Skocz do zawartości




- - - - -

[c124] SWAP na V8?



82 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2013 - 10:56

Pogadaj z Sinus007. To jedyna osoba, która nie tylko gada, a robi grube projekty. Może coś doradzi, może się podejmie.

Wsadzenie czegokolwiek większego, poza 3.6 to już grube rzeźbienie. Było już o tym niejednokrotnie pisane. Amerykańce upychali m119 do CE - da się, ale trzeba mieć najlepiej całego dawcę, blacharza z doświadczeniem i dobrego elektryka. Koledzy zza wschodniej granicy upchneli m120 do CE i jeździ. M117 bym sobie odpuścił...
Przy swapie na nowsze silniki robi się ten problem, że w zasadzie trzeba przekładać prawktycznie całe wyposażenie elektryczne i modlić się, aby wszystko chciało działać inaczej, niż w "limp mode".



#12 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 08 września 2013 - 11:40

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 08 września 2013 - 10:56 napisał

M117 bym sobie odpuścił...
Dlatego zaproponowałem ten silnik, bo gdzieś (na tym forum chyba) ktoś już to zrobił, wczoraj troszkę szukałem i nie mogłem znaleźć. Gdybym miał "luźne" kilkanaście tyś. to odpuścił bym sobie V8, tylko doładował to co mam, bo patrząc na siebie mi 4.2 pod maską też jest mało.

Użytkownik wojtek81 edytował ten post 08 września 2013 - 17:01


#13 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2013 - 11:48

Wyświetl postUżytkownik MARIOMOSCOVE420 dnia 08 września 2013 - 11:40 napisał

bo gdzieś (na tym forum chyba) ktoś już to zrobił,

Zamo111, ale on robi od 2010 roku i jakoś końca nie widać. nawet nie odpalony...

Wyświetl postUżytkownik MARIOMOSCOVE420 dnia 08 września 2013 - 11:40 napisał

mi 4.2 pod maską też jest mało.

Zawsze będzie mało ;)

#14 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 08 września 2013 - 11:53

Kurczę, jakieś filmiki wydaje mi się że odlądałem. :hmm: może to był inny projekt.

#15 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2013 - 12:00

Pewnie widziałeś to, ale to nie "krajowy" projekt:



#16 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 08 września 2013 - 12:05

, Tak dokładnie o tym myślałem.

#17 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 08 września 2013 - 17:02

Jest wiele opcji które można zaadoptować do W124, Ja miałem straszny z tym dylemat i w końcu postawiłem na 5.0 M113 jest wiele powodów dla których wstawiam ten silnik. Jest dosyć lekki, mały jak na V8, prosty konstrukcyjnie i jest bazą do silnika 5.4 + kompressor 500hp (ten sam słupek M113) zatem musi być bardzo wytrzymały. Rozkminiłem też skrzynię biegów która pasuje P&P, trzeba zrobić tylko koło zamachowe na zamówienie, chyba że ktoś chce na dwumasie jeździć to wystarczy przerobić zęby do czujnika obrotów koła zamachowego.
Znalazłem też projekty z sinikiem M104 nawet dochodzą do 900hp, ten silnik jest seryjnie zakuty i zarazem cholernie wytrzymały. Mody jakie w nim robili to tylko inna uszczelka głowicy i specjalne, bardzo wytrzymałe szpilki. reszta to osprzęt..
Stare silniki M117 lub M119 odradzam.
Najtańsze rozwiązanie z najmniejszą ilością przeróbek to M104 3.6l 280hp
Jeśli masz auto z automatem to na pewno samo przełożenie skrzyni na Getrag da ci jeszcze dużo radochy z tej mocy :)

#18 Offline   dan78


  • Postów: 16
  • Na forum od: 30 maj 2012
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2013 - 20:57

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 08 września 2013 - 17:02 napisał

Jest wiele opcji które można zaadoptować do W124, Ja miałem straszny z tym dylemat i w końcu postawiłem na 5.0 M113 jest wiele powodów dla których wstawiam ten silnik. Jest dosyć lekki, mały jak na V8, prosty konstrukcyjnie i jest bazą do silnika 5.4 + kompressor 500hp (ten sam słupek M113) zatem musi być bardzo wytrzymały. Rozkminiłem też skrzynię biegów która pasuje P&P, trzeba zrobić tylko koło zamachowe na zamówienie, chyba że ktoś chce na dwumasie jeździć to wystarczy przerobić zęby do czujnika obrotów koła zamachowego.
Znalazłem też projekty z sinikiem M104 nawet dochodzą do 900hp, ten silnik jest seryjnie zakuty i zarazem cholernie wytrzymały. Mody jakie w nim robili to tylko inna uszczelka głowicy i specjalne, bardzo wytrzymałe szpilki. reszta to osprzęt..
Stare silniki M117 lub M119 odradzam.
Najtańsze rozwiązanie z najmniejszą ilością przeróbek to M104 3.6l 280hp
Jeśli masz auto z automatem to na pewno samo przełożenie skrzyni na Getrag da ci jeszcze dużo radochy z tej mocy :)
Dzieki za konkretna odpowiedz . Nie ma jak madra rada fachowca .
Czy piszac silnik M103 miales na mysli konkretnie

M 113 E50 / 8-cylindrowy, 5,0 L 24v SOHC ,

bo pod tym symbolem jest jeszcze :

M 113 E55 / 8-cylindrowy, 5,4 L 24v SOHC

M 113 E55 ML / 8-cylindrowy, 5,4 L 24v SOHC

M 113 E43 / 8-cylindrowy, 4,3 L 24v SOHC


Czyli tak jak pisalem w pierwszym poscie silnik z w220 jest jak najbardziej na tak ?



Samochod bede mial w calosci wiec pytanie :

czy przekladales tez moze skrznie jezeli tak czy jest cos co warto wiedziec przed tym zabiegiem ?.

Generalnie chce miec dobre podloze teoretyczne przed przystapieniem do projektu ,

zeby pozniej nie plakac .


Użytkownik dan78 edytował ten post 08 września 2013 - 21:10


#19 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 09 września 2013 - 08:53

Ja jeszcze swojego nie odpaliłem więc nie wiem ile będzie zabawy z elektryką i elekroniką
Kupiłem silnik M113.960 z Mercedesa CL500 2001r.
Silniki V8 wychodzą tylko z automatyczną skrzynią.. Ja potrzebuje to auto do Driftu dlatego wstawiam najmocniejszą skrzynie manualną jaką Mercedes wypuścił, w zeszłym roku weszła chyba jeszcze wzmocniona wersja tej skrzyni. oczywiście 6 biegowa :)
Wszystkie silniki V8 od 2000r to M113, jest to następca M119. Mało kto robi z tym swapy bo nie jest to łatwe, szczególnie elektryka.
Jeśli chciałbyś przerzucić też skrzynie automatyczna to będzie sporo zabawy z przekładaniem całej elektryki i żeby nic nie przeoczyć.

#20 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 września 2013 - 09:26

Sam ubolewam, że w w124 coupe nie było silników V8... W limuzynie V8 montowano, a jak by nie spojrzeć, w bardziej "ekskluzywnym" coupe nie... I dlatego pomimo faktu, że gabarytowo, "optycznie" i w odbiorze innych mi za bardzo nie podchodzą, będę musiał zadowolić się SEC albo CL... Bo sam nie myślałem w kierunku swapa, chociaż taki V8 W124 coupe pasowałby mi najbardziej :) ...








Podobne tematy Zwiń