Skocz do zawartości




- - - - -

[c124] SWAP na V8?



82 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   dan78


  • Postów: 16
  • Na forum od: 30 maj 2012
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2013 - 21:56

Nie wszystkim , wszystko musi sie podobac .
Tak czy tak warto wszystkich wysluchac .



#42 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 17 września 2013 - 01:58

nie sluchaj forumowych narzekaczy co straszą nieorginalnymi vinami, rób swoje. Kiedys widzialem e30 z v12 więc wszystko sie da. Sam marze o 124 qp w full wypasie z V8

#43 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 17 września 2013 - 15:27

KrystaGG jesteś pewien swojej przekładki na 100% tzn. wsiadasz i bez zastanowienia jedziesz np. pod granicę francuską?? Czy jednak jest ryzyko powrotu na lawecie???

Czekam na efekty pracy. Nikt nie wspomniał, że V8 w W124 po obu stronach przed przednimi kołami są chłodnice oleju...:)

Użytkownik majsterus edytował ten post 17 września 2013 - 15:33


#44 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 17 września 2013 - 17:46

Nie przejmuj się kolego.. Ta fala krytyki i żałosnych wypowiedzi to tylko z zazdrości. Jak zacząłem swój projekt miałem to samo.
Panowie myślą że są najlepszymi inżynierami na świecie a pewnie mieli by problem z wymianą koła na trasie ;)

Widzę że pracujesz nad furami wiele lat, nie powinieneś mieć problemu z wstawieniem silnika ale rzeczywiście kabelki mogą Cie wyprowadzić z równowagi.

Rozumiem że auto ma być jak najbardziej oryginalne, zegary wstaw od W124 E420 prędkościomierz jest sterowany elektronicznie reszta P&P
Będziesz miał dużo zabawy żeby przepleść wiązkę która steruje silnikiem i ABSem ja miałem problemy żeby ją wydostać z auta :P

Do czego ma Ci to auto w ogóle służyć?
Możesz poczekać aż odpalę swoje autko i zastanowisz się czy może jednak M113 nie wstawić.

#45 Offline   dan78


  • Postów: 16
  • Na forum od: 30 maj 2012
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2013 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 17 września 2013 - 17:46 napisał

Nie przejmuj się kolego.. Ta fala krytyki i żałosnych wypowiedzi to tylko z zazdrości. Jak zacząłem swój projekt miałem to samo.
Panowie myślą że są najlepszymi inżynierami na świecie a pewnie mieli by problem z wymianą koła na trasie

Masz calkowita racje , ale jestem na to odporny i dalej bede zdobywal potrzebne informacje.
Generalnie samochod mam 5 lat , ma niewielki przebieg stan "igla" .
Ale po takim dlugim uzytkowanie brakuje mocy , nie ma sie co oszukiwac.
Jest to moj weekendowy samochod , czyli generalnie "hobby zabawka" .
A zegary o ktorych piszesz do ktorego silnika sa P&P ?

#46 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 17 września 2013 - 20:58

Zegary pasują do każdego W124 tylko trzeba zwrócić uwagę na opcje prędkościomierza i obrotomierza.
Zegary do wszystkich wersji mają prędkość na linkę poza 400E/E420 i E500
Ja zostawiam te zegary do silnika M113 porównam tylko sygnał jaki idzie z kompa na obrotomierz i ewentualnie poprawie rezystorem.
Prędkość wezmę z czujnika ABS powinno zadziałać.

Myślę że powinieneś przerobić auto na manualną skrzynie i silnik 3.6 R6 odczujesz dużą poprawę a w między czasie pomyśleć nad konkretną jednostką. Myślę że jeszcze długo się pocieszysz takim zestawem.

Projekt trzeba dobrze przemyśleć bo niestety zawsze trafi się jakiś problem.

#47 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2013 - 17:45

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 17 września 2013 - 15:27 napisał

Czy jednak jest ryzyko powrotu na lawecie???
Majsterus, takie ryzyko istnieje ZAWSZE i dotyczy KAŻDEGO samochodu - nawet tego, które kupiłeś wczoraj w salonie, i jest najbardziej rasowym Mercedesem świata.

Wyświetl postUżytkownik dan78 dnia 17 września 2013 - 19:58 napisał

ale jestem na to odporny i dalej bede zdobywal potrzebne informacje.
I tak trzymaj!
We mnie masz obserwatora, będę dopingował. :ok:

#48 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 18 września 2013 - 20:28

Majsterus, pod granice francuską nie jechalem, ale po zrobieniu zawieszenia, obudowy stożka i dolotu zimnego powietrza wybralismy sie na kilkudniowy kruzing po wybrzezu Bałtyku od Kołobrzegu az do miejscowosci Lanken w Niemczech, a powrot przez Berlin, miedzy czasem zamykając licznik wielokrotnie na autobanie. Mysle ze kolo bylo grubo+ 1200km więc odpowiadając na Twoje pytanie tak :)

mysle że predzej lawete wezwie moj sąsiad do swojej 203, przy której ciągle musi coś robić, niz ja do 190, ale nigdy nic nie wiadomo

#49 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 września 2013 - 08:00

No i jak prace?? Fakt KrystaGG jestem inżynierem, ale nie mam wiedzy aby się podejmować takich przeróbek poza tym mnie to nie kręci, Po to są biura konstrukcyjne w koncernach samochodowych, aby obliczać wytrzymałość współpracujących elementów aby jak najdłużej i bezawaryjnie działały :)
No, ale każdy robi jak uważa.

#50 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 29 listopada 2013 - 19:31

Witam, jestem po swapie M103 na M104 HFM i jedno co mogę doradzić, bez schematów elektrycznych będzie bardzo ciężko ogarnąć "całą kablotekę", żeby nie powiedzieć, że jest to raczej nie możliwe.
Nawet mając schematy miałem problem z podłączeniem korektora oktanowego bo jednego przewodu na żadnym schemacie nie było, z kolegą elektronikiem kombinowaliśmy gdzie go podłączyć, kolor przewodu nas naprowadził i udało się. Wymiana silnika pociągnęłą za sobą konieczność wymiany czujników ABS i sterownika ABS ale nie podszedł ten z dawcy (W140) tylko z R129 i to też był duży fuks. Wielu rzeczy dowiedziałem się już w trakcie prac choć sporo czasu poświęciłem na przygotowanie się. Ale cieszę się bo nie poszedłem na łatwiznę przekładając M104 z W124 do W124, moje M104 i cała elektronika pochodzi z W140.
Gdyby coś służę pomocą i życzę powodzenia bo swap V8 zamiast R6 to jest wyzwanie :)
Pozdrawiam
Jacek








Podobne tematy Zwiń