Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] wymiana mostu


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 18:41

Witam

1. Nareszcie znalazłem chyba pasujący most, numer R2013511608 pokrywa się, obydwa mosty mają przełożenie 3,91 oraz wtyczkę na ABS proszę o napisanie czy jest jakaś możliwość że most nie będzie pasował?

2. Poprzedni most najprawdopodobniej "zajechał się", ponieważ wyciekł z niego olej przez czujnik ABS, chciałbym uniknąć ponownie takiej sytuacji czy uszczelka ta znajduje się na moście, czy czujniku lub jest to jakiś osobny element który da się dokupić?

3. Przy wymianie mostu, może warto wymienić inne elementy które po latach się zużyły np jakieś poduszki pod mostem? Może ktoś napisze coś więcej na temat tych poduszek poda ich ilość, lokalizację, może jakiś numer katalogowy?



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 18:51

Po pierwsze, nie most, a dyferencjał.

1) jeśli numery się zgadzają, to powinien pasować. Google pokazuje. iż jest to ten najmiejszy dyfer montowany w w201/w124
2) Tam chyba jest o-ring, dla pewności, dać nowy, dla większej pewności - złożyć na szczeliwo
3) Tuleje w tylnej belce mocujące dyfer 1243527765 sztuk dwie i poduszkę dyfra 1243511342 sztuk jedną.
4) Można oczyścić dokładnie cały dyfer druciakiem i benzyną, zdjąć tylny dekiel, przepłukać "bebechy" naftą lub benzyną ekstrakcyjną, złożyć dekiel na szczeliwo, zalać nowym olejem zgodnym z normą MB 235.0

#3 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 18:59

dziękuję za wyczerpującą odpowiedź

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 19:06

5) Sprawdzić stan osłon przegubów półosi, w razie potrzeby wymienić, idealna okazja do tego. Do tego stan przebubów gumowych wału- czy nie wybite ("latają" i "dzwonią tulejki") oraz spękane/rozwulkanizowane. Do tego podporę wału - i tak musisz odkręcić. Czy nie popękana, i czy łożysko obraca się lekko. Wał złożyć na znaki.
6) Do śrub półosi idzie klucz m10, o ile mnie pamięć nie myli. Podstawowy warunek - łby, a raczej otwory w śrubach mają być wyskrabane z błota do absolutnej czystości (cieniutki płaski śrubokręt idealnie się nadaje). Klucz należy "wbić" w śrubę za pomocą młotka. Nieoczyszczenie śrub spowoduje "ubicie" błota i piachu, a to z kolei da nam to, że klucz wbije się tylko "ciut" i na pewno przeskoczy, co dołoży sporo dodatkowej roboty. Do odkręcania śrub nalepiej unieść sobie koło tak, aby tylko ciut dotykało ziemi, zablokować np za pomocą młotka albo klina, odkręcać śruby, przekręcić koło itd.
7) Do odkręcenia dyfra od belki z tyłu ampul, bodajże 12 lub 14, nie pamiętam. I 1,5 m rura. Przednie mocowanie - ampul 8, od góry do przytrzymania nakrętka na klucz 17.
8) Zamontowany dyfer napełniamy górnym korkiem wlewu, aż olej zacznie się wylewać.
9) Do demontażu tulei w belce młotek i przecinak. Ewentualnie, zluzować śruby z tyłu dyfra, odkręcić wał i ośki oraz śrubę mocującą dyfer z przodu, czujnik abs też. Potem mocno pociągnąć dyfer do dołu - wyrwiemy "środki" starych tulei, resztę potraktować cienkim ostrym przecinakiem, ostrożnie, aby nie "skaleczyć" belki.
Do montażu papier ścierny, smar, długa gruba śruba, pokaźne podkładki i nakrętki (wprasować/wcisnąć, Nie wbijać młotkiem). Tuleje montować w tym położeniu:

Dołączona grafika

#5 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 19:24

Napisz jaki olej, wiem że według normy MB 235.0 ale może polecisz coś konrketnego?

i około ile tego oleju będzie potrzebne?

Użytkownik bumer.pl edytował ten post 19 sierpnia 2013 - 19:26


#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 19:36

Wchodzi chyba 1,1 albo 1,2 litra.

Zalej co chcesz - Motul, Valvoline, Castrol, Mobil (kolejność - od najdroższych).

#7 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2013 - 15:56

dzięki za pomoc

#8 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2013 - 15:46

Dziś wymieniałem most, most z W202 1998r benzyna do W124 E200D 1994, napotkałem kilka problemów mianowicie wtyczka z czujnika ABS była inna ale bez problemu przełożyłem czujnik ze starego mostu, drugim problemem był inny rozstaw krzyża do którego przykręca się wał napędowy, też udało się go przełożyć ze starego mostu. Podsumowując mosty z W202 pasują do W124 i da się je przełożyć, przy niewielkich modyfikacjach. Do mostu wchodzi około 0,7 litra oleju do mostów z ASD wchodzi 1,1l. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc użytkownikowi m104user.








Podobne tematy Zwiń