Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 200D


45 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 02 grudnia 2008 - 08:06

jest tylko jeden koloru zielonego. ta kryza praktycznie wcale nie przepuszcza powietrza. może zepsuta. tez sie zastanawiałem nad tym czy nie zasysa sobie membrana powietrza z drugiej strony. ktoś musiał pomieszać przewody



#22 Offline   karoor


  • Postów: 304
  • Na forum od: 12 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 03 grudnia 2008 - 09:19

Panowie w moim przypadku znalazłem ten stary czujnik i zrobiłem tak jak kolega roxa pisze tzn. jak jest zimny to przepuszcza powietrze, a jak sie nagrzeje to sie zamyka czyli ewidentnie wychodzi na to, że działa poprawnie i ze wina lezy nie po jego stronie. Muszę odnaleźć te filterki, o których tutaj wspominacie poczyscic i zobacze co z tego wyjdzie.

#23 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2009 - 14:00

W jakiej temperaturze czujnik jest otwarty a w jakiej zamknięty? Bo zrobiło się ostatnio jakoś tak ciepło i zimny silnik odpala mi bez ssania, też teraz tak macie czy walnięty mam owy czujnik?

#24 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 lipca 2009 - 19:49

Temperatura załączania tego zaworka jest zakodowana w jego kolorze. Co prawda wartość 30 stopni jest wartością podstawową, jednak pojawiają się również inne wartości (np. na jakieś kraje z innym klimatem)

markusso77 napisał:

czy walnięty mam owy czujnik?

Nie musi być walnięty - może być lekko rozkalibrowany. Raczej się nie przejmuj - niewielka różnica w temp. załączania nie powinna mieć zasadniczego wpływu na pracę silnika (jakieś drgawki lub telepanie z powodu za niskich obrotów)

[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 20:49 ]
Poniżej jest opis działania ssania pneumatycznego, który kiedyś zamieściłem na elektrodzie.
Mam nadzieję, że opis coś rozjaśni - bo wiele osób często mylnie interpretuje zadanie niektórych części składowych układu.

"To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco:

W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania: "po co jest trójnik, kryza i czarny przewód?" Wyobraźmy sobie, że ich nie ma: przewód z zaworka na głowicy idzie bezpośrednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek się zamyka, i obroty powinny spaść, ale nie spadają... Dlaczego?
Otóż w przewodzie pomiędzy zaworkiem i pompą oraz w samym siłowniku membranowym na pompie jest cały czas podciśnienie, gdyż układ jest zamknięty!!! Po to właśnie jest ten dodatkowy, czarny przewód.
A po co zwężka? Otóż, gdyby jej nie było, to całe podciśnienie sterujące uciekałoby by przez czarny przewód i obroty nie ulegałyby podniesieniu!
Zwężka ma mały otworek, a pompa ma na tyle dużą wydajność żeby podciśnienie przy zimnym silniku utrzymywało się w siłowniku, natomiast po zamknięciu zaworka na głowicy siłowniczek powoli się napowietrza przez zwężkę i obroty spadają. "

Dołączona grafika

#25 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2009 - 21:12

A mógłbym któregoś z was prosić o rysunek całej instalacji podciśnienia w takim prostym układzie jaki jest u mnie? Bo na fotce silnika którą zrobiłem po kupnie :ok:, zaraz za pompą vacum mam filterek i od razu trójnik. Rozchodzi się na dwa przewody, gdzie jeden z nich idzie do zaworka a drugi z dławikiem chyba idzie do kabiny :D A z rysunku Gerri,ego wynika że coś jest chyba u mnie nie tak w połączeniach przewodów podciśnienia :P

Proszę nie sugerować się czystością silnika bo na chwilę obecną to inne auto :D

Dołączona grafika

#26 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 lipca 2009 - 21:53

markusso77, dobrze masz, jakby zmodyfikować rysunek Gerriego to zaraz za pompą masz trójnik, który rozdziela na to co na rysunku i drugie do kabiny do stacyjki.

Mogłeś zrobić zdjęcie bez ściany grodziowej :ok: ...

Gerri ładnie rozrysowane i objaśnione. :D

#27 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2009 - 20:59

Czaro napisał:

markusso77, dobrze masz, jakby zmodyfikować rysunek Gerriego to zaraz za pompą masz trójnik, który rozdziela na to co na rysunku i drugie do kabiny do stacyjki.

Dzięki, jakoś ostatnio nie mam wyobraźni przestrzennej więc takie rysunki to dla mnie wyzwanie :D


Czaro napisał:

Mogłeś zrobić zdjęcie bez ściany grodziowej

Hehehe, kiedyś tak było...teraz już tak nie jest :D W sumie mogłem zrobić też bez przewodów przelewowych bo są całe mokre od ropy i bez brązowego przewodu podciśnienia który idzie do gaszaka - też go tam być nie powinno... Całe szczęście już mam to wszystko za sobą, wszystkie spinki pouzupełniane i wycieków brak :ok:

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 21:59 ]

roxa napisał:

markusso77, jest ok. Takie teraz są temp. zewnętrzne.

Już się o tym przekonałem jak dłużej postał :P Dzięki "Mr. DZIADEK" Pozdr.

#28 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2010 - 21:09

Kolego i na czym temat stanal? Mam podobny problem ale jak dodam gazu to obroty sie utrzymaja na 900

#29 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2011 - 21:30

Wykrecilem dzis tego diabełka aby sprawdzić nr jednak nic na nim nie ma, wsadziłem do zamrażalnika i póki się nie ogrzeje jest przedmuch przez dwie rurki, po zagrzaniu nie ma. Czy aby napewno to wina diabełka? Regulacja świateł działa

#30 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 19 kwietnia 2012 - 08:56

Czytam o braku spadku obrotów na ciepłym silniku. Mam tak samo tylko ze u mnie wygląd to tak jak by po zamknięciu sie zaworka ( nowy kupiny w aso 5 dni temu), ciśnienie z przewodów nie uchodzi i dalej panuje tam podciśnienie. Wnioskuje to po tym ze jak odepnę wężyk idący od zaworka do pompy obroty spadają po czym zatykając go z powrotem na zaworek obroty sa niskie. Gdy tylko silnik ostygnie, obroty się podnoszą a po nagrzaniu nie spadają. Co odpowiada za odpuszczenie ciśnienia w przewodach od zaworka do pompy wtryskowej? Przeczytałem post Geriego i już wiem czego mi brakuje teraz tylko mam pytanie dokąd idzie ten czarny przewód? Jakiego kolory powinna być zwężka?

Użytkownik Truckerek edytował ten post 19 kwietnia 2012 - 09:01









Podobne tematy Zwiń