Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124/w201] Szarpanie przy puszczaniu sprzęgła


39 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 października 2013 - 21:04

A układ sterowania sprzęgłem odpowietrzony porządnie ?



#22 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 20 października 2013 - 08:43

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 19 października 2013 - 21:04 napisał

A układ sterowania sprzęgłem odpowietrzony porządnie ?

Tak odpowietrzony. W piatek auto laduje znowu na warsztacie to napisze co bylo przyczyna.

#23 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 sierpnia 2014 - 20:43

Ostatnio troszkę grzebałem przy mojej 190-tce i zauważyłem, że mam luz na łączniku wału (wieloklinie). Ruszając góra-dół tą częścią wału, która jest przykręcona do skrzyni biegów, słychać w niej było metaliczne uderzenie. Dokręciłem nakrętkę i jest lepiej. Napisze dokładnie jak odpowietrzę hamulce (z czym mam mały problem, bo nie leci nawet płyn po odkręceniu odpowietrznika, ale jakoś sobie poradzę).

#24 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 sierpnia 2014 - 21:08

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 17 sierpnia 2014 - 20:43 napisał

odpowietrzę hamulce (z czym mam mały problem, bo nie leci nawet płyn po odkręceniu odpowietrznika

Może elastyczny przewód hamulcowy spuchł w środku .

#25 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 18 sierpnia 2014 - 10:24

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 17 sierpnia 2014 - 20:43 napisał

Ostatnio troszkę grzebałem przy mojej 190-tce i zauważyłem, że mam luz na łączniku wału (wieloklinie). Ruszając góra-dół tą częścią wału, która jest przykręcona do skrzyni biegów, słychać w niej było metaliczne uderzenie. Dokręciłem nakrętkę i jest lepiej.
Jeżeli ta nakrętka była luźna to już może być za późno...ale miejmy nadzieje że pomoże konkretne dokręcenie...bo tak powinno być..

#26 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 18 sierpnia 2014 - 21:34

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 17 sierpnia 2014 - 20:43 napisał

Napisze dokładnie jak odpowietrzę hamulce (z czym mam mały problem, bo nie leci nawet płyn po odkręceniu odpowietrznika, ale jakoś sobie poradzę).

jak tylne, to płynu musi być z górką w zbiorniczku.

#27 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2014 - 20:24

Racja, stałem krzywo samochodem i nie szło odpowietrzyć. Stanąłem na równym i poszło bez problemu. Co do szarpania jest dużo lepiej, dokręcenie nakrętki pomogło. Do idealu jeszcze troche brakuje, ale narazie nie będe drażył tematu, bo planuje zmienić manuala na automat (troche męczy mnie wachlowanie wajchą).

#28 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 21 sierpnia 2014 - 10:30

U mnie cieknacy simer byl przyczyna porannego szarpania przy puszczaniu sprzegla

#29 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwca 2015 - 21:36

Też mi zawsze szarpało przy ruszaniu, jedynym sposobem na płynne ruszenie było podniesienie obrotów powyżej 2000 i bardzo łagodne puszczanie sprzęgła. Zmieniałem tarczę sprzęgła, bo się całkowicie rozsypała, i łącznik skrzynia/wał, też miał lekkie luzy. Ogólnie miałem ponad 9 stopni luzu na wale na 4. biegu, po wymianie niecały 1 stopień luzu. Wy aż takiego luzu na sprzęgle nie będziecie mieli, to wina konstrukcji mojego sprzęgła, ale szkoda gadać... Zostały jeszcze 4 stopnie luzu na dyfrze i półośkach, wszystkie luzy zredukowane na wał. Przejechałem już 500km, ani razu nawet nie zadrżał przy ruszaniu. Dodatkowo szarpał mi przy jeździe na 5. biegu do 1500 obr. i gazie w podłodze, teraz tylko do 1200 obr. i to o wiele mniej, także duża poprawa. Ponadto przy ruszaniu z piskiem na przyczepnej nawierzchni często skakał mi tył, teraz próbowałem kilka razy i nie ma tego problemu.

Podsumowując rozwiązaniem tych bolączek było usunięcie luzów w przeniesieniu napędu, bo sama okładzina sprzęgła jest gorsza od poprzedniej. Znalezienie luzów jest proste, więc życzę powodzenia.

#30 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 23 czerwca 2015 - 05:39

Ja wciaz rano mam ten problem. Simer wymieniony wiec raczej nie cieknie. Sladow pod autem nie ma. Co ciekawe, jak sie rozgrzeje to potem jest juz ok. Myslicie ze to moga byc poduszki pod silnikiem?








Podobne tematy Zwiń