Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 2.5D turbo - schemat podciśnień - okresowe braki mocy



49 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 02 kwietnia 2017 - 14:58

Jak odpinam kabel od przepływomierza, to samochód ma buta, ale na 10-15 minut. Czy odpięty przepływomierz jest na stałe otwarty?



#42 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2017 - 21:11

Przesłona w przepływomierzu wychyla się pod naporem powietrza.

Użytkownik BubiTej edytował ten post 03 kwietnia 2017 - 21:31


#43 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 05 kwietnia 2017 - 09:56

Po odślepieniu Egr i przywróceniu klapki przepustnicy, i skasowaniu błędów silnika (4 błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego, 5 błąd egr i 7 błąd czujnika prędkości obrotowej) turbo wróciło, więc sterowanie czuję zaślepianie egr. Błąd nr 7 został, a podobno przy tym błędzie nie działa obrotomierz (u mnie działa), co to może znaczyć? Ktoś ma pomysł na oszukanie tego egr'u?

#44 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 05 kwietnia 2017 - 13:59

Nie posiadam modułu egr, więc elektrozawór od egr jest pewnie wpięty w eds. Z kolektora ssącego idzie przewód podciśnieniowy miękki, następnie rozchodzi się na 2 przewody, 1 przez jakieś urządzenie na pompie, 2-gi sztywny idzie do czujnika ciśnienia (japan denso) nr 010 542 68 17. A czujnik ciśnienia idzie do eds. Przy zaślepionym egr i otwartej klapce przepustnicy zmienia się, aż tak znacząco ciśnienie w kolektorze ssącym i czujnik, przekazuje te dane do eds, który wysyła do eletrozaworów informacje o błędzie? Następnie elektrozawory nie dają podciśnienia na podzespoły?


Użytkownik patrykjanek edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 14:02


#45 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 17:08

Teraz przeczytałem Twoje poprzednie posty.

Przepływomierz mierzy ilość powietrza, które przez niego przepływa, a to jest podstawą do określenia dawki paliwa. Jeżeli po odpięciu przepływomierza silnik chodzi lepiej przez jakiś czas, to możliwe, że jest uszkodzony. Przepustnica też jest bardzo ważna, ponieważ reguluje przepływ powietrza. Skąd pomysły, żeby usuwać te elementy?

#46 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 05 kwietnia 2017 - 17:34

Wyświetl postUżytkownik BubiTej dnia 05 kwietnia 2017 - 17:08 napisał

Teraz przeczytałem Twoje poprzednie posty.

Przepływomierz mierzy ilość powietrza, które przez niego przepływa, a to jest podstawą do określenia dawki paliwa. Jeżeli po odpięciu przepływomierza silnik chodzi lepiej przez jakiś czas, to możliwe, że jest uszkodzony. Przepustnica też jest bardzo ważna, ponieważ reguluje przepływ powietrza. Skąd pomysły, żeby usuwać te elementy?
Żeby zaczął oddychać, po odłączeniu tych wspomagaczy, lepiej się wkręca z dołu, bo turbo nie jest tłumione przez egr. No ale nie mam patentu, żeby oszukać czujnik ciśnienia, sterownik silnika. Ewentualnie z pompy vacuum zasilić turbo

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 17:42


#47 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 05 kwietnia 2017 - 18:02

Wyświetl postUżytkownik BubiTej dnia 05 kwietnia 2017 - 17:08 napisał

Przepustnica też jest bardzo ważna, ponieważ reguluje przepływ powietrza.

Tu chodzi o przepustnicę EGR.

#48 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 18:03

A to przepraszam.

#49 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 05 kwietnia 2017 - 19:16

Jakoś jeździ ten mój dziadek, spod (z pod nie wiem jak poprawnie) świateł nie widać, że ma tyle lat. Czy komuś taka operacja się udała? W sumie we wcześniejszych wersjach z turbo nie było egr i jeździło. Jeśli chodzi o egr to za bardzo czyścić go nie było z czego, syf był w miejscu gdzie łączy się egr z rurą od dolotu tuż przy przepustnicy egr(oleista sadza, dlatego ecześniej kopcił na czarno przy butowaniu.

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 19:21


#50 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2017 - 10:20

To możliwe, że chip jakieś nieprawidłowości wykrywa tak, jak pisałeś wcześniej.








Podobne tematy Zwiń