Skocz do zawartości




- - - - -

200D Gaśnie chwilę po odpaleniu.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 11 sierpnia 2013 - 14:43

Witam,

Problem się pojawił po wymianie wężyków przelewowych.
Najpierw wymieniłem te między wtryskami. Było ok.

Parę dni później dokupiłem jeszcze ten łączący 1 przelew z filtrem i od tego momentu się zaczęło. Samochód albo przygasa i telepie okrutnie albo gaśnie na 1-2 sek po odpaleniu. I trzeba ileś kręcić, później chodzi już ok.
I tak co rano.
Założyłem na próbę stary puszczający wężyk i problem jak ręką odjął.
Sęk w tym, że nie będę jeździł z cieknącym wężykiem.

Gdzie szukać przyczyny? w wężykach nie widać pęcherzyków powietrza,
pompa delikatnie poci się na oringach.
Poza tym nic nie cieknie, pod filtrem powietrza w małym filterku paliwa zamontowanym poziomo widać, że paliwa nie jest pełno tylko połowa, nie wiem czy tak ma być.
Później odpala i gasi się ładnie. Nie wiem już sam.

Z odpaleniem po kilkunastu godzinach postoju bez różnicy czy odkręcę korek w baku czy nie. Myślałem ,że może się podciśnienie wytwarza i to jest przyczyną.
Kto mi coś podpowie?



#2 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2013 - 17:44

Wina leży w wężyku, jeżeli na starym jest ok a na nowym nie. :E
Łapie minimalnie lewe powietrze i ma za małą dawkę paliwa stąd te szarpanie. Odnośnie ropy w filterku wstępnym u mnie jest tak 60-70% zalany paliwem. Nowe wężyki masz takie sam jak te zużyte czy różnią się grubością, średnicą?

#3 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 11 sierpnia 2013 - 19:04

Na moje to własnie stary przepuszcza, bo cieknie z niego ropa podczas pracy i może łapać powietrze podczas postoju.
A na nowym nie cieknie i wydaje się być szczelny, bo dopiero po jego zdjęciu słychać takie zaciąganie powietrza do króćca przy filtrze (jakby bulgotanie).


Co do średnicy to próbowałem 3.2 taki jak był i 4mm i to samo.

Użytkownik GEORGE P. edytował ten post 11 sierpnia 2013 - 19:05


#4 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 11 sierpnia 2013 - 19:45

akurat rurki przelewowe nie powinny mieć wpływu na zapowietrzanie się układu, problem będzie w przewodach zasilających, wszystko musi być szczelne

#5 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 11 sierpnia 2013 - 20:23

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 11 sierpnia 2013 - 19:45 napisał

akurat rurki przelewowe nie powinny mieć wpływu na zapowietrzanie się układu
A jednak ma i jakoś staram się to wytłumaczyć.

#6 Offline   Szymcio


  • Postów: 295
  • Na forum od: 14 lip 2012
  • Miejscowość: Augustów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2013 - 20:31

A ten filterek to jaki masz?

#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 sierpnia 2013 - 00:11

Wężyki kupuj zbrojone. Żadnych innych, załóż i jazda. A filtr główny i dodatkowy masz nowe?

#8 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 12 sierpnia 2013 - 04:29

Właśnie byłem odpalić auto, zapalił na strzała, bez problemu.
Czemu? A no pewne temu, że na noc zdjąłem ten wężyk i stał bez.
?????

#9 Offline   Szymcio


  • Postów: 295
  • Na forum od: 14 lip 2012
  • Miejscowość: Augustów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2013 - 13:27

Magiczna samo naprawa...

#10 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 12 sierpnia 2013 - 15:18

Wyświetl postUżytkownik Szymcio dnia 12 sierpnia 2013 - 13:27 napisał

Magiczna samo naprawa...

Żadna naprawa, przecież ten wężyk musi tam być, przecież nie będę go ściągał na noc ciągle, choć czuję, że przez najbliższy czas tak. Ale to nie rozwiązuje problemu. Najgorzej ,że patrząc po wężach nic nie widać, jedynie co pisałem, to zapocone lekko przy wyjściach pompy.
W przezroczystych wężach paliwo jest, w małym filterku też, więcej nie widać.








Podobne tematy Zwiń