Witam,
Wczoraj nie mogłem odpalić samochodu. Po przekręceniu kluczyka nie załączał się rozrusznik. Nie było słychać "cyknięcia" elektromagnesu. Wróciłem do domu piechotą, poczytałem forum i doszedłem do wniosku, że albo elektromagnes szwankuje, albo stacyjka nie podaje napięcia na elektromagnes rozrusznika. Rano zabrałem narzędzia i udałem się po samochód. Przez noc auto się naprawiło i teraz pali jak zawsze, za pierwszym razem. Obawiam się jednak, że jak problem się raz pojawił to powróci.
Próbowałem wyciągnąć stacyjkę i przeczyścić jej styki. Niestety, mimo, że molestuję ją dwoma drutami od rana, za nic nie mogę jej wyciągnąć. Tak jak jest w opisach, przekręcam do I położenia, wkładam 2 ok. 1.5 mm grube druty do oporu ( wchodzą na jakieś 2-3 cm) i próbuję wyciągnąć stacyjkę kluczykiem. Coś robię źle? I druga sprawa - czy jak wyjmę stacyjkę, to będę miał dostęp do styków, czy jest nierozbieralna i od razu kupić nową?
Pozdrawiam,
Robert
2
[w201/w124] Nie kręci rozrusznikiem.
Rozpoczęty przez R0bby, sie 24 2013 13:15
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 sierpnia 2013 - 13:15
#2
Napisano 24 sierpnia 2013 - 14:46
Kolego z wkładem robisz dobrze. Spróbuj przy tym druty docisnąć do stacyjki. Do kostki powinieneś się dostać bez problemu już po zdjęciu tej całej maskownicy spod kierownicy. A czy przy nieudanym zapaleniu drążek biegów na pewno był na pozycji p lub n i centralny zamek na podczerwień był odblokowany? (otwarcie auta pilotem i miganie zielonej diody?)
#3
Napisano 24 sierpnia 2013 - 15:31
Alarmu nie masz dokładanego?
#4
Napisano 24 sierpnia 2013 - 16:59
W pozycji rozruch musi być napięcie na elektromagnesie rozrusznika, sprawdź. Jak by nie chciał zapalać a po opukaniu rozrusznika zapali i tak jak mu się chce to mogą szczotki się kończyć, też miałem taki przypadek.
#5
Napisano 24 sierpnia 2013 - 17:13
Pod maską, w okolicach filtra oleju jest czarny styk, który podaje plus do rozrusznika. U mnie to zaśniedziało, i efekt był ten sam.
Takie dwa kable, jeden wpinany w drugi.
Takie dwa kable, jeden wpinany w drugi.
#6
Napisano 24 sierpnia 2013 - 18:16
Użytkownik stachu22 dnia 24 sierpnia 2013 - 14:46 napisał
Kolego z wkładem robisz dobrze. Spróbuj przy tym druty docisnąć do stacyjki. Do kostki powinieneś się dostać bez problemu już po zdjęciu tej całej maskownicy spod kierownicy. A czy przy nieudanym zapaleniu drążek biegów na pewno był na pozycji p lub n i centralny zamek na podczerwień był odblokowany? (otwarcie auta pilotem i miganie zielonej diody?)
Po pierwsze to dziękuję wszystkim za rady, a Tobie w szczególności. W życiu bym na to nie wpadł. Auto kupiłem z jednym kluczykiem i na wszelki wypadek dorobiłem drugi. Akurat wczoraj, jak nigdy, małżonka zostawiła mi auto na parkingu, które miałem uruchomić tym kluczem dorabianym. Co prawda, po nieudanych próbach uruchomienia córka przyniosła mi klucz oryginalny ale nie otwierałem nim, przecież już otwartego auta, tylko próbowałem bezskutecznie uruchomić. Właśnie zrobiłem próbę w garażu i auto otwarte dorabianym nie pali. Trzeba zamknąć, otworzyć pilotem i wtedy pali.
I na koniec mam pytanie: coś tam można odłączyć/wyłączyć żeby dorabiany klucz odpalał?
Pozdrawiam,
Robert
#7
Napisano 24 sierpnia 2013 - 18:40
Musisz zrobić coś żeby nie było immobilisera, bo to on blokuje
#8
Napisano 24 sierpnia 2013 - 19:06
Myślałem że go nie mam
#9
Napisano 24 sierpnia 2013 - 19:12
Hehe taka błahostka, a taki problem.
#10
Napisano 24 sierpnia 2013 - 19:49
MIałem podobny problem pod sklepem kiedyś, zamknąłem auto pilotem, jednak drzwi kierowcy nie domknąłem, po powrocie otworzyłem drzwi myśląc, że zostawiłem auto otwarte. Pół godziny się głowiłem czemu nie mogę odpalić a auto stoi na ulicy na drugim końcu miasta, późna godzina, udało mi się nawet zorganizować parę osób do "pychu". I wtedy się zorientowałem, że resztę drzwi mam zamknięte i dopiero zakumałem w czym temat.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Problem z rozrusznikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
[W124] M104 Kręci ale nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BiG BoSs |
|
||
[W201] Diesel - problem z rozrusznikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | metiu |
|
|
|
śruba od elektrozaworów się ukręciła,... |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lampik |
|
|
|
[w124] m102 długo kręci na ciepłym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | qsecky |
|