Skocz do zawartości




* * - - - 1 głosy

[w124] Naprawa szyberdachu



692 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 10 marca 2008 - 17:44

Cytat

Maad, moze, ze trzeba wyregulowac urzadzeniem, ktore znajduje sie przy antenie pod plastikami w blotniku

tylko dlaczego się przestawił jak było cacy?
Pokręce trochę jak piszesz tym ustrojstwem pod anteną :D


pozdr

edit

Rozebrałem dzisiaj i nie wiem czym tam regulowac...nie chciałbym czegoś połamać (mam talent do tego :hmm: )Czy to jest taka plastikowa śuba? (bodajże 15 )




pozdr



#12 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marca 2008 - 11:57

Do kalibracji faz szyberdachu użyj jakiegoś cieńkiego szpikulca lub wkłądu długopisowego. MAsz tam taką dziurkę (obok białego, plastikowego pokrętła). W tę dziurkę włóż ten szpikulec i kręć pokrętłem, popychając lekko szpikulec, aż nie wejdzie głębiej. Jak wejdzie to znaczy,ze szyber jest skalibrowany. Troche to pomaga, ale tylko jeżeli szyber już chodzi i trzba go dokladnie podregulowac....Jeśli masz wieksze z nim problemy to ta kalibracja nieduzo zmieni

#13 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 12 marca 2008 - 21:40

pokrętło czyli ta śruba? Trochę nie łapie :oops: .Szyber chodzi elegancko, tylko mu się położenie neutralne( czyli zamknięty) pochrzaniło. Brakuje mu jakieś 2 cm do konca zamkniecia.Muszę jescze dać trochę do góry aby był zamknięty.Troszkę jaśniej z tą "doregulacją"?
A może zamknąć go ile sie da przyciskiem , a następnie dociągnąć go do zamknięcia tą śrubą, wtedy bedzie ok? Czy to tą śrubą mogę tak zrobić ?Dalej to już poradzę.

pozdr

#14 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marca 2008 - 22:02

tą śrubą nie domkniesz szybra...tylko doregulujesz fazy. TA biała plastikowa śruba (pokrętło, bo śruba jest zwykle metalowa) :pub:... kluczowa jest ta dziurka. Ona pokazuje czy szyber jest dobrze skalibrowany. W ktoryms momencie krecenia ta dziurka jakby sie poglebia,ze ten szpikulec wchodzi glebiej - to znak,ze dobrze skalibrowales...

#15 Offline   kuna997


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 sty 2008
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 12 marca 2008 - 22:27

witam,
Ja już kiedys walczyłem z szybrem, ale jest to pracochłonne i dość trudne-demontaż i montaż silnika po omacku, na czucie. Proponuje jeżeli zerwana jest ta plastikowa śruba to wykręć silnik i spróbuj ruszyc linke rękami, jeżeli dach sie ruszy znaczy że to coś z silnikiem , jeżeli ktoś w nim grzebał to mógł go założyc odwrotnie o 180" wtedy też sie będzie oddzywał, ale nie będzie chodził. Jak zdejmiesz silnik to przypatrz sie lince, może sa zerwane ząbki, mnie sie udało naprawic ale musiałem zdjąć sałą podsufitke, a przy wykręcaniu silnka musiałem sie wyłożyc w bagazniku. Jak odkrecisz silnik mozesz ręcznie odsunąć szyber i przesmarować prowadnice (nawalic smaru na linke bo ona jest powyginana jak paragraf i może sie przytarła w przejściu prowadnicy-metalowa rurka).
Proponuje zarezerwowac sobie na to duzo czasu , pamiętam że ja cos kleiłem w silniku i to pomogło i prostowałem którąś prowadnice, ale jej nie wyciągałem bo mi sie nie uadało.
Ja również mam problem założyłem nowy post odnośnie zapalania silnika jak cos wiesz to prośba o rade :pub:

Spójrz kolego czasami na to co napiszesz, bo tak długiego zdania to jeszcze nie widziałem. Bez znaków interpunkcyjnych tak długie wypowiedzi są pozbawione sensu.

#16 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 13 marca 2008 - 22:08

kuna chyba troche niedoczytałeś mojego posta ;-) Szyber mi dziala ,tylko poł.neutr. sie przestawiło :hmm:
A co do "dziurki" to trudno bedzie pokręcić tym pokrętełkiem bo jest ono okrągłe.No nic, biorę się do roboty i o wynikach dam znać


pozdr

#17 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2008 - 22:10

no jasne,ze jest okragle...u mnie chodzi elgancko...krecenie nie sprawia zadnego problemu

#18 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 17 marca 2008 - 00:40

spróbuj o silniki poczytać pod tym linkiem
http://www.mercmania...pics22/2560.htm

[img][url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=61b713d1991b9fba][img]http://images32.fotosik.pl/181/61b713d1991b9fbam.jpg[/img][/url][/img]

#19 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 17 marca 2008 - 16:10

D**a w kwiatach :slinka: za cholere nie moge pokręcić tym ustrojstwem.Jak by zapieczone.Pojade do fachmanów niech myslą.dzieki za wskazówki :slinka:


pozdr

#20 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2008 - 17:31

to bardzo dziwne... spróbuj otworzyć szyberdach zupełnie i wtedy spróbować kręcić... Próbuj na rózne sposoby - powinno pójść. Ostatecznie oddaj fachowcom - chociaz nie wiem czy takich znajdziesz w dobrej cenie, którzy Ci tego nie sp#$%ą.








Podobne tematy Zwiń