Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Pompa i filtr paliwa - niedomaga?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szary929


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 lut 2008
  • Miejscowość: Kraśnik

Napisano 08 marca 2008 - 16:49

witam! mam problem. Mianowicie samochod czasem nie chce mi odpalic. Slysze jak pompa zasysa paliwo i wypuszcza i nie chce mi gwiazda odpalic a po chwili odpala jak by nigdy nic. Czy mozliwe jest ze filtr paliwa jest juz zapchany lub mam np jakis syf w baku? A'propos filtra paliwa gdzie on sie znajduje? Moj silnik to e280? Co moze byc przyczyna, ze czasem mi nie chce odpalic? Kreci go, ale nie ma wybuchu a i czasem jak jade to cos go przyblokuje na troszke ze slabiej idzie a potem znow jest ok? prosze o pomoc. pozdrawiam.

MOD: Bardzo zawile przedstawienie problemu. Temat zmieniono na zgodny z regulaminem.



#2 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 marca 2008 - 16:59

szary929 napisał:

filtra paliwa gdzie on sie znajduje
Z tyłu, zaraz przed mocowaniem tylnej belki z prawej strony. Jak będziesz zaglądał pod spód, zobaczysz taką czarną plastikową osłonę. Pod nią jest i pompa i filtr. Jeśli będziesz szukał nowego, sprawdź dobrze VIN, bo do pewnego momentu szły filtry skręcane, a potem już na wężyk i obejmy.

szary929 napisał:

a i czasem jak jade to cos go przyblokuje na troszke ze slabiej idzie a potem znow jest ok
Auto masz już na układzie elektronicznym, więc dobrze by mu zrobiła diagnostyka w kumatym zakładzie. Może być, że poszła sławna wiązka i są przebicia. Nie podaje mu danych z jakiegoś czujnika itd, a potem wszystko ustaje. Może być, że właśnie przy którejś z cewek robi się zwarcie na sparciałej wiązce i auto od razu na 4 cylindry chodzi (1 cewka - 2 cylindry). Z tą wiązką trzeba uważać, bo od zwarć na dłuższą metę potrafi się uszkodzić sterownik.

#3 Offline   szary929


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 lut 2008
  • Miejscowość: Kraśnik

Napisano 08 marca 2008 - 17:37

a jest taka opcja, ze jest jakis syf w baku lub filtr jest zapchany czy cos w tym stylu bo nie ma na to reguly. Raz jest tak, ze tydzien jest ok a nieraz tak, ze za kazdym razem sie cos wali. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale wydaje mi sie, ze najczesciej sie to robi jak mam rezerwe czy to moze jest zbieg okolicznosci?

MOD: Jedno zdanie wielokrotnie zlozone nie zawierajace znakow interpunkcyjnych jest nadzwyczaj trudne do zrozumienia. Prosze zwrocic na to uwage w nastepnych postach i unikac konstrukcji tego rodzaju.

#4 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 marca 2008 - 17:54

Wymiana filtra nie zawadzi, zawsze będzie wtedy pewność że to nie ten problem.

#5 Offline   szary929


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 lut 2008
  • Miejscowość: Kraśnik

Napisano 08 marca 2008 - 17:57

no to dobra w poniedzialek wymienie filtr i dam znac co dalej, a jesli to nie filtr to jechac do jakiegos elektromechanika i co mu mowic ze gdzie ma szukac? ( sory za takie pytanka ale mechanikiem nie jestem i wole dopytac ;-) )

#6 Offline   Rychu


  • Postów: 57
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 08 marca 2008 - 18:03

szary929 napisał:

jesli to nie filtr to jechac do jakiegos elektromechanika i co mu mowic ze gdzie ma szukac?

to juz on powinien wiedziec gdzie szukac :shock: co to za spec jak niewie gdzie szukac usterki?

#7 Offline   szary929


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 lut 2008
  • Miejscowość: Kraśnik

Napisano 08 marca 2008 - 18:24

ok rozumie dam znac jak sie potoczylo dalej

#8 Offline   maniek502


  • Postów: 4
  • Na forum od: 09 mar 2008
  • Miejscowość: Środa Śląska

Napisano 13 marca 2008 - 21:47

Witam, miałem to samo w moim VW Polo 91' i okazało się że to był tylko filtr paliwa:)Był po prostu już stary i zapchany. Nawet miałem z nim problemy, żeby go odkręcić (zapieczona obejma) ale gdy go wymieniłem odrazu inne autko. A było właśnie tak jak kolega opisał, nawet z jedynki przy ruszaniu się zamulał a po chwili dopiero normalnie jechał.








Podobne tematy Zwiń