Witam wszystkich.
Nie miałem jeszcze własnego auta. Moim pierwszym być może będzie w124 z 1994 roku, sedan w wersji elegance. Mam mozliwość kupienia MB E200 z 1994 roku. A teraz kilka pytań:
1. Czym różnie się ta wersja od starszych w124 (wiem, że na pewno silnikiem)?
2. Na co powinieniem zwrócić uwagę przy zakupie (samochód był garażowany, osoba niepaląca mało jeżdżony, niestety ma zamontowany gaz..)
3. Czy jeżeli MB ma zamontowaną instalację gazową to czy opłaca się ją odinstalować? - nie zamierzam jeździć na gazie, czy lepiej zostawić taką instalację? Czy zamontowana instalacja gazowa, w tym nieużywana ma jakiś wpływ na silnik?
Dziękuję za odpowiedzi.
0
[w124] E200 94' - zakup auta
Rozpoczęty przez YuSuzuki, mar 11 2008 01:35
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 marca 2008 - 01:35
#2
Napisano 11 marca 2008 - 02:05
1) Maska (grill mocowany na widełkach), tylna klapa, chyba dołożyli wypasy w standardzie. Teoretycznie, jest to to samo auto co sprzed liftu, zawieszenie bez zmian. Praktycznie - kilka szczegółów w celu odświeżenia idealnego auta
2) Na wszystko. Jak się nie znasz, to LEPIEJ weź jakiegoś magika od MB. Ale nie Pana Stasia co jeździ Cinquecento, tylko jakiegoś wyjadacza co oblatał parę 124-rek
3) Licz się ze strzałami i wiecznymi problemami z LPG. Chyba że będziesz miał szczęście. Silniki te nie sprawdzają się z instalacją, choć mamy kilka przypadków zadowolenia użytkowników z silnikami wtryskowymi z LPG. Zostaw ją (instalację), pojeździj i obadaj co się dzieje. Może dobrze założona i serwisowana, to akurat podejdzie. Zawsze to tańsza jazda. Na temat LPG się nie wypowiadam, bo znam to tylko ze 190-tki z silnikiem gaźnikowym. Tam zero problemów.
4) Wrzuć dobrej jakości zdjęcia lub ogłoszenie, wyłapiemy coś zaraz, na co masz uwagę zwrócić.
5) Ile sprzedawca woła?
2) Na wszystko. Jak się nie znasz, to LEPIEJ weź jakiegoś magika od MB. Ale nie Pana Stasia co jeździ Cinquecento, tylko jakiegoś wyjadacza co oblatał parę 124-rek
3) Licz się ze strzałami i wiecznymi problemami z LPG. Chyba że będziesz miał szczęście. Silniki te nie sprawdzają się z instalacją, choć mamy kilka przypadków zadowolenia użytkowników z silnikami wtryskowymi z LPG. Zostaw ją (instalację), pojeździj i obadaj co się dzieje. Może dobrze założona i serwisowana, to akurat podejdzie. Zawsze to tańsza jazda. Na temat LPG się nie wypowiadam, bo znam to tylko ze 190-tki z silnikiem gaźnikowym. Tam zero problemów.
4) Wrzuć dobrej jakości zdjęcia lub ogłoszenie, wyłapiemy coś zaraz, na co masz uwagę zwrócić.
5) Ile sprzedawca woła?
#3
Napisano 11 marca 2008 - 07:39
W tym silniku z gazem nie powinno być żadnych problemów, wtrysk jest sterowany elektronicznie. Ja bym pomykal na gazie, nic sie nie powinno dziac.
#4
Napisano 11 marca 2008 - 11:20
Boss, tak jak mowil Borat m111 nie gryzie sie z gazem instalka sekwencyjna to balsamiczny okład dla portfela
#5
Napisano 11 marca 2008 - 12:18
Borat, Bialy, no właśnie, z tego co wiem te silniczki bardzo ładnie pracują na gazie.
#6 Gość__
Napisano 11 marca 2008 - 12:22
YuSuzuki napisał:
niestety ma zamontowany gaz... odinstalować? - nie zamierzam jeździć na gazieczy lepiej zostawić taką instalację? Czy zamontowana instalacja gazowa, w tym nieużywana ma jakiś wpływ na silnik?
Spali około 10 litrów LPG w trasie. Jadąc sobie spokojnie 130-140km/h.
Jeśli będziesz jeździł w 2 osoby plus bagaż nie poczujesz się na pewno zawalidrogą czy to jest automat czy manual. Więc moim zdaniem jest to auto bardzo ekonomiczne i niezawodne.
Więcej informacji znajdziesz w kilku podobnych wątkach na forum.
#8
Napisano 11 marca 2008 - 13:10
Dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie. Jest to wersja Avantgarde, a nie Elegance tak jak napisałem wcześniej. Samochód jest z roku 1994. Został kupiony od urzędu skarbowego w 2002 roku, więc wcześniej jego historia jest nieznana..
Wady tego samochodu według mnie:
- zainstalowany hak,
- instalacja gazowa zajmuje dużo miejsca (widać na zdjęciu), wogóle ja bym gazu nie instalował nigdy w MB,
- antena od radia nie działa i jest spartacko poklejona,
- wgniecenie z tyłu samochodu,
- drobna korozja z tyłu i z przodu (widać na zdjęciach),
- opony (jak mówił sprzedawca) długo nie wymieniane ze zużytym bierznikiem
- brak klimatyzacji,
- szyby otwierane ręcznie.
