Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Powietrze w przewodzie paliwa - gdzie szukać usterki?



28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2013 - 17:26

Cześć, w przewodzie od benzyny widać bąbelki powietrza podczas pracy silnika i przestrzeń w której się magazynuje powietrze przy wyłączonym silniku i postoju. Gdzie szukać usterki ów objawu?



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2013 - 19:08

Wyświetl postUżytkownik circos dnia 28 czerwca 2013 - 17:26 napisał

Gdzie szukać usterki ów objawu?
Na forum-na pewno coś znajdziesz a swoją drogą to w profilu 2.5D więc skąd te przewody benzyny?

#3 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 28 czerwca 2013 - 21:27

Po odpaleniu rzuca na boki silnikiem przez chwilę? W OM 605 to częsta przypadłość.Sprawdź główny wężyk idący od baku, znajdziesz go pod pompą wspomagania jest w oplocie z wężykiem powrotnym. Wąż ten lubi się przetrzeć w okolicy mocowania pompy wspomagania, może delikatnie cieknąć i łapać lewe powietrze. Przy filtrze albo podgrzewaczu paliwa w miejscach mocowania wężyków są oringi, warto tam zajrzeć.

#4 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2013 - 18:52

@Diesel - nie, silnikiem nie rzuca, tylko jak odpala to od razu gaśnie albo jak pedał do podłogi się wciśnie próbuje dźwignąć paliwo i nie zgasnąć, przy tym wariując na obrotach...

No to właśnie w tym miejscu o którym piszesz mówię, że tam widać w wężyku paliwa pęcherzyki powietrza...

@ Lord Zekanda - chodziło mi oczywiście o paliwo. Tą sprawą zajmuje się Diesel :-) hehehe...

#5 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 29 czerwca 2013 - 20:56

Zapowietrza się i to mocno, podejrzewam, że jak podniesiesz maskę to czuć ropę. Koniecznie wymień ten wąż, z tego co pamiętam to 8mka. Ale głowy nie daje.

#6 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2013 - 14:12

Nie, właśnie nic nie śmierdzi, nic nie kapie. Kabel z tego co patrzyłem jest suchy i cały szczelny tylko może te zimmeringi co wchodzą do pompy się rozszczelniły...

#7 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 30 czerwca 2013 - 17:03

Nie kabel kolego ,hehe. Napiszę jeszcze raz sprawdź szczelność tego czarnego węża paliwowego który jest w oplocie z wężem powrotnym pod pompą wspomagania mniej więcej go widać. W tym przezroczystym widzisz bąbelki ale o nie tym pisałem.

#8 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 01 lipca 2013 - 07:49

skoro masz zapocone zimeringi na pompie to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...

#9 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2013 - 10:00

Temat nadal trwa chociaż silnik odpala po woli dużo lepiej. Prawdopodobnie przewody są OK a wina leży po stronie zbyt niskiego poziomu ropy i zapowietrzenia układu. W bagażniku mam taką pompkę ("gruszkę") do odpowietrzania ale jaka jest jej zasada działania? Mam nią pompować kilka razy czy wcisnąć i czekać aż sama odbije do pionu?

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2013 - 10:59

Wyświetl postUżytkownik circos dnia 30 czerwca 2013 - 14:12 napisał

tylko może te zimmeringi co wchodzą do pompy się rozszczelniły

Wyświetl postUżytkownik F3ear dnia 01 lipca 2013 - 07:49 napisał

skoro masz zapocone zimeringi na pompie to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...
A ja mam pytanie: gdzie pompa ma simmerringi??? Czy każdą uszczelkę trzeba na siłę określać jakąś mądrą nazwą (czy trafioną?...), zamiast zwyczajnie opisać skąd cieknie?

Wyświetl postUżytkownik circos dnia 03 lipca 2013 - 10:00 napisał

W bagażniku mam taką pompkę ("gruszkę") do odpowietrzania
Cyknij fotkę, to chyba nie jest nic fabrycznego. Chyba, że znajdziesz tam 10-cyfrowy numer MB.

Wyświetl postUżytkownik circos dnia 03 lipca 2013 - 10:00 napisał

Prawdopodobnie przewody są OK a wina leży po stronie zbyt niskiego poziomu ropy i zapowietrzenia układu.
Co to znaczy "zbyt niskiego poziomu ropy"? Czy czujnik poziomu paliwa przekłamuje? Jeśli tak, warto się z tym rozprawić. Zobaczysz czy pływak nie jest obrośnięty glutami. Jeśli jest, to gluty są też na sitku smoka.
Układ zapowietrza się głównie tam, gdzie jest niższe ciśnienie. A niższe ciśnienie jest na odcinku zbiornik paliwa -> pompa obiegowa (na pompie wtryskowej). A jeśli smok jest zatkany, to ciśnienie robi się o wiele niższe, więc zasysa powietrze każdą nieszczelnością - pod bakiem i pod samochodem - trzeba wleźć.
Sprawdź też jak wygląda zawór-przycisk STOP od awaryjnego gaszenia (jest na głównym filtrze paliwa, chyba że ktoś wymontował i wsadził zwykłą śrubę od OM601/602/603).








Podobne tematy Zwiń