Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * - 5 głosy

[w201/w124] Wybór felg - wszystkie potrzebne wymiary



1482 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Balbin


  • Postów: 851
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E300D 94r. - OM606

Napisano 21 lipiec 2010 - 00:59

no takie na tyl bylo by w porzadku niewiem jak na przod moze wlasciciele 190 cos sie na ten temat wypowiedza ;)

#42 Offline   buuemillio


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 lip 2010

Napisano 04 sierpień 2010 - 00:15

mam nadzieje ze dobry temat, bo jeszcze sie tu az tak dobrze nie znam ;) kupilem ostatnio felge do 190 16''9j et11 i mam na nia zalozona opone 195/55. felga na tylnych kołach wystaje jakies 3cm na oko, opona jest na rowno z nadkolem, poza tym na wiekszych nierownosciach opona ociera o nadkole. i mam takie pytanie czy jak załoze na nia opone 195/45 i opuszcze auto o jakies 50mm to czy nie bedzie problemow? czy moze bedzie trzeba juz nadkola poszerzyc?

#43 Offline   w0jta5


  • Postów: 4186
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 00:29

niższa opona i twardy zawias powinny pomóc, jak nie to trzeba będzie ranty podgiąć.

Ps. dawaj foty jak to wygląda ;)

#44 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 00:41

Może byc grubo ;)

Wojtas gdzie Ty się podziewasz? Wróciłeś na stałe do DJ?

#45 Offline   w0jta5


  • Postów: 4186
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 09:06

wiem jak wygląda 16x8 et11 w W201,tył elegancko ale przód - dramat :pig:

Praetorian, teraz jestem w Szkocji :mrgreen:
czy na stałe to jeszcze nie wiem...

do zobaczenia w październiku ;)

#46 Offline   buuemillio


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 lip 2010

Napisano 04 sierpień 2010 - 19:52

fotki zapodam jutro, dzisiaj troche ciemno juz na cykanie :kot: . slyszalem o czyms takim jak robienie negatywu przez zmiane geometri czy cos takiego, ktos moze orientuje sie jak takie cos wyglada? bo w nadkolu za opona mam jakies 10cm luzu wiec spokoje tam sie to schowa, tylko zeby ten przod wszedl, eh nie ma jak 10cm rantu :star:

#47 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 19:59

buuemillio napisał:

slyszalem o czyms takim jak robienie negatywu przez zmiane geometri czy cos takiego, ktos moze orientuje sie jak takie cos wyglada?
ustawia sie ujemny kat pochylenia plaszczyzny kola, zeby wlazlo w nadkole. Do codziennej jazdy kiepski pomysl.

Wyglada to tak:
Dołączona grafika
Zdjecie z forum BieMdablju.

#48 Offline   buuemillio


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 lip 2010

Napisano 04 sierpień 2010 - 21:12

Charlie9 dlaczego uwazasz ze to jest kiepski pomysl? bardzo na tym cierpia podzespoly samochodu? oczywiscie opona bedzie sie nierowno scierac ale to da sie przezyc. myslałem nad mniejszym katem bo te w bmw tragedia. chodzi mi o taki kat zeby tylko opona nie obcierala, ale jesli sie nie zmiesci to bedzie trzeba wybierac miedzy poszerka a tym pochyleniem :star:

#49 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 21:21

Generalnie większy negatyw zmniejsza przyczepność samochodu, opony ścierają się znacznie szybciej i mniej równomiernie no i dostają po dupie łożyska kół. Jak będzie to lekki negatyw (zależy jaki musi być, ale raczej spory, żeby się koła schowały), to nic się nie będzie działo na dobrą sprawę.

#50 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2010 - 23:36

buuemillio napisał:

dlaczego uwazasz ze to jest kiepski pomysl?
jest kilka powodow.

Przede wszystkim na cholere pakowac za szerokie felgi ze zle dobranym ET? AA wiem - bo takie mozna se kupic na "czapke gruszek" a te odpowiednie (dedykowane) zaczynaja sie od ok. 1500-2000PLN/kpl. Zuzycie opon (tych juz szerszych niz fabrycznie zalecane)... no coz, jak ktos wyda kolejne 2000PLN lub wiecej na same opony to raczej bedzie chcial na nich pojezdzic troche. No ale przeciez zawsze uzywki mozna wrzucic, a ze i tak sa juz lekko lyse to co tam - byle "grubo wygladalo". Lozyska, przeguby, elementy gumowe zawieszenia - przeciez to guma to sie podda - ma "grubo wygladac". Mozna tez i o komforcie jazdy (zwlaszcza w koleinach) poopowiadac, ale to i tak nie ma znaczenia - bo przeciez jest fajnie i "grubo wyglada" i oczywiscie im nizej gleby tym lepiej. Do tego czesto rudy palaszuje karoserie, ze z kilometra slychac, gaz strzela jak fajerwerki w sylwestra, ale to nic - szeroki kapec musi byc. W koncu to podstawa tjunu. A to ze sie nie miesci - upchnie sie i bedzie git... :pad:

