Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[c124] SWAP na V8?



76 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   dan78


  • Postów: 16
  • Na forum od: 30 maj 2012
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 wrzesień 2013 - 21:56

Nie wszystkim , wszystko musi sie podobac .
Tak czy tak warto wszystkich wysluchac .

#42 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 17 wrzesień 2013 - 01:58

nie sluchaj forumowych narzekaczy co straszą nieorginalnymi vinami, rób swoje. Kiedys widzialem e30 z v12 więc wszystko sie da. Sam marze o 124 qp w full wypasie z V8

#43 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 17 wrzesień 2013 - 15:27

KrystaGG jesteś pewien swojej przekładki na 100% tzn. wsiadasz i bez zastanowienia jedziesz np. pod granicę francuską?? Czy jednak jest ryzyko powrotu na lawecie???

Czekam na efekty pracy. Nikt nie wspomniał, że V8 w W124 po obu stronach przed przednimi kołami są chłodnice oleju...:)

Użytkownik majsterus edytował ten post 17 wrzesień 2013 - 15:33


#44 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 17 wrzesień 2013 - 17:46

Nie przejmuj się kolego.. Ta fala krytyki i żałosnych wypowiedzi to tylko z zazdrości. Jak zacząłem swój projekt miałem to samo.
Panowie myślą że są najlepszymi inżynierami na świecie a pewnie mieli by problem z wymianą koła na trasie ;)

Widzę że pracujesz nad furami wiele lat, nie powinieneś mieć problemu z wstawieniem silnika ale rzeczywiście kabelki mogą Cie wyprowadzić z równowagi.

Rozumiem że auto ma być jak najbardziej oryginalne, zegary wstaw od W124 E420 prędkościomierz jest sterowany elektronicznie reszta P&P
Będziesz miał dużo zabawy żeby przepleść wiązkę która steruje silnikiem i ABSem ja miałem problemy żeby ją wydostać z auta :P

Do czego ma Ci to auto w ogóle służyć?
Możesz poczekać aż odpalę swoje autko i zastanowisz się czy może jednak M113 nie wstawić.

#45 Offline   dan78


  • Postów: 16
  • Na forum od: 30 maj 2012
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 wrzesień 2013 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 17 wrzesień 2013 - 17:46 napisał

Nie przejmuj się kolego.. Ta fala krytyki i żałosnych wypowiedzi to tylko z zazdrości. Jak zacząłem swój projekt miałem to samo.
Panowie myślą że są najlepszymi inżynierami na świecie a pewnie mieli by problem z wymianą koła na trasie

Masz calkowita racje , ale jestem na to odporny i dalej bede zdobywal potrzebne informacje.
Generalnie samochod mam 5 lat , ma niewielki przebieg stan "igla" .
Ale po takim dlugim uzytkowanie brakuje mocy , nie ma sie co oszukiwac.
Jest to moj weekendowy samochod , czyli generalnie "hobby zabawka" .
A zegary o ktorych piszesz do ktorego silnika sa P&P ?

#46 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 17 wrzesień 2013 - 20:58

Zegary pasują do każdego W124 tylko trzeba zwrócić uwagę na opcje prędkościomierza i obrotomierza.
Zegary do wszystkich wersji mają prędkość na linkę poza 400E/E420 i E500
Ja zostawiam te zegary do silnika M113 porównam tylko sygnał jaki idzie z kompa na obrotomierz i ewentualnie poprawie rezystorem.
Prędkość wezmę z czujnika ABS powinno zadziałać.

Myślę że powinieneś przerobić auto na manualną skrzynie i silnik 3.6 R6 odczujesz dużą poprawę a w między czasie pomyśleć nad konkretną jednostką. Myślę że jeszcze długo się pocieszysz takim zestawem.

Projekt trzeba dobrze przemyśleć bo niestety zawsze trafi się jakiś problem.

#47 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 wrzesień 2013 - 17:45

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 17 wrzesień 2013 - 15:27 napisał

Czy jednak jest ryzyko powrotu na lawecie???
Majsterus, takie ryzyko istnieje ZAWSZE i dotyczy KAŻDEGO samochodu - nawet tego, które kupiłeś wczoraj w salonie, i jest najbardziej rasowym Mercedesem świata.

Wyświetl postUżytkownik dan78 dnia 17 wrzesień 2013 - 19:58 napisał

ale jestem na to odporny i dalej bede zdobywal potrzebne informacje.
I tak trzymaj!
We mnie masz obserwatora, będę dopingował. :ok:

#48 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 18 wrzesień 2013 - 20:28

Majsterus, pod granice francuską nie jechalem, ale po zrobieniu zawieszenia, obudowy stożka i dolotu zimnego powietrza wybralismy sie na kilkudniowy kruzing po wybrzezu Bałtyku od Kołobrzegu az do miejscowosci Lanken w Niemczech, a powrot przez Berlin, miedzy czasem zamykając licznik wielokrotnie na autobanie. Mysle ze kolo bylo grubo+ 1200km więc odpowiadając na Twoje pytanie tak :)

mysle że predzej lawete wezwie moj sąsiad do swojej 203, przy której ciągle musi coś robić, niz ja do 190, ale nigdy nic nie wiadomo

#49 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 wrzesień 2013 - 08:00

No i jak prace?? Fakt KrystaGG jestem inżynierem, ale nie mam wiedzy aby się podejmować takich przeróbek poza tym mnie to nie kręci, Po to są biura konstrukcyjne w koncernach samochodowych, aby obliczać wytrzymałość współpracujących elementów aby jak najdłużej i bezawaryjnie działały :)
No, ale każdy robi jak uważa.

