Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Czyszczenie nagrzewnicy


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2013 - 19:47

Ogrzewanie działa jak chce (zazwyczaj nie grzeje, lub tylko jedna strona).
Wyjęcie zaworków nic nie dało, pompki w moim Dołączona grafika nie ma, chyba że przy nagrzewnicy.

Zanim zdecyduje się na dość drogą operacje wyjęcia tego ustrojstwa, chciałbym się dowiedzieć czy nie ma jakiegoś sposobu którym można by spróbować przeczyścić nagrzewnice.

Może jakiś specyfik lub coś co można by wlać do układu chłodzenia..
Temperatura cieczy w porządku, chłodzenie działa bez zarzutu, praktycznie tam nie zaglądam.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 02 listopada 2017 - 22:01




#2 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2013 - 08:40

Cała masa tego jest: http://allegro.pl/li...cope=category-3

Tyle, że nie wystarczy wlać aby było super, bo tego nie można zostawiać. Najlepiej spuścić wszystko i normalnie wężem z wodą przepłukać wszystko intensywnie w jedną i w drugą stronę (na zimnym silniku). Można się zdziwić ile szlamu wyleci. Ewentualnie dopiero potem nalać destylowanej i jakiegoś preparatu - po to, żeby odkamieniacz nie gryzł na darmo tego co jest luźne i samo wyleci od płukania. Na koniec spuścić i dobry płyn.

A w ogóle, to jaką temperaturę osiąga i po ilu przejechanych kilometrach? Powinno być około 85*C, czyli "wskazówka przecina górny brzuszek cyfry "8"". Może termostat walnięty i ciągle niedogrzany?

#3 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2013 - 07:22

Wskaźnik jest zepsuty i nic nie pokazuje.
Ale silnik dość szybko robi się gorący, problemów z temperaturą nie ma, termostat wymieniłem ale nic to nie dało.
Mechanik obadał sprawę dokładnie i zdecydowanie problem leży gdzieś w nagrzewnicy.

Przepłukam to, wleje jakiś specyfik i zobaczymy.

#4 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2013 - 09:28

Chcąc przepłukać dokładnie samą nagrzewnice podłączam węża do wejścia czyli do dwóch przewodów (prawa-lewa strona) za zaworkami sterującymi i wypuszczam wodę przewodem tym który wychodzi po prawej stronie obok zbiorniczka z płynem hamulcowym ?
Co myślicie o tym żeby przepłukać ją również odwracając obieg tzn. wpuszczać wodę do wylotu z nagrzewnicy ?

Użytkownik dezoo edytował ten post 04 września 2013 - 09:32


#5 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2013 - 09:31

<div>Chcąc przepłukać dokładnie samą nagrzewnice podłączam  węża do wejścia czyli do dwóch przewodów (prawa-lewa strona) za zaworkami sterującymi i wypuszczam wodę  przewodem tym który wychodzi po prawej stronie obok zbiorniczka z płynem hamulcowym ?</div>
<div>Co myślicie o tym żeby przepłukać ją również odwracając obieg tzn. wpuszczać wodę do wylotu z nagrzewnicy ?</div>


#6 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2013 - 09:49

Jak najbardziej można, a nawet należy we wszystkie możliwe strony. Nie wiem jak to wygląda w M102, ani w W124. U mnie było po prostu niewygodnie odczepić nagrzewnicę z obu stron, więc nagrzewnicę wypiąłem tylko na wylocie (koło kolektora wydechowego). Chłodnicę z obu stron.
Płukałem zarówno chłodnicę (w obie strony), jak i cały silnik (też w obie strony), no i w wylot nagrzewnicy lałem aż wyleci "silnikiem". Zatykałem ręką najniżej położony punkt aż w miejscu wlewania zaczynało się przelewać - wtedy puszczałem rękę i nagle chlup wszystko do wiadra itp. Potem na dnie było trochę syfu. Zepsuć, to tu się nic nie da.

Warto chłodnicę całkiem wyjąć. Bo jak jest w samochodzie, to wewnętrzne rurki są poziomo. Jak nią trochę pokręcimy poza autem, to więcej wyleci. Aby tylko nie upuścić :) .

Potem złożyłem do kupy, zalałem wodą destylowaną zmieszaną z odkamieniaczem. Postało trochę, odpaliłem aby się zagrzał do roboczej, zgasiłem aby się schłodził, spuściłem męty i znowu płukanie. Potem normalny płyn. Nic się nie rozszczelniło, i w końcu zaczął dobrze grzać w kabinie.
Efektu uboczny był taki, że obniżyła się temperatura silnika z 85*C na 75*C i zaczął więcej palić - widocznie stary termostat nadawał się tylko dla zakamienionego układu. Po zmianie termostatu wszystko wróciło do normy i z grzaniem/chłodzeniem mam spokój na kilka lat.

#7 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 04 września 2013 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 04 września 2013 - 09:49 napisał

mam spokój na kilka lat.
Jakieś 20 lat :D
Mailem coś dopisać ale widzę ze wszystko dokładnie opisałeś już ;)

#8 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 września 2013 - 13:14

ok. dzięki za wykład .

#9 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2013 - 22:12

Przepłukałem gorącą wodą i kwaskiem, na drugi dzień octem i zaczęło grzać.
Działa rewelacyjnie.
Polecam ten sposób (płukanie samej nagrzewnicy).
Przydatny jest kompresor do wydmuchiwania płynu.
Gdybym robił to jeszcze raz to rozpuścił bym kwasek w occie potem podgrzał tą miksturę i płukał kilkakrotnie czekając po 30-60 min za każdym razem.

Zamierzam jeszcze zlać stary płyn, przepłukać woda cały układ i zalać świeżym.

Użytkownik dezoo edytował ten post 25 września 2013 - 22:23


#10 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2017 - 07:23

Panowie, przyszła słoneczna pogoda, więc będę wymieniał termostat w swoim Mercedesie. Co prawda podpiąłem się pod ten temat, ale mam w201 OM602. Przy okazji wymiany chcę wypłukać przede wszystkim nagrzewnicę i mam pytanie o sposób. Moje plastiki podszybia po przebojach z dmuchawą i wycieraczką są w stanie najdelikatniej mówiąc średnim, więc nie chciałbym tego znowu wyjmować.

Czy jeśli na dole odepnę węże chłodnicy i odepnę wężyk idący do nagrzewnicy ten od strony akumulatora (jest w komorze silnika) i tam przyłożę wąż ogrodowy i dam mocno wodą (w tę już metalowa rurkę idącą do nagrzewnicy) będzie ok? Czy lepiej byłoby jednak przepuścić wodę przez samą nagrzewnicę?








Podobne tematy Zwiń