Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * - - - 1 głosy

[w124] Naprawa szyberdachu



687 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 09 marzec 2008 - 07:23

Kupiłem niedawno swojego pierwszego MB 124. Jest wyposażony w szyberdach, ale nie działajacy, podświetlenie włącznika działa, znalazłem silnik szyberdachu w bagażniku ale wydaje mi się, że coś było grzebane bo plastikowa sześciokątna "śruba" jest ułamana, silnik rusza się nie pracuje. Czy ktoś może pomóc i powiedzieć od czego zacząc, czy brac się za to samemu czy bezpieczniej będzie udać się do jakiegoś mechanika?

#2 Offline   skmh


  • Postów: 489
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 marzec 2008 - 20:43

O naprawach poczytaj w faq ale jesli nie jestes pewien swoich umiejetności a nie jest to najłatwiejsza naprawa to pojedz do fachowca , ale najlepiej takiego którego ktoś ci poleci bo wielu to naciągacze niestety takie polskie realia :poklon:

#3 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 09 marzec 2008 - 20:56

właśnie na allegro zamówiłem silniczek do szybra i chyba poszukam jakiegoś mechaniora, bo jak zacząlem czytać co może byc przyczyną to mi wyszło że w najgorszym przypadku może trzeba będzie zdejmować podsufitkę :poklon:

#4 Offline   skmh


  • Postów: 489
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 marzec 2008 - 21:14

a na 100 % jesteś pewien że to silniczek może tylko linka sie zablokowała szkoda plny wydawać .No niestety naprawa nie jest łatwa ani przyjemna ale dasz rade :poklon:

#5 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 09 marzec 2008 - 21:33

Gdy kupowałem laleczkę to oczy mi zaszły Mercedesem, więc wszystkiego nie zuważyłem dopiero w domu okazalo się że auto miało lekkiego dzwona z tyłu, silniczek nie działa coś tam jest polamane podejrzewam że i tak go będę musiał wymienić, i ma kosztować okole 80 pln

#6 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 09 marzec 2008 - 22:26

Podepnę się pod temat :grin: i zapytam.Co mogło się stać.Jak zamykam szyber to nie zamyka się jak powinien ,tzn. tylna jego część pozostaje "zapadnięta"?Wcześniej było wszystko ok. i nie wiem co może być tego przyczyną :poklon: To samo jest w drugą stronę (tzn. jak podnoszę do góry) i przy zamykaniu z tego położenia też jest zapadnięty ,tak jakby to było to położenie końcowe...


pozdr

#7 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 09 marzec 2008 - 22:33

Maad, moze, ze trzeba wyregulowac urzadzeniem, ktore znajduje sie przy antenie pod plastikami w blotniku ;-)

#8 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 09 marzec 2008 - 23:07

Moj szyber tez nie dziła kiedys działał a teraz słychac jak tylko chodza szyny a dach ani rusz.Koles powiedział że to prowadnice i za naprawe zaspiewał 400zł i to po znajomosci za samą robocizne a znalazłem prowadnice za 100 zł za sztuke.I chyba bede probowac sam to naprawic :ok: może że ktos z kolegów mieszkających w p-ń czy w okolicach już to robił i pomoże koledzę :sciana:

#9 Offline   Boss


  • Postów: 2865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 10 marzec 2008 - 00:41

SzmicioW124, lewą prowadnicę mam na stanie. Jak coś to wal na PW.

#10 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 10 marzec 2008 - 00:44

Boss, OK jak cos to dopiero latem sie zabiore za ten szyberek :sciana:

#11 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 10 marzec 2008 - 17:44

Cytat

Maad, moze, ze trzeba wyregulowac urzadzeniem, ktore znajduje sie przy antenie pod plastikami w blotniku

tylko dlaczego się przestawił jak było cacy?
Pokręce trochę jak piszesz tym ustrojstwem pod anteną :D


pozdr

edit

Rozebrałem dzisiaj i nie wiem czym tam regulowac...nie chciałbym czegoś połamać (mam talent do tego :hmm: )Czy to jest taka plastikowa śuba? (bodajże 15 )




pozdr

#12 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marzec 2008 - 11:57

Do kalibracji faz szyberdachu użyj jakiegoś cieńkiego szpikulca lub wkłądu długopisowego. MAsz tam taką dziurkę (obok białego, plastikowego pokrętła). W tę dziurkę włóż ten szpikulec i kręć pokrętłem, popychając lekko szpikulec, aż nie wejdzie głębiej. Jak wejdzie to znaczy,ze szyber jest skalibrowany. Troche to pomaga, ale tylko jeżeli szyber już chodzi i trzba go dokladnie podregulowac....Jeśli masz wieksze z nim problemy to ta kalibracja nieduzo zmieni

