jest tylko jeden koloru zielonego. ta kryza praktycznie wcale nie przepuszcza powietrza. może zepsuta. tez sie zastanawiałem nad tym czy nie zasysa sobie membrana powietrza z drugiej strony. ktoś musiał pomieszać przewody
2
[w124] Brak ssania w silniku 200D
Rozpoczęty przez karoor, mar 07 2008 08:12
45 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 02 grudnia 2008 - 08:06
#22
Napisano 03 grudnia 2008 - 09:19
Panowie w moim przypadku znalazłem ten stary czujnik i zrobiłem tak jak kolega roxa pisze tzn. jak jest zimny to przepuszcza powietrze, a jak sie nagrzeje to sie zamyka czyli ewidentnie wychodzi na to, że działa poprawnie i ze wina lezy nie po jego stronie. Muszę odnaleźć te filterki, o których tutaj wspominacie poczyscic i zobacze co z tego wyjdzie.
#23
Napisano 02 lipca 2009 - 14:00
W jakiej temperaturze czujnik jest otwarty a w jakiej zamknięty? Bo zrobiło się ostatnio jakoś tak ciepło i zimny silnik odpala mi bez ssania, też teraz tak macie czy walnięty mam owy czujnik?
#24
Napisano 02 lipca 2009 - 19:49
Temperatura załączania tego zaworka jest zakodowana w jego kolorze. Co prawda wartość 30 stopni jest wartością podstawową, jednak pojawiają się również inne wartości (np. na jakieś kraje z innym klimatem)
Nie musi być walnięty - może być lekko rozkalibrowany. Raczej się nie przejmuj - niewielka różnica w temp. załączania nie powinna mieć zasadniczego wpływu na pracę silnika (jakieś drgawki lub telepanie z powodu za niskich obrotów)
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 20:49 ]
Poniżej jest opis działania ssania pneumatycznego, który kiedyś zamieściłem na elektrodzie.
Mam nadzieję, że opis coś rozjaśni - bo wiele osób często mylnie interpretuje zadanie niektórych części składowych układu.
"To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco:
W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania: "po co jest trójnik, kryza i czarny przewód?" Wyobraźmy sobie, że ich nie ma: przewód z zaworka na głowicy idzie bezpośrednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek się zamyka, i obroty powinny spaść, ale nie spadają... Dlaczego?
Otóż w przewodzie pomiędzy zaworkiem i pompą oraz w samym siłowniku membranowym na pompie jest cały czas podciśnienie, gdyż układ jest zamknięty!!! Po to właśnie jest ten dodatkowy, czarny przewód.
A po co zwężka? Otóż, gdyby jej nie było, to całe podciśnienie sterujące uciekałoby by przez czarny przewód i obroty nie ulegałyby podniesieniu!
Zwężka ma mały otworek, a pompa ma na tyle dużą wydajność żeby podciśnienie przy zimnym silniku utrzymywało się w siłowniku, natomiast po zamknięciu zaworka na głowicy siłowniczek powoli się napowietrza przez zwężkę i obroty spadają. "
markusso77 napisał:
czy walnięty mam owy czujnik?
Nie musi być walnięty - może być lekko rozkalibrowany. Raczej się nie przejmuj - niewielka różnica w temp. załączania nie powinna mieć zasadniczego wpływu na pracę silnika (jakieś drgawki lub telepanie z powodu za niskich obrotów)
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 20:49 ]
Poniżej jest opis działania ssania pneumatycznego, który kiedyś zamieściłem na elektrodzie.
Mam nadzieję, że opis coś rozjaśni - bo wiele osób często mylnie interpretuje zadanie niektórych części składowych układu.
"To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco:
W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania: "po co jest trójnik, kryza i czarny przewód?" Wyobraźmy sobie, że ich nie ma: przewód z zaworka na głowicy idzie bezpośrednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek się zamyka, i obroty powinny spaść, ale nie spadają... Dlaczego?
Otóż w przewodzie pomiędzy zaworkiem i pompą oraz w samym siłowniku membranowym na pompie jest cały czas podciśnienie, gdyż układ jest zamknięty!!! Po to właśnie jest ten dodatkowy, czarny przewód.
A po co zwężka? Otóż, gdyby jej nie było, to całe podciśnienie sterujące uciekałoby by przez czarny przewód i obroty nie ulegałyby podniesieniu!