#50 Offline   brajtas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 29 listopad 2013 - 19:31

Witam, jestem po swapie M103 na M104 HFM i jedno co mogę doradzić, bez schematów elektrycznych będzie bardzo ciężko ogarnąć "całą kablotekę", żeby nie powiedzieć, że jest to raczej nie możliwe.
Nawet mając schematy miałem problem z podłączeniem korektora oktanowego bo jednego przewodu na żadnym schemacie nie było, z kolegą elektronikiem kombinowaliśmy gdzie go podłączyć, kolor przewodu nas naprowadził i udało się. Wymiana silnika pociągnęłą za sobą konieczność wymiany czujników ABS i sterownika ABS ale nie podszedł ten z dawcy (W140) tylko z R129 i to też był duży fuks. Wielu rzeczy dowiedziałem się już w trakcie prac choć sporo czasu poświęciłem na przygotowanie się. Ale cieszę się bo nie poszedłem na łatwiznę przekładając M104 z W124 do W124, moje M104 i cała elektronika pochodzi z W140.
Gdyby coś służę pomocą i życzę powodzenia bo swap V8 zamiast R6 to jest wyzwanie :)
Pozdrawiam
Jacek

#51 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 02 grudzień 2013 - 15:54

Jestem w stanie podjąć się odpalenia silnika w nadwoziu. Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW. Wszystkich teoretyków prosze o nie pisanie do mnie. Mogę również przygotować MB do sportu.

Użytkownik ketjakr edytował ten post 02 grudzień 2013 - 15:55


#52 Offline   pangapa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Bmw

Napisano 11 styczeń 2017 - 15:34

Chce w wiosne ruszyć ze swapem w124 czy odpale 4.2 v8 w220 z ASR na ecumasterze ??? wtedy problem z ASr by się rozwiązał

#53 Offline   cobesh


  • Postów: 699
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:37

Na jakim Ecumasterze? Det? Emu? Emu Blac? Emu Pro?

Tak czy inaczej musi mieć obsługę DBW

#54 Offline   bydle


  • Postów: 706
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 19 styczeń 2017 - 00:18

Wyświetl postUżytkownik pangapa dnia 11 styczeń 2017 - 15:34 napisał

Chce w wiosne ruszyć ze swapem w124 czy odpale 4.2 v8 w220 z ASR na ecumasterze ??? wtedy problem z ASr by się rozwiązał

Wiesz ze trzeba przrobic komorę silnika wraz ze ścianą grodziowa? Bo do seryjnej komory po m103 nie wejdzie Ci.

#55 Offline   nitro


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 lut 2017
  • Miejscowość: torun
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 16:17

Witam , posiadam mercedesa w124 z 93 roku coupe ,mam go juz jakis czas i chcialem wlozyc wiekszy silnik , w tej chwili mam 2.0 benzyna , chcialem sie zapytac jakie jednostki beda pasowac?
Myslalem o silniku z w220 5.0 v8
albo
https://www.otomoto....html#xtor=SEC-8
Cos takiego , z gory dziekuje za informacje

#56 Offline   Sawyer


  • Postów: 1910
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 16:40

Żaden nie będzie pasować, jeżeli chcesz tylko "zamienić silniki miejscami".
Jeżeli masz pieniądze i wiedzę albo dobrego mechanika to zainstalujesz dowolny silnik. A jakie jesteś gotów ponieść koszty?

#57 Offline   nitro


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 lut 2017
  • Miejscowość: torun
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 22:16

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 05 luty 2017 - 16:40 napisał

Żaden nie będzie pasować, jeżeli chcesz tylko "zamienić silniki miejscami".
Jeżeli masz pieniądze i wiedzę albo dobrego mechanika to zainstalujesz dowolny silnik. A jakie jesteś gotów ponieść koszty?

koszty nie za duze , myslalem zeby kupic cale inne auto i pozyskac czesci

#58 Offline   Sawyer


  • Postów: 1910
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 22:23

Wszystko fajnie, dawca to najlepsze rozwiązanie, ale jak masz zamiar zamienić silniki- sam? Wziąłeś pod uwagę, że będzie trzeba przy okazji wymienić kilka części na nowe? Mówisz o V8 z nowszego modelu- to kolosalna przeróbka. Nawet R6 z tego samego modelu pochłonie masę pracy i kosztów.


#59 Offline   inutile


  • Postów: 1195
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 22:29

Wyświetl postUżytkownik nitro dnia 05 luty 2017 - 16:17 napisał

Myslalem o silniku z w220 5.0 v8

Wyświetl postUżytkownik nitro dnia 05 luty 2017 - 22:16 napisał

koszty nie za duze
Przykro mi kolego, ale jedno wyklucza drugie.
Nalepszy stosunek ceny do efektu to wsadzenie 2.3 M111 z kompresem z W202, choć też są to koszta i trochę rzeźbienia.

#60 Offline   nitro


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 lut 2017
  • Miejscowość: torun
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2017 - 23:54

Przeróbke bede robil w warsztacie , myslalem zeby kupic w220 5.0 anglika , wsadzic sinik i skrzynie , tarcze i co by bylo potrezbne od niego , w ostatecznosci myslalem o 124 z 3.0 benzyna

Użytkownik Sawyer edytował ten post 06 luty 2017 - 01:14