Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] huczenie i trzaskanie w moście?


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2013 - 23:18

Witam, w moim W124 E200D od jakiś 2 miesięcy coś dziwnie huczy strzela itp, stawiam że to most. Od początku, około 2 lat temu byłem na przeglądzie facet nie chciał mi go podbić bo był spory wyciek z mostu, u mechanika zrobiłem uszczelki mostu i był spokój, teraz od jakiś 2 miesięcy występuje jakieś huczenie, przeskakiwanie, tłuczenie. Gdy dodaje gazu lub hamuje samochód silnikiem, huczenie jest praktycznie zerowe, gdy wciskam sprzęgło lub wrzucam na luz to zaczyna huczeć, trzaskać, przeskakiwać coś w tyle samochodu. Dźwięk najbardziej uciążliwy jest przy 40-60 km/h. Gdy wszedłem pod auto i poruszałem wałem jest tam spory luz mogę nim obracać o 2 cm w lewo i prawo. Przy ruszaniu jak samochód jest zimny odczuwalne jest takie zrywanie samochodu (gdy chwile pojeżdżę problem znika). Przy zmianie biegu i szybkim puszczeniu sprzęgła występuje stuknięcie w tylnej części samochodu (nie są to gumy na sankach, zostały wymienione, wtedy stuknięcie było dużo głośniejsze). Stawiam że to zajechany most, wiem, że najlepszą opcją jest kupić używany "w dobrym stanie", wiem że występują różne przełożenia i sposoby mocowania. Może jest to jakoś ujednolicone? Mercedes W124 E200D 1994r sedan ABS, skrzynia 5-cio biegowa manualna.

Pewnie moderatorzy stwierdzą, że temat był już poruszany, ale wydaje mi się, że nie każdy przypadek jest taki sam, a odpowiedź doświadczonych użytkowników na pewno mi pomoże. Pozdrawiam



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 lipca 2013 - 01:23

Z szarpaniem/zrywaniem to sprzęgło. Też tak mam. Tarcza sprzęgła, docisk do wymiany. Poza tym uszczelniacz wału korbowego tylny wymień bo może przeciekać i tarcza sprzęgła się zaoleja.

A co do mostu to nic nowego co piszesz. Mi też tak puknie z tyłu czasem, jak poduchy wózka i mostu masz dobre to most wymienić. Do tego półosie sprawdź albo też wymień na pewne.

#3 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2013 - 20:01

cały czas liczyłem na to, że to któreś łożysko z tyłu na kole, ale jak podczas jazdy na biegu jest ok, a po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz zaczyna nawet nie szumieć, a dźwięk przypomina zazębianie się zużytych kół zębatych, trochę jak tarcie metal o metal to raczej nie mam co liczyć na łożyska kół.

#4 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2013 - 17:24

czy ktoś jest w stanie wyczarować jakie mam przełożenie i główkę? lub czy da się to jakoś sprawdzić nie demontujące mostu?

Mercedes W124 E200D 1994r sedan z ABS, skrzynia 5-cio biegowa manualna

Użytkownik bumer.pl edytował ten post 18 lipca 2013 - 17:25









Podobne tematy Zwiń