#13 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 12 marzec 2008 - 21:40

pokrętło czyli ta śruba? Trochę nie łapie :oops: .Szyber chodzi elegancko, tylko mu się położenie neutralne( czyli zamknięty) pochrzaniło. Brakuje mu jakieś 2 cm do konca zamkniecia.Muszę jescze dać trochę do góry aby był zamknięty.Troszkę jaśniej z tą "doregulacją"?
A może zamknąć go ile sie da przyciskiem , a następnie dociągnąć go do zamknięcia tą śrubą, wtedy bedzie ok? Czy to tą śrubą mogę tak zrobić ?Dalej to już poradzę.

pozdr

#14 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marzec 2008 - 22:02

tą śrubą nie domkniesz szybra...tylko doregulujesz fazy. TA biała plastikowa śruba (pokrętło, bo śruba jest zwykle metalowa) :pub:... kluczowa jest ta dziurka. Ona pokazuje czy szyber jest dobrze skalibrowany. W ktoryms momencie krecenia ta dziurka jakby sie poglebia,ze ten szpikulec wchodzi glebiej - to znak,ze dobrze skalibrowales...

#15 Offline   kuna997


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 sty 2008
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 12 marzec 2008 - 22:27

witam,
Ja już kiedys walczyłem z szybrem, ale jest to pracochłonne i dość trudne-demontaż i montaż silnika po omacku, na czucie. Proponuje jeżeli zerwana jest ta plastikowa śruba to wykręć silnik i spróbuj ruszyc linke rękami, jeżeli dach sie ruszy znaczy że to coś z silnikiem , jeżeli ktoś w nim grzebał to mógł go założyc odwrotnie o 180" wtedy też sie będzie oddzywał, ale nie będzie chodził. Jak zdejmiesz silnik to przypatrz sie lince, może sa zerwane ząbki, mnie sie udało naprawic ale musiałem zdjąć sałą podsufitke, a przy wykręcaniu silnka musiałem sie wyłożyc w bagazniku. Jak odkrecisz silnik mozesz ręcznie odsunąć szyber i przesmarować prowadnice (nawalic smaru na linke bo ona jest powyginana jak paragraf i może sie przytarła w przejściu prowadnicy-metalowa rurka).
Proponuje zarezerwowac sobie na to duzo czasu , pamiętam że ja cos kleiłem w silniku i to pomogło i prostowałem którąś prowadnice, ale jej nie wyciągałem bo mi sie nie uadało.
Ja również mam problem założyłem nowy post odnośnie zapalania silnika jak cos wiesz to prośba o rade :pub:

Spójrz kolego czasami na to co napiszesz, bo tak długiego zdania to jeszcze nie widziałem. Bez znaków interpunkcyjnych tak długie wypowiedzi są pozbawione sensu.

#16 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 13 marzec 2008 - 22:08

kuna chyba troche niedoczytałeś mojego posta ;-) Szyber mi dziala ,tylko poł.neutr. sie przestawiło :hmm:
A co do "dziurki" to trudno bedzie pokręcić tym pokrętełkiem bo jest ono okrągłe.No nic, biorę się do roboty i o wynikach dam znać


pozdr

#17 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2008 - 22:10

no jasne,ze jest okragle...u mnie chodzi elgancko...krecenie nie sprawia zadnego problemu

#18 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 17 marzec 2008 - 00:40

spróbuj o silniki poczytać pod tym linkiem
http://www.mercmania...pics22/2560.htm

[img][url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=61b713d1991b9fba][img]http://images32.fotosik.pl/181/61b713d1991b9fbam.jpg[/img][/url][/img]

#19 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 17 marzec 2008 - 16:10

D**a w kwiatach :slinka: za cholere nie moge pokręcić tym ustrojstwem.Jak by zapieczone.Pojade do fachmanów niech myslą.dzieki za wskazówki :slinka:


pozdr

#20 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marzec 2008 - 17:31

to bardzo dziwne... spróbuj otworzyć szyberdach zupełnie i wtedy spróbować kręcić... Próbuj na rózne sposoby - powinno pójść. Ostatecznie oddaj fachowcom - chociaz nie wiem czy takich znajdziesz w dobrej cenie, którzy Ci tego nie sp#$%ą.