Pozwolilem sobie na troche ironii bo jak czytam wypowiedzi typu - co zrobic, zeby takie a takie kola weszly, ale oczywiscie bez nakladow finansowych (mam na mysli profesjonalne poszerzenie nadkoli/blotnikow/karoserii) to mi slabo. MOj stan sie jeszcze bardziej pogarsza gdy okazuje sie, ze manewry te maja byc przeprowadzone na 2.0D czy 1.8E (bez urazy posiadaczy takich modeli :poklon: ) Ponadto MB to nie "remizowoz" do robienia szpanu pod dyskoteka. Jak juz cos zmieniac to z glowa. Po to ktos zaprojektowal zawieszenie w taki a nie inny sposob, zeby dzialalo jak najlepiej. Kazda ingerencja w inzynierskie obliczenia predzej czy pozniej przyniesie jakies konsekwencje. NIech przykladem beda ci, ktorzy "zglebiali" zawieszenie. Bardzo szybko pozbywaja sie niskich sprezyn (najczesciej tylko tyle obejmuja ich modyfikacje) bo rozwalona miska - jesli tylko to sie zdarzy to i tak dobrze - boli troche a w portfelu robi maly przeciag. Pourywane zderzaki od "za wyskoich" kraweznikow tez nie naleza do czegos dziwnego po przerobkach zawieszenia.

Konczac - przypominam, ze moj wywod dotyczy jazdy codziennej. Nie mowie o sporcie (wyscigach, rajdach, difcie). I juz calkiem na koniec - Kazdy robi ze swoim autem co chce. Masz ochote na negatyw - go ahead! mnie nic do tego. Tylko zeby potem placzu nie bylo.

#51 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 00:10

Przedstawiłeś to tak jak gdyby auto obniżone i z szerokimi felgami było najgorszą i najbardziej wieśniacką rzeczą jaką można zrobić w aucie... Tak się składa, że ja sam miałem dwa auta obniżone, mój brat miał 4 auta obniżone, z czego jedno potwornie obniżone mieszkamy we Wrocławiu i jeździmy autami na co dzień, a jakoś nigdy nic złego nam się nie stało. Zdarza się przygrzać w jakąś hopkę czy coś, ale to kwestia przyzwyczajenia i nauki powolnej i czołgającej jazdy. Żadne z naszych aut nie było używane w sporcie.

Natomiast dorabiam w warsztacie i jedna miła Pani wymieniała u nas już 8 razy miskę w Skodzie Octavii (zupełna seria 1.9 TDI). I gdzie tu logika?

Morał tej bajki jest krótki i niektórym znany. Dopóty się nie przekonamy, dopóki gleby nie zaznamy.

#52 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 00:53

Praetorian napisał:

Przedstawiłeś to tak jak gdyby auto obniżone i z szerokimi felgami było najgorszą i najbardziej wieśniacką rzeczą jaką można zrobić w aucie.
sprostuje tylko poczatek zdania - korekta bylaby taka: "....ZA BARDZO obnizone i ZE ZBYT szerokimi felgami ORAZ ZLE DOBRANYMI PARAMETRAMI....". Druga czesc zdania jest :pad: (poza oczywistymi rzeczami jak tajgery na fotelach, kondomach na kierownicy, plytkach i innych dyndaczach zawieszonych na lusterku i wielu wielu innych gadzetach domoroslych tjunerow :E). Mysle, ze odpowiadam tym samym na reszte wypowiedzi dotyczaca "poruszania sie obnizonym autem", przy czym trafne jest spostrzezenie:

Praetorian napisał:

to kwestia przyzwyczajenia i nauki powolnej i czołgającej jazdy
- tylko jak to sie ma do "codziennej jazdy" :poklon:?

Co do pani... coz, mozna tez podawac przyklad podobny na poparcie tezy, ze porysowane czy pogiete karoserie sa wynikiem zbyt waskich miejsc parkingowch, wjazdow, bram itd. Tutaj tez zartuje, bo w takim przypadku to bardziej winilbym umiejetnosci kierowania niz parametry techniczne auta - ale to tak na marginesie, do tej logiki :ok:

P.S. A moj moral jest inny - dopoty dzban wode nosi, dopoki miski nie urwie ;)

#53 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 01:07

Glowa i turban :poklon: Popłakałem się do łez jak zobaczyłem tą reklamę.

Ja miałem glebę i w Mercu chcę mieć jeszcze większą glebę, bo wygląda to bosko. W ten sposób dam temu autu drugie życie i spowoduję, że nie jeden na ulicy się za nim obejrzy. I o.

Takie coś, tylko w bieli mi się marzy:
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:C-FwU_vpi2wKNM:http://img19.imageshack.us/img19/6558/bbs012.jpg&t=1[/img]

Ale tak w ogóle to wróćmy do tematu.

Ja bym się pokusił o zmniejszenie ET felgi poprzez jej stoczenie. Pogadaj ze specjalistami od regeneracji felg. Np. www.polerowanie-felg.pl Na pewno coś doradzą.

