Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Luzy na przekładni kierowniczej.


26 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 22 października 2013 - 18:14

teoretycznie tak, praktycznie nie



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 października 2013 - 23:00

Wyświetl postUżytkownik filipqc1 dnia 22 października 2013 - 17:49 napisał

czy po wymianie środkowego drążka konieczne jest ustawienie zbieżności?

Nie bo na tym drążku nie ma regulacji.

#23 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2013 - 09:22

Ale "tak", jeżeli ktoś wcześniej ustawiał zbieżność przy drążku mającym duże luzy.
Teoretycznie, fachowiec powinien uznać wykonanie takiej usługi za bezsensowne i wygonić na zmianę drążka, ale w dzisiejszych, kryzysowych czasach...

#24 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 24 października 2013 - 21:20

do tego dochodzą zawsze minimalne bo minimalne ale różnice w wykonaniu poszczególnych producentów

#25 Offline   kasiarafal


  • Postów: 27
  • Na forum od: 16 lut 2016
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2017 - 13:30

Witam.
U mnie podczas jazdy na wprost w zawieszeniu cisza ale gdy skręcę lekko lub bardzo koła to zaczyna coś pukać i na kierownicę przenoszą się drgania na nierównościach na równym wszystko jest w porządku. Podczas przeglądu w zawieszeniu nie wykazało żadnych oznak zużycia. Czy mogą być to objawy uszkodzonego drążka pośredniego układu kierowniczego lub też przekładni kierowniczej? Proszę o podpowiedź co to może być?

#26 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 03 lutego 2017 - 19:00

Wejdź pod auto gdy stoi na kołach, niech ktoś szybko rusza kierownicą lewo/prawo a Ty obserwuj wszystkie gałki czy mają luz. Przekładnie kier. zostaw sobie na sam koniec.

#27 Offline   kasiarafal


  • Postów: 27
  • Na forum od: 16 lut 2016
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lutego 2017 - 10:03

A czy gdy skręcam kołami na maksa w lewo bądź prawo i obroty silnika spadają to oznacza to że przekładnia kierownicza potrzebuje regeneracji bądź wymiany? Bo zauważyłem taki objaw przy skręcaniu.

Dodano:
Wydaje mi się że w zawieszeniu nie ma luzu bo w zeszłym tygodniu diagnosta na przeglądzie powiedział że jest wszystko w jak najlepszym porządku. Chociaż najlepiej jest się samemu przekonać, sprawdzić czy tak jest.








Podobne tematy Zwiń