Zalety według mnie:
- Silnik i skrzynia manual działają bardzo dobrze,
- w pedałach nie ma luzów,
- samochód był garażowany,
- drugi właściciel niepalący,
- właściciel jest z tego samego miasta co ja (nie trzeba rejestrować),
- przebieg 240000 km (nie miałem samochodu więc nie wiem czy to dużo czy mało),
- silnik nowej generacji (2.0 16V, 136 koni),
- ładny kolor i wygląd.
Właściciel chce za niego 12000 zł. Gdybym go kupił, musiałbym kupić nowe opony i zrobić ten tył.
Czy wedłu was warto kupić takie auto za ta cenę, czy lepiej poszukać jakiegoś innego modelu? Wie ktoś co to jest wersja Avantgarde, czym się wyróżnia?
Tutaj podaję linki do zdjęć:
http://www.moonrise-...com/Yu/E200.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-2.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-3.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-4.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-5.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-6.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-7.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-8.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-9.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-91.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-92.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-94.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-95.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-96.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-97.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-98.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-99.jpg
http://www.moonrise-...Yu/E200-991.jpg
Wady tego samochodu według mnie:
- zainstalowany hak,
- instalacja gazowa zajmuje dużo miejsca (widać na zdjęciu), wogóle ja bym gazu nie instalował nigdy w MB,
- antena od radia nie działa i jest spartacko poklejona,
- wgniecenie z tyłu samochodu,
- drobna korozja z tyłu i z przodu (widać na zdjęciach),
- opony (jak mówił sprzedawca) długo nie wymieniane ze zużytym bierznikiem
- brak klimatyzacji,
- szyby otwierane ręcznie.
Zalety według mnie:
- Silnik i skrzynia manual działają bardzo dobrze,
- w pedałach nie ma luzów,
- samochód był garażowany,
- drugi właściciel niepalący,
- właściciel jest z tego samego miasta co ja (nie trzeba rejestrować),
- przebieg 240000 km (nie miałem samochodu więc nie wiem czy to dużo czy mało),
- silnik nowej generacji (2.0 16V, 136 koni),
- ładny kolor i wygląd.
Właściciel chce za niego 12000 zł. Gdybym go kupił, musiałbym kupić nowe opony i zrobić ten tył.
Czy wedłu was warto kupić takie auto za ta cenę, czy lepiej poszukać jakiegoś innego modelu? Wie ktoś co to jest wersja Avantgarde, czym się wyróżnia?
Tutaj podaję linki do zdjęć:
http://www.moonrise-...com/Yu/E200.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-2.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-3.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-4.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-5.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-6.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-7.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-8.jpg
http://www.moonrise-...m/Yu/E200-9.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-91.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-92.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-94.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-95.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-96.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-97.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-98.jpg
http://www.moonrise-.../Yu/E200-99.jpg
http://www.moonrise-...Yu/E200-991.jpg
#9
Napisano 11 marca 2008 - 13:17
Szczerze mówiąc to jak za te pieniądze to nic szczególnego :-( Mi osoboiście to niebardzo sie podoba i widać że właściciel niezabardzo dbał o niego... a tym bardziej ze to golasek jest... Ja bym szukał dalej
#10
Napisano 11 marca 2008 - 13:27
Moim zdaniem - oceniajac po zamieszczonych zdjeciach - to auto jest dosc zmeczone. Praktycznie nic z "wyapsu" nie ma. Maly silnik do tego ta butla na cyklon . Wydaje mi sie, ze ktos kto zakladal LPG szedl po kosztach byle bylo jak najtaniej a to dobrze nie wrozy jesli takie samo podejscie reprezentowal w odniesieniu do mechaniki . W/g mnie przod i tyl byl robiony wiec przy kolejnych naprawach trzeba liczyc sie z "wadami ukrytymi" i innymi niespodziankami.
Srodek tez zaniedbany, plastik przy nogach pasazera odstaje - ktos tam grzebal. Podobnie naprawa anteny tasma izolacyjna "mowi" wiele o podejsciu wlasciciela.
Co do AVANTGARDE - koles nakleil sobie znaczek i tyle.
Konczac - na moje oko (szkoda, ze nie ma zdjecia zeby cale bylo widac) przy tym motorze, wyposazeniu i stanie to nie wiecej niz 10.000 mozna dac. Za duzo tych "drobnych" rzeczy jest do naprawienie/poprawienia. One w ostatecznycm rachunku sa najdrozsze. Ja odpuscilbym i szukal czegos lepszego.
Srodek tez zaniedbany, plastik przy nogach pasazera odstaje - ktos tam grzebal. Podobnie naprawa anteny tasma izolacyjna "mowi" wiele o podejsciu wlasciciela.
Co do AVANTGARDE - koles nakleil sobie znaczek i tyle.
Konczac - na moje oko (szkoda, ze nie ma zdjecia zeby cale bylo widac) przy tym motorze, wyposazeniu i stanie to nie wiecej niz 10.000 mozna dac. Za duzo tych "drobnych" rzeczy jest do naprawienie/poprawienia. One w ostatecznycm rachunku sa najdrozsze. Ja odpuscilbym i szukal czegos lepszego.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
Nietypowy maszt Hirschmann AUTA 6000 KE |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mati25 |
|
||
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|