Zwężka ma mały otworek, a pompa ma na tyle dużą wydajność żeby podciśnienie przy zimnym silniku utrzymywało się w siłowniku, natomiast po zamknięciu zaworka na głowicy siłowniczek powoli się napowietrza przez zwężkę i obroty spadają. "
#25
Napisano 02 lipca 2009 - 21:12
A mógłbym któregoś z was prosić o rysunek całej instalacji podciśnienia w takim prostym układzie jaki jest u mnie? Bo na fotce silnika którą zrobiłem po kupnie , zaraz za pompą vacum mam filterek i od razu trójnik. Rozchodzi się na dwa przewody, gdzie jeden z nich idzie do zaworka a drugi z dławikiem chyba idzie do kabiny A z rysunku Gerri,ego wynika że coś jest chyba u mnie nie tak w połączeniach przewodów podciśnienia
Proszę nie sugerować się czystością silnika bo na chwilę obecną to inne auto
Proszę nie sugerować się czystością silnika bo na chwilę obecną to inne auto
#26
Napisano 02 lipca 2009 - 21:53
markusso77, dobrze masz, jakby zmodyfikować rysunek Gerriego to zaraz za pompą masz trójnik, który rozdziela na to co na rysunku i drugie do kabiny do stacyjki.
Mogłeś zrobić zdjęcie bez ściany grodziowej ...
Gerri ładnie rozrysowane i objaśnione.
Mogłeś zrobić zdjęcie bez ściany grodziowej ...
Gerri ładnie rozrysowane i objaśnione.
#27
Napisano 07 lipca 2009 - 20:59
Czaro napisał:
markusso77, dobrze masz, jakby zmodyfikować rysunek Gerriego to zaraz za pompą masz trójnik, który rozdziela na to co na rysunku i drugie do kabiny do stacyjki.
Dzięki, jakoś ostatnio nie mam wyobraźni przestrzennej więc takie rysunki to dla mnie wyzwanie
Czaro napisał:
Mogłeś zrobić zdjęcie bez ściany grodziowej
Hehehe, kiedyś tak było...teraz już tak nie jest W sumie mogłem zrobić też bez przewodów przelewowych bo są całe mokre od ropy i bez brązowego przewodu podciśnienia który idzie do gaszaka - też go tam być nie powinno... Całe szczęście już mam to wszystko za sobą, wszystkie spinki pouzupełniane i wycieków brak
[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 21:59 ]
roxa napisał:
markusso77, jest ok. Takie teraz są temp. zewnętrzne.
Już się o tym przekonałem jak dłużej postał Dzięki "Mr. DZIADEK" Pozdr.
#28
Napisano 21 listopada 2010 - 21:09
Kolego i na czym temat stanal? Mam podobny problem ale jak dodam gazu to obroty sie utrzymaja na 900
#29
Napisano 02 grudnia 2011 - 21:30
Wykrecilem dzis tego diabełka aby sprawdzić nr jednak nic na nim nie ma, wsadziłem do zamrażalnika i póki się nie ogrzeje jest przedmuch przez dwie rurki, po zagrzaniu nie ma. Czy aby napewno to wina diabełka? Regulacja świateł działa
#30
Napisano 19 kwietnia 2012 - 08:56
Czytam o braku spadku obrotów na ciepłym silniku. Mam tak samo tylko ze u mnie wygląd to tak jak by po zamknięciu sie zaworka ( nowy kupiny w aso 5 dni temu), ciśnienie z przewodów nie uchodzi i dalej panuje tam podciśnienie. Wnioskuje to po tym ze jak odepnę wężyk idący od zaworka do pompy obroty spadają po czym zatykając go z powrotem na zaworek obroty sa niskie. Gdy tylko silnik ostygnie, obroty się podnoszą a po nagrzaniu nie spadają. Co odpowiada za odpuszczenie ciśnienia w przewodach od zaworka do pompy wtryskowej? Przeczytałem post Geriego i już wiem czego mi brakuje teraz tylko mam pytanie dokąd idzie ten czarny przewód? Jakiego kolory powinna być zwężka?
Użytkownik Truckerek edytował ten post 19 kwietnia 2012 - 09:01
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dawka ssania w201 pierburg Stromberg 175cd |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Qwerto123 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] nagar w silniku? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|