4
[w124/w201] Szarpanie przy puszczaniu sprzęgła
Rozpoczęty przez mabo87, wrz 19 2013 11:29
39 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 19 października 2013 - 21:04
A układ sterowania sprzęgłem odpowietrzony porządnie ?
#23
Napisano 17 sierpnia 2014 - 20:43
Ostatnio troszkę grzebałem przy mojej 190-tce i zauważyłem, że mam luz na łączniku wału (wieloklinie). Ruszając góra-dół tą częścią wału, która jest przykręcona do skrzyni biegów, słychać w niej było metaliczne uderzenie. Dokręciłem nakrętkę i jest lepiej. Napisze dokładnie jak odpowietrzę hamulce (z czym mam mały problem, bo nie leci nawet płyn po odkręceniu odpowietrznika, ale jakoś sobie poradzę).
#25
Napisano 18 sierpnia 2014 - 10:24
Użytkownik mabo87 dnia 17 sierpnia 2014 - 20:43 napisał
Ostatnio troszkę grzebałem przy mojej 190-tce i zauważyłem, że mam luz na łączniku wału (wieloklinie). Ruszając góra-dół tą częścią wału, która jest przykręcona do skrzyni biegów, słychać w niej było metaliczne uderzenie. Dokręciłem nakrętkę i jest lepiej.
#27
Napisano 20 sierpnia 2014 - 20:24
Racja, stałem krzywo samochodem i nie szło odpowietrzyć. Stanąłem na równym i poszło bez problemu. Co do szarpania jest dużo lepiej, dokręcenie nakrętki pomogło. Do idealu jeszcze troche brakuje, ale narazie nie będe drażył tematu, bo planuje zmienić manuala na automat (troche męczy mnie wachlowanie wajchą).
#28
Napisano 21 sierpnia 2014 - 10:30
U mnie cieknacy simer byl przyczyna porannego szarpania przy puszczaniu sprzegla
#29
Napisano 19 czerwca 2015 - 21:36
Też mi zawsze szarpało przy ruszaniu, jedynym sposobem na płynne ruszenie było podniesienie obrotów powyżej 2000 i bardzo łagodne puszczanie sprzęgła. Zmieniałem tarczę sprzęgła, bo się całkowicie rozsypała, i łącznik skrzynia/wał, też miał lekkie luzy. Ogólnie miałem ponad 9 stopni luzu na wale na 4. biegu, po wymianie niecały 1 stopień luzu. Wy aż takiego luzu na sprzęgle nie będziecie mieli, to wina konstrukcji mojego sprzęgła, ale szkoda gadać... Zostały jeszcze 4 stopnie luzu na dyfrze i półośkach, wszystkie luzy zredukowane na wał. Przejechałem już 500km, ani razu nawet nie zadrżał przy ruszaniu. Dodatkowo szarpał mi przy jeździe na 5. biegu do 1500 obr. i gazie w podłodze, teraz tylko do 1200 obr. i to o wiele mniej, także duża poprawa. Ponadto przy ruszaniu z piskiem na przyczepnej nawierzchni często skakał mi tył, teraz próbowałem kilka razy i nie ma tego problemu.
Podsumowując rozwiązaniem tych bolączek było usunięcie luzów w przeniesieniu napędu, bo sama okładzina sprzęgła jest gorsza od poprzedniej. Znalezienie luzów jest proste, więc życzę powodzenia.
Podsumowując rozwiązaniem tych bolączek było usunięcie luzów w przeniesieniu napędu, bo sama okładzina sprzęgła jest gorsza od poprzedniej. Znalezienie luzów jest proste, więc życzę powodzenia.
#30
Napisano 23 czerwca 2015 - 05:39
Ja wciaz rano mam ten problem. Simer wymieniony wiec raczej nie cieknie. Sladow pod autem nie ma. Co ciekawe, jak sie rozgrzeje to potem jest juz ok. Myslicie ze to moga byc poduszki pod silnikiem?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[W201] Problem z odpowietrzeniem sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Adam1205 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|