Skocz do zawartości




- - - - -

W124 Kombi stuki w tylnym prawym kole?? wymienione zawieszenie


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2013 - 05:58

Witam. Opowiem od poczatku. Miesiac temu zakupilem W124 Kombi 2.5 TD 1991r i z tyłu była tragedia, przy zmianie biegów waliło i po dziurach tak samo. Wiec padła decyzja na wymiane kompletnego zawieszenia. Odczepilem ręczny wał i wydech odkrecilem 4 sruby i cała tylna belka wyszla z mercedesa:) Zakupiłem 4 silentblocki lemfordera do belki, 2 łaczniki lemfordera, 2 tuleje pływajace w piaste lemfordera, 2 silentblocki tylnego wachacza lemfordera i komplet 8 wachaczy Krafta. Zakupiłem tez 2 przeguby elastyczne wały przedni i tylny tez Lemfordera(w opakowaniu Lemfordera były oryginalne Booge identyczne jak zdjalem stare tylko mialy zdrapany znaczek mercedesa:))). Wymieniłem to wszystko i samochodem mozna juz normalnie jeździć:) nic nie wali przy zmianie biegów i juz tak pływa po całej drodze:) ale cos jeszcze puka w tylnym prawym kole i mnie to wkurza bo włozylem w tylne zawieszenie 1100zł i niechcialbym żeby mi cos pukalo:) Amorki NIVO tylne mialy po 87% na stacji diagnostycznej, wiec przyszło mi do głowy ze tylny amortyzator ma pewnie jakies gumy przy górnym mocowaniu a tylko tego jeszcze nie wymienialem. Jak sie spojrzy miedzy kołem a błotnikiem to widac jakies gumy która z prawej strony jest jakos dziwnie opuszczona i sparciała a z lewej w lepszym stanie. rozebralem w bagazniku te wykładziny i dostalem sie do górnego mocowania amorka, wzialem srubokret i zaczalem ruszac na boki i jakby na prawym cos pukało wiec moze to jest to, ale nigdzie w katalogach nie moge znalesc zadnych gum do tylnego amorka, czy moze ktos juz mial taki problem i wie jakie te gumy kupic??? z góry dziekuje za pomoc:)))



#2 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 14 września 2013 - 07:02

Masz już temat o zawieszeniu nivo w kombi. Poczytaj. To pukanie może wskazywać na mocowanie siłownika nivomatu. Da się regenerować. BTW, siłowniki to nie amorki. Amortyzują tył tzw. gruszki.

#3 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2013 - 07:40

Szukałem i nie mogłem znaleźć:((((( to ten siłownik co jest przykrecany do dolnego wahacza na dwie sruby???

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2013 - 10:54

W Nivo rolę tłumików/amortyzatorów pełnią gruszki. To, co np w sedanie, czy coupe jest amortyzatorem, tu jest siłownikiem wysokości. Tłucze się bardzo często dolna część siłownika, właśnie ta, przykręcana na dwie śruby do wahacza dolnego. Albo wymiana całego siłownika albo regeneracja.

#5 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2013 - 20:12

A samemu można wymienić ta dolną cześć siłownika??? bo to jest taki sworzeń jak widziałem na youtube? a gdzie kupić taki sworzeń??

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2013 - 21:44

Samemu nic nie zrobisz - to jest nierozbieralne i niedostępne "oddzielnie" (o ile dobrze pamiętam).

#7 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2013 - 15:02

Jak to nie rozbieralne?? ten filmik co innego pokazuje:)) chyba ze ja juz zgłupiałem:)

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2013 - 15:50

Faktycznie, jest rozbieralne. Ale samo dolne mocowanie już nie - a to one stuka. Widać je w 38 sekundzie. Wydaje mi sie, że budową jest to sworzeń kulisty i on dostaje luzu.

#9 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2013 - 16:59

to czyli nie stuka ten sworzeń wykręcany tylko mocowania śrub bo sie wyrobiły otwory?? bo juz nic nie kumam:)))

#10 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2013 - 06:59

Bo jeszcze dodam ze jak byłem na stacji diagnostycznej to badanie tylnych amorków wykazało 85% i 87% to czyli gruszki sa OK???? i zostaje mi wymiana albo regeneracja tych tzw siłowników??:)








Podobne tematy Zwiń