Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Luzy na przekładni kierowniczej.


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 11 października 2013 - 20:25

Witam
Przy naprawie zawieszenia przedniego zauważyłem luz góra, dół na przekładni, wiem że luz może być 25mm ale to na boki, przy skręcaniu.
Pytam: czy dopuszczalny jest jakikolwiek luz góra, dół na wąsie, łaczniku?
Pozdrawiam



#2 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 11 października 2013 - 21:03

nie powinno byc tam luzu

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 11 października 2013 - 21:44

możesz na początek wymienić to
http://www.iparts.pl...35-1108801.html
a przekładni to na razie nie ruszaj .

#4 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 października 2013 - 10:46

Melfio1, on chyba mówi o dźwigni "wąsie" na przekładni, a nie o wsporniku.

Filipqc1, w którym miejscu był ten luz? Czy luz był na połączeniu "wąsa" z osią na której jest zaciśnięty, czy cała oś miała luz... osiowy - że mogłeś ją wpychać-wyciągać z/do przekładni?

Jak luz osiowy, to przekładnia trafiona. U mnie akurat "wąs" się kolebotał na wszystkie strony na osi - ktoś nie dokręcił i zdarł się wieloklin. Dałem nową śrubę, w dodatku z tych mocnych (12.9), skręciłem, ale może z tydzień było lepiej :
Dołączona grafika
Teraz mam oś przyspawaną do "wąsa". Diagności robią wielkie oczy, no ale...

#5 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 14 października 2013 - 22:46

dzięki wszystkim za odpowiedź
http://www.iparts.pl...35-1108801.html to właśnie zostało wymienione,
zdiagnozowałem że luz jest osiowy, czy w tym przypadku jedynym rozwiązaniem jest wymiana przekładni? regulacja śrubą coś pomoże?

Pozdrawiam

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 15 października 2013 - 08:03

mozesz tez oddac przekladnie do regeneracji.

#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 października 2013 - 17:35

Śrubą możesz podregulować, wykręcając ją, ale nie na siłę.

A jak się wogóle jeździ? Czujesz luzy z przekładni?

#8 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 15 października 2013 - 23:30

Auto jest stabilne do momentu kiedy nierówności na drodzę wprowadzą w drgania układ kierowniczy, na ogół przy prędkości 80-100km/h np: na równej drodze, źle załatana dziura w poprzek drogi i to wystarczy żeby wprowadziło w drgania układ kierowniczy i w tym momencie drgania lekko czuć na kierownicy ale już gorzej jest niżej, występuje przy tym hałas i mocne trzęsienie kołami, wystarczy lekko skręcić kierownicą, bez znaczenia czy w prawo czy w lewo , układ kierowniczy się napina i trzęsienia ustają, można jechać dalej.
Może ktoś z czystym sumieniem polecić warsztat regenerujący przekadnie w okolicach Toruń, Bydgoszcz?

#9 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 października 2013 - 14:47

Wyświetl postUżytkownik filipqc1 dnia 15 października 2013 - 23:30 napisał

nierówności na drodze wprowadzą w drgania układ kierowniczy

Sprawdź amortyzator układu kierowniczego. Amortyzatory kół także.

#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2013 - 11:49

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 16 października 2013 - 14:47 napisał

Sprawdź amortyzator układu kierowniczego. Amortyzatory kół także.
Potwierdzam, typowy objaw wylanych amortyzatorów kół








Podobne tematy Zwiń