#54 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 01:19

Praetorian napisał:

Ja bym się pokusił o zmniejszenie ET felgi poprzez jej stoczenie.
to raczej nie jest dobry pomysl, bo oslabia felge. O zmianie srub pisac chyba nie trzeba.

...ale chyba gdzies juz kiedys byla o tym dyskusja, bo cos mi swita, ze juz pisalem o tym :poklon:

#55 Offline   w0jta5


  • Postów: 4186
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 01:29

co do tylnej osi dostaniesz regulowane drążki - nawet w polskich sklepach tuningowych kiedyś widziałem
[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:qcGGOEIu9xGbxM:http://i707.photobucket.com/albums/ww76/GLK4matic/W203CamberArms012.jpg&t=1[/img]

do przedniego to wygląda to tak:
http://memimage.cardomain.com/ride_imag ... _large.jpg
i nigdy nie widziałem na PL stronach... ale na pewno da się zamówić. kasa pewnie nie będzie mała...
no i zmiana zawieszenia na utwardzone jest konieczna bo inaczej wyrwiesz błotniki - w sumie uzbierała się już niemała kasa - jeżeli nie gra roli to działaj.

choć i tak uważam że niezmiescisz 9J z ET11 w W201


Charlie9, dramatyzujesz, ja mam 2.0 dyzel (power) i 'glebę' używam auta na codzień i nie ma żadnego płaczu czy zgrzytów, auto wiąchą nie trąci - jak jeździ się z głową to nic się nie urwie - każda modyfikacja musi być przemyślana, jak ktoś nie ma mózgu to urwie zderzak i na normalnym zawieszeniu :pad: Ja zrobiłem już 20kkm i nie jadę 20km/h przez miasto.

a auta Praetorian'a i jego brata znam, są niskie, szybkie i służą na codzień :poklon:

#56 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 01:44

Panowie ile razy mam powtarzac, ze haslo-klucz to "ZA BARDZO"....
Poza tym ET11 to moim zdaniem jest przesada.

Konczac OFF'a - Lekkie obnizenie auta (do 40mm) oczywiscie wraz z utwardzonymi amortyzatorami jest OK i tez to lubie 8) bo poprawia jakosc prowadzenia. Natomiast walor estetyczny jest "pochodna" :poklon: Dlatego rozgraniczyc trzeba ile to jest ta "gleba", bo dla mnie to jest to okreslenie pejoratywne i oznacza szorowanie podloga po asfalcie.

#57 Offline   buuemillio


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 lip 2010

Napisano 05 sierpień 2010 - 20:04

Charlie9, kupując te felgi nie mialem pojecia ze to tak bedzie wystawac. owszem wiedzailem ze sa b.szerokie ale myslałem ze nie bedzie z tym problemu. widziałem wiele zdjec mb na tym kole, w niektorych niewystawały, w niektorych tak, wiec myslałem ze maja dystanse poprostu. gleby nie chce wielkiej, bo wiem ze bede mial pojeżdzone, starczy nawet 30mm ale głownie chce zeby to sie jakos schowało bo dowod bede musiał wozic w sejfie zeby gliniarze mi go przy pierszej lepszej kontroli nie skasowali
Praetorian, mam podobne marzenia wiec zaopatrzyłem sie w ta felge, jak ja zobaczylem pierwszy raz na oczy to sie poprostu zakochałem
w0jta5 na zrobienie tego moge wyłozyc ok 2tysi, nie wiem czy starczy, jak nie starczy to bedzie trzeba zacząc oszczedzac :zolta: dołaczam rowniez foto jak to sie widzi ogolnie

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika

#58 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 20:20

Jak masz tyle siana, to poszerzaj błotniki, wrzucaj glebę. Wg mnie miazga będzie to na glebie wyglądało i z lekkim negatywem. No i oczywiście musisz auto dopieścić tzn umyć, wypolerować lakier i wypolerować felgi.

Co do przodu, to gadałem z OBEBO (taki drifter co ma 190tkę turbo czarno białą) i on mógłby załatwić Camber Kity na przód gdzie masz płynną regulację kąta pochylenia koła. Z resztą można w jakimś zakresie to regulować ustawianiem geometrii zawieszenia. Jedź do serwisu od zawieszeń i poproś o większy negatyw :zolta:

#59 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2010 - 22:23

Praetorian napisał:

musisz auto dopieścić tzn umyć, wypolerować lakier i wypolerować felgi
ja tam widze troche wiecej rzeczy do "dopieszczenia" :zolta:.

#60 Offline   w0jta5


  • Postów: 4186
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpień 2010 - 00:37

buuemillio, ale to chyba jednak 8'' jest co? Rail? :?:

koszta hmm... zawias - najtanszy ta technix/mts to 1000zł + założenie, geometria.
tył przy obniżeniu się schowa, więc zostaje przód, na początek wypchnij błotniki trochę zgubisz (ranty do zagięcia też)
http://w124performance.com/docs/mb/W124 ... 0_ET30.pdf

i opony niższe, bo może je ścinać.

just do it :star: