Dźwięki trudno opisać, równie dobrze może Ci coś drżeć, np. amortyzatorek napinacza i też będzie jakiś warkot. A chodzi równo?
1
112 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 16 lutego 2015 - 21:47
#42
Napisano 16 lutego 2015 - 22:47
W sumie to tak.
#43
Napisano 17 lutego 2015 - 08:42
Jak piszczy/ał pasek i słychać warczenie w określonym zakresie obrotów, to zerknij Kolego w okolice pompy wspomagania. Miałem identyczny problem, tylko warczenie występowało troszkę poniżej 1000 obrotów. Powodem było pęknięte ucho - wspornik pompy wspomagania.
#44
Napisano 22 września 2015 - 14:19
Witam, mam następujące pytanie bo coś stuka w silniku w okolicach nóg pasażera. Najbardziej to słychać właśnie w środku samochodu, przy silniku trzeba się wsłuchać żeby to dostrzec. Niedawno jak już się rozgrzał to stukanie mijało, ale dziś nawet na ciepłym to słychać. Stuki objawiają się wyłącznie na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu stukanie momentalnie ustaje. Załączam film w którym słychać jak to wygląda: https://www.youtube....eature=youtu.be
#45
Napisano 22 września 2015 - 15:05
Brzmi jak wydech, albo gdzieś jest nieszczelny albo tłumik wstępny się rozpadł od środka. Albo wydech sobie o coś obija.
#46
Napisano 22 września 2015 - 22:26
Mhm, to muszę się wsłuchać pod autem bardziej następnym razem Dzięki za odp, bo już się bałem, że coś w silniorze znowu.
#47
Napisano 26 sierpnia 2016 - 12:56
Witam!
Nagrałem film z pracą mojego silnika. Mam pytanie. Czy to jego stukanie jest normalne? Wtryski były wymieniane 3 lata temu (~20000km). Na filmie odkręcam nakrętkę tylko jednego wtrysku, ale sprawdzałem wszystkie z jednakowym efektem (stuki zmieniły częstotliwość proporcjonalnie do obrotów, ale nie ucichły) Popychacze chyba by klepały zaraz po odpaleniu, a tu stuka cały czas.
Stukanie jest metaliczne i najbardziej słyszalne w okolicach drugi cylinder-obudowa rozrządu. Obecnie nie bardzo mam z kim porównać dźwięk silnika, dlatego pytam Was. Kiedyś jeździłem takim samym kolegi i tamten silnik chodził ciszej.
Pewnie bym się nie przejmował tym stukaniem, w końcu to stary diesel, ale silnik trochę się trzęsie (a wydaje mi się, że wcześniej tak nie było) oraz czasami na ciepłym silniku widać, że wskazówka ciśnienia oleju na chwilę minimalnie opada i słychać, że obroty trochę spadają. Dzieje się to raz na kilka-kilkanaście sekund.
Jeśli jednak jego praca jest całkowicie normalna, to co może powodować trzęsienie silnika i chwilowe spadki obrotów?
https://www.youtube....eature=youtu.be
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Nagrałem film z pracą mojego silnika. Mam pytanie. Czy to jego stukanie jest normalne? Wtryski były wymieniane 3 lata temu (~20000km). Na filmie odkręcam nakrętkę tylko jednego wtrysku, ale sprawdzałem wszystkie z jednakowym efektem (stuki zmieniły częstotliwość proporcjonalnie do obrotów, ale nie ucichły) Popychacze chyba by klepały zaraz po odpaleniu, a tu stuka cały czas.
Stukanie jest metaliczne i najbardziej słyszalne w okolicach drugi cylinder-obudowa rozrządu. Obecnie nie bardzo mam z kim porównać dźwięk silnika, dlatego pytam Was. Kiedyś jeździłem takim samym kolegi i tamten silnik chodził ciszej.
Pewnie bym się nie przejmował tym stukaniem, w końcu to stary diesel, ale silnik trochę się trzęsie (a wydaje mi się, że wcześniej tak nie było) oraz czasami na ciepłym silniku widać, że wskazówka ciśnienia oleju na chwilę minimalnie opada i słychać, że obroty trochę spadają. Dzieje się to raz na kilka-kilkanaście sekund.
Jeśli jednak jego praca jest całkowicie normalna, to co może powodować trzęsienie silnika i chwilowe spadki obrotów?
https://www.youtube....eature=youtu.be
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
#48
Napisano 26 sierpnia 2016 - 13:46
Gdy dodajesz gazu i puszczasz przy schodzeniu z obr. wg. mnie nic nie słychać więc szklanki to nie będą. On po prostu trochę twardo chodzi, możesz to ew. skorygować lekko ustawieniem pompy na późniejszy wtrysk. Ale ja bym się nie przejmował.
A co do chwilowych spadków obr. na ciepłym silniku winny może być regulator pompy wtryskowej który stabilizuje bieg jałowy. Ale z tym już nic nie zrobisz. Chyba że podwyższysz mu bieg jałowy ręcznie przez obrócenie puszki z wężykiem u góry pompy, ale wpierw musisz poluzować kontrnakrętkę.
A co do chwilowych spadków obr. na ciepłym silniku winny może być regulator pompy wtryskowej który stabilizuje bieg jałowy. Ale z tym już nic nie zrobisz. Chyba że podwyższysz mu bieg jałowy ręcznie przez obrócenie puszki z wężykiem u góry pompy, ale wpierw musisz poluzować kontrnakrętkę.
#49
Napisano 26 sierpnia 2016 - 17:49
Też bym dziury w całym nie szukał wg mnie wszystko okey
#50
Napisano 26 sierpnia 2016 - 21:13
Dzięki Panowie za odpowiedzi . Pewnie bym nie pytał, gdybym teraz miał jakieś porównanie z innym 2.5D. Być może Mercedes kolegi miał późniejszy wtrysk, dlatego chodził ciszej, ale z perspektywy czasu nie jestem na 100% pewnym, może tylko mi się zdaje.
Co do podnoszenia obrotów, to raczej sobie odpuszczę.
Co do podnoszenia obrotów, to raczej sobie odpuszczę.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] nagar w silniku? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|