!!

#25 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 25 marzec 2010 - 22:37

Rudi, diagnostyka komputerowa

#26 Offline   Rudi


  • Postów: 5
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 25 marzec 2010 - 22:48

Mam nadzieje,ze sie z nim uda polaczyc patrzac na byla wiazke od silnika ladne glupoty by pokazal komp....zobacze jeszcze na spokojnie pozostale wiazki moze cos jeszcze znajde jak nie to komp pewnie prawde mi powie:P
Dzieki

#27 Offline   bydle


  • Postów: 537
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:350Z

Napisano 02 maj 2010 - 16:35

Panowie jak rozebrac ta wtyczke ?

Dołączona grafika

#28 Offline   mb320t


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 05 maj 2010 - 12:41

Wygląda na wtyczkę od czujnika położenia wału/wałka - u mnie nierozbieralne więc przy wymianie całej wiązki rozcinałem je a później zalewałem masą plastyczną... (takie same są od cewek, ale tamte można otworzyć)

U mnie po wymianie całej wiązki nadal załapuje kod błyskowy nr 40 !! :czerwona: W mojej skąpej liście kodów akurat tego nr 40 nie ma :-| Co może on oznaczać??? Pomocy!

#29 Offline   bydle


  • Postów: 537
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:350Z

Napisano 08 maj 2010 - 00:25

Awaria!!!!

auto po wymianie wiazki odpala ale nie dziala na wszystkich garach, oboroty strasznie faluja, strzela z tlumika i bardzo czuc bene.
1.Pytanie czy szukac przyczyny przy wtryskach czy przy cewce skoro bezyne czyc to chyba podaja ja wtryski?

2.Czy moze byc obajwem tego pomylka przy wtyczkach wtryskow? moze pomylka przy wtyczkach cewek?

3.Jezeli przekladal bym wyczki przy wtryskach, chodz tylko 2 nie jestem pewien czy ich nie pomylilem to czy nie uszkodzi to czegos? Czy taka operacja jest dozwolona?

4.Ggdzie ewentulanie szukac problemu?

#30 Offline   irekD.


  • Postów: 60
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Dobiegniew

Napisano 27 maj 2010 - 13:54

Witam mam ten sam problem przymoim :drive: 320E,nadodatek nie mam piatego biegu,ktory wlaczany jest prawdopodobnie elektrycznie,elektryk walczy juz troche i boje sie co z tego bedzie,czy jeszcze posmigam sobiemoim :hmm: :D :spokoj:

#31 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maj 2010 - 21:19

Czemu te wiązki sa akie felerne :jump:

#32 Offline   bydle


  • Postów: 537
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:350Z

Napisano 30 maj 2010 - 09:54

Bo byly produkowane na slabych materialach a pod maska takiego 3.2 panuja naprawde duze temperatury...

Ja juz jestem u skraju wqrwienia i daje jeszcze sobie tydzien i kupuja nowa z aso...temat wymiany wiazki nie jest az taki prosty poniewaz niektore wtyczki nie sa rozbieralne a jak zacznie sie ona sypa przy wtyczka no to juz totalna lipa czego przykladem jest moja wiazka....

#33 Offline   miqolaj


  • Postów: 649
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwiec 2010 - 17:55

2dni temu reaktywowalismy wiazke u kumpla w 2.8 jeden dlugi wieczor i po robocie.
mysle ze glowna przyczyna takiego stanu przewodow jest niedzialajace wisco.

#34 Offline   irekD.


  • Postów: 60
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Dobiegniew

Napisano 02 czerwiec 2010 - 05:27

Witam ja juz mam zrobiona nowa wiazke,fakt ze to trwalo prawie trzy tygodnie,ale MAM zrobione,nie mam wymienionych,(kostek ,niewiem czy to sie tak nazywa cewek) nierozbieralnych,u mnie te czesci byly juz kiedys przez pseldo elektrykow rozbierane,posprawdzal te czesci i stwierdzil ze sa dobre,co najwazniejsze to chodzi jak pszczulka,dziala rowniez piaty bieg.Trwalo to tak dlugo poniewaz robil to w chwilach wolnych,a mi nie zalezalo na czasie tylko zeby bylo zrobione dobrze i nie drogo. :D smiga jak nowka. Pozdrawiam :jump: :/ ps.stara wiazka wygladala,jak by miala ze sto lat(prawie wszystkie kable byly po zgrzewane,bez izolacji) ze to sie nie zapalilo to jakis cud.

#35 Offline   mb320t


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 06 lipiec 2010 - 17:56

irekD., Witaj :star: Nie wiesz może które kable były odpowiedzialne za brak 5 biegu? U siebie mam wymienioną wiązkę silnika ale 5 biegu nadal nie ma :)

#36 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipiec 2010 - 13:02

michancio napisał:

Czemu te wiązki sa akie felerne :E
Podłączam się również pod to pytanie. Czy problem ten dotyczy tylko silnika M104 czy wszystkich silników benzynowych?
I jak to się ma do silnika 3,6 AMG z :smiech2: W202?

#37 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipiec 2010 - 16:41

Z tego co wiem to tylko M104...

#38 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipiec 2010 - 18:01

michancio napisał:

Z tego co wiem to tylko M104...
Na forum :) W202 wyczytałem, że problem ten dotyczył nie tylko silnika M104 (akurat ktoś miał problem w silniku 1,8). Jeden z tamtych klubowiczów pisał nawet, iż Mercedes przyznał się do błędów konstrukcyjnych tejże wiązki i wymieniał ją serwisowo.

#39 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 09 lipiec 2010 - 06:53

3.6amg z w202 to też m104

#40 Offline   MBwiewiór


  • Postów: 16
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:sprinter 313
  • Trzeci Mercedes:ex W124 200TE

Napisano 11 lipiec 2010 - 10:40

Koledzy, nie wiem czy na wszystkie powyższe posty coś pomogę ale postaram się coś podpowiedzieć, bo przerabiałem wiele z tych problemów w moim 320ce.
1. Wiązka elektryczna. Są moim zdaniem tylko 2 możliwości:
- dobry elektryk/lub elektronik jak kto woli który sie tego podejmnie i ma wiedzę oraz dużooooo czasu żeby dokładnie to porobić (całe kable aż do kostek, a nawet otwarcie niektórych z nich i poskładanie na nowych przewodach)
- kupno tylko i wyłącznie NOWEJ wiązki z ASO (używane będą w podobnym stanie do waszej, nie ma się co łudzić)

2. Sterownik
Najpierw sprawdź u naprawdę konkretnego mechanika czy cos tam w ogóle sie posypało, bo gdyby yło tam jakieś zwarcire to autko pewnie by nie chciało odpalic, a przynajm,niej sterownik by się nie zgłaszał przy podpięciu. Rozwiązanie jakie miałem ja - mam naprawdę dobrego gościa od elektroniki i na dodatek fanatyka marki MB wiec znalazł inny i zreanimował mi mój sterownik. jeżeli kogoś takiego nie macie to tylko wymiana

3. był tez temat o 5tym biegu
w mojej asb tez miałem problem po wymianie silnika. 5-ka sie nie chciała w ogóle odzywać, i nawet ten mój gość głowił się nad tym kilka dobrych tygodni, posprawdzał wiele rzeczy i możliwości i sie okazało że podciśnienia były źle podpięte, ale powiem szczerze że schematy podciśnień to załatwiał od kogoś z ASO i dopiero po tym wyszło szydło z worka.

Na koniec was pociesze tylko że moje autko stało u niego 3 miesiące, miałem ochotę go udusić ale jak już oddał to mu odpuściłem

powodzenia