0
[w124] Powietrze w przewodzie paliwa - gdzie szukać usterki?
Rozpoczęty przez circos, cze 28 2013 17:26
28 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 czerwca 2013 - 17:26
Cześć, w przewodzie od benzyny widać bąbelki powietrza podczas pracy silnika i przestrzeń w której się magazynuje powietrze przy wyłączonym silniku i postoju. Gdzie szukać usterki ów objawu?
#3
Napisano 28 czerwca 2013 - 21:27
Po odpaleniu rzuca na boki silnikiem przez chwilę? W OM 605 to częsta przypadłość.Sprawdź główny wężyk idący od baku, znajdziesz go pod pompą wspomagania jest w oplocie z wężykiem powrotnym. Wąż ten lubi się przetrzeć w okolicy mocowania pompy wspomagania, może delikatnie cieknąć i łapać lewe powietrze. Przy filtrze albo podgrzewaczu paliwa w miejscach mocowania wężyków są oringi, warto tam zajrzeć.
#4
Napisano 29 czerwca 2013 - 18:52
@Diesel - nie, silnikiem nie rzuca, tylko jak odpala to od razu gaśnie albo jak pedał do podłogi się wciśnie próbuje dźwignąć paliwo i nie zgasnąć, przy tym wariując na obrotach...
No to właśnie w tym miejscu o którym piszesz mówię, że tam widać w wężyku paliwa pęcherzyki powietrza...
@ Lord Zekanda - chodziło mi oczywiście o paliwo. Tą sprawą zajmuje się Diesel :-) hehehe...
No to właśnie w tym miejscu o którym piszesz mówię, że tam widać w wężyku paliwa pęcherzyki powietrza...
@ Lord Zekanda - chodziło mi oczywiście o paliwo. Tą sprawą zajmuje się Diesel :-) hehehe...
#5
Napisano 29 czerwca 2013 - 20:56
Zapowietrza się i to mocno, podejrzewam, że jak podniesiesz maskę to czuć ropę. Koniecznie wymień ten wąż, z tego co pamiętam to 8mka. Ale głowy nie daje.
#6
Napisano 30 czerwca 2013 - 14:12
Nie, właśnie nic nie śmierdzi, nic nie kapie. Kabel z tego co patrzyłem jest suchy i cały szczelny tylko może te zimmeringi co wchodzą do pompy się rozszczelniły...
#7
Napisano 30 czerwca 2013 - 17:03
Nie kabel kolego ,hehe. Napiszę jeszcze raz sprawdź szczelność tego czarnego węża paliwowego który jest w oplocie z wężem powrotnym pod pompą wspomagania mniej więcej go widać. W tym przezroczystym widzisz bąbelki ale o nie tym pisałem.
#8
Napisano 01 lipca 2013 - 07:49
skoro masz zapocone zimeringi na pompie to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...
#9
Napisano 03 lipca 2013 - 10:00
Temat nadal trwa chociaż silnik odpala po woli dużo lepiej. Prawdopodobnie przewody są OK a wina leży po stronie zbyt niskiego poziomu ropy i zapowietrzenia układu. W bagażniku mam taką pompkę ("gruszkę") do odpowietrzania ale jaka jest jej zasada działania? Mam nią pompować kilka razy czy wcisnąć i czekać aż sama odbije do pionu?
#10
Napisano 03 lipca 2013 - 10:59
Użytkownik circos dnia 30 czerwca 2013 - 14:12 napisał
tylko może te zimmeringi co wchodzą do pompy się rozszczelniły
Użytkownik F3ear dnia 01 lipca 2013 - 07:49 napisał
skoro masz zapocone zimeringi na pompie to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...
Użytkownik circos dnia 03 lipca 2013 - 10:00 napisał
W bagażniku mam taką pompkę ("gruszkę") do odpowietrzania
Użytkownik circos dnia 03 lipca 2013 - 10:00 napisał
Prawdopodobnie przewody są OK a wina leży po stronie zbyt niskiego poziomu ropy i zapowietrzenia układu.
Układ zapowietrza się głównie tam, gdzie jest niższe ciśnienie. A niższe ciśnienie jest na odcinku zbiornik paliwa -> pompa obiegowa (na pompie wtryskowej). A jeśli smok jest zatkany, to ciśnienie robi się o wiele niższe, więc zasysa powietrze każdą nieszczelnością - pod bakiem i pod samochodem - trzeba wleźć.
Sprawdź też jak wygląda zawór-przycisk STOP od awaryjnego gaszenia (jest na głównym filtrze paliwa, chyba że ktoś wymontował i wsadził zwykłą śrubę od OM601/602/603).
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Problem z odpowietrzeniem sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Adam1205 |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|