Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie, klekot w silniku OM602



112 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Soczi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 lis 2011
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 31 marca 2017 - 10:54

T34, wtryski regulowałem u mechanika spoza miasta, u takiego do którego mam zaufanie i wiem, że nic nie popsuje ;) Wtryski możliwe, że zaniósł na kopalnie i tam były regulowane. Sam mechanik zajmuje się dieslami od kilkudziesięciu lat, więc nie jest to pierwszy lepszy chłoposzek co otworzył zakład i jest samozwańczym mechanikiem. Końcówki zapewne też zostały stare.
Nie wiem czy to faktycznie wtryski, bo w poście inutile przeoczyłem link do filmiku na yt w którym pokazane jest jak sprawdzić szklanki. Tę drugą jak sprawdza i ona stuka, to ten dźwięk przypomina mi to klekotanie mojej Marzeny. Co więcej - wydaje mi się, że dźwięk ten wydobywa się właśnie spod pokrywy i na wolnych obrotach słychać hałas najbardziej, a podczas jazdy cichnie - czyli tak jak pisał inutile. Może spróbuję sam jednak sprawdzić czy to szklanki grają, bo po tym filmiku nie wydaje się to jakoś bardzo skomplikowane.
Jak do Świąt nie ogarnę to możemy się jakoś zgadać i sam ocenisz co to może być.



#62 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2017 - 11:08

Każdy pompiarz ustawi na 115 tak jak wybite na wtrysku ale niebierze pod uwagę przebieg pompy.Ustaw niższe to będzie chodził jak benzyniak. A najlepiej kup nowe końcówki i ustaw na 115, na początku będą grały ale później się ułoża. Szklanki tak nie WKURZAJĄ jak tluczace się wtryski. Jeszcze jedno szklanki cykaja jak są zużyte a wtryski stukaja.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#63 Offline   Soczi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 lis 2011
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 31 marca 2017 - 11:17

OSTRY2500, ale najbardziej mnie ciekawi to, że jak jest zimny i go odpalę to przez kilkanaście sekund chodzi cichutko. Później zaczyna klekotać jak szalony. