Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Strzały gazu jak wygląda regulacja gazu II gen z registrem i silniczkiem krokowym



101 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 15 września 2013 - 17:31

Witam byłbym wdzięczny gduby ktoś mi opisał całą procedurę regulacji gazu II generacji i wytłumaczył czy strzały gazu biorą się od zbyt ubogiej czy bogatej mieszanki . Cały dolot jest szczelny .



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2013 - 22:36

Po pierwsze: jeśli register to nie silnik krokowy,
register to 1-sza generacja silnik krokowy to druga ,
jeśli 2-ga to potrzebny jest "interfejs"
a strzały biorą się ze zbyt ubogiej mieszanki.

#3 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 września 2013 - 18:17

No własnie mam register i silniczek krokowy w jednym plastiku czyli nic nie dokładane kombinowane . Jeśli mógłby mi kolega wytłumaczyć dlaczego od zbyt ubogiej . Mi osobiście wydaje się że jak śruba na parowniku od wolnych obrotów jest skręcona a parownik to lovato rg90 to nie strzela . Noszę się z zamiarem wywalenia gazu wg narazie mam zdjęty mikser i tak jeżdżę ale muszę się do końca zdecydować czy całkiem wywalić gaz czy nie . Chodzi mi między innymi o moc czy po założeniu miksera stanie się słabszy , i te nieszczęsne strzały właśnie. Tudna decyzja że tak powiem z tym gazem . Benzyny pali mi w granicach 10 11l na 100 km .

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2013 - 21:56

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 16 września 2013 - 18:17 napisał

Jeśli mógłby mi kolega wytłumaczyć dlaczego od zbyt ubogiej
cytując mądre książki:
"Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka, więc spalanie przeciąga się na sów wydechu
a że zawór ssący otwiera się przed zamknięciem wydechowego więc nowa mieszanka zapala się od dopalających się w cylindrze resztek
poprzedniego cyklu."
Prócz tego ważny jest układ zapłonowy (zdrowy i z właściwym wyprzedzeniem).

RG90 to duży parownik (mógłby z BLOSem chodzić a może i chodził),
jeśli chodzi o silnik krokowy z registrem to takie combo bo krokowce się zacierają i wtedy wiszą gdzieś z boku
a w układzie i tak ląduje register ( czasem fachman nawet nie ustawia sterownika tylko śrubę ;) )
Stawiałbym na to że silniczek się zatarł i został w jakimś niefortunnym położeniu, jak stary jest ten parownik
i czy był kiedykolwiek czyszczony, kiedy był z niego szlam spuszczany?
Dobrze było by się podpiąć do sondy i sprawdzić co ona pokazuje odnośnie mieszanki w czasie strzałów.
Sprawdzałeś szczelność kalosza i rurek-po strzałach może jej nie być.

#5 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 18 września 2013 - 20:07

Układ zapłonowy calutki nowy beru silnik nie łapie lewego powietrza wyregulowany na benzynce sonda i kilka czujników nowych orginalnych . Parownik ma może dopiero z 10000 tyś przejechane ma nie cały rok szlam był spuszczany i filterek wymieniany. Zastanawiające jest tylko to że jak wkręce więcej śrubę od czułości to jest lepiej nie strzela

#6 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2013 - 22:46

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 18 września 2013 - 20:07 napisał

Zastanawiające jest tylko to że jak wkręce więcej śrubę od czułości to jest lepiej nie strzela
dlatego pisałem że dobrze było by się podpiąć do sondy i sprawdzić co silnik wydala (ew analizatora spalin).

#7 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 19 września 2013 - 19:28

Chyba jednak gazu nie bedzie miał za dużo z nim problemów

#8 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 04 stycznia 2015 - 20:47

nie wiem czy to dobry temat ale się podepne

dziś na parkingu troche chciałem poszaleć, no i zrobiłem ze 2 kółka i strzeliło mi coś z przodu z lewej strony, auto zgasło i na benzynie nie odpaliło, na gazie bez problemu, no i normalnie dojechałem do domu, w domu popatrzyłem czy pod maską wszystko ok, no i jeszcze raz odpaliłem na benzynie, po chwili kręcenia odpalił, i nadal działa dobrze na gazie jak i na benzynie efekt taki jakby się zalał, ale nie wiem czy to coś poważnego czy nie

podobna sytuacja spotkałała mnie na początku września z tym że wtedy auto wgl nie chodziło, musiałem gaz na śrubie odkręcić i jakoś dojechałem do domu ale wgl nie miał siły, okazało się że klapka się zacieła, z powodu strzału, a strzał spowodowany źle wyregulowaną mieszanką, wtedy jak to zrobiłem to auto działo i działą do dziś

#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 04 stycznia 2015 - 22:05

A nie mówiłem że gaz to zło ? :D Każdy strzał mniej lub bardziej rozstraja KE ;)
Sam ten temat przerabiałem jakiś czas temu.
A pomyślec że jeszcze nie dawno mówiłeś że auto działa tip top :D Z gazem nigdy nic nie wiadomo, Lord za te stwierdzenia na pewno mnie zlinczuje ale dobrze wie że mam racje :E

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 04 stycznia 2015 - 22:08


#10 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 04 stycznia 2015 - 22:18

Piotrek 190E, wczoraj chyba mówiłem że na tip top, ale tak jest, pierwszy strzał to zaraz jak odebrałem auto od gazownika, najzwyczajniej potrzebował dostrojenia, od tamte pory do dziś nic (zrobiłem około 9kkm) a teraz to nie wiem może poprostu się zadusił

a Lord od paru lat jeździ tylko na lpg i nie płacze :D








Podobne tematy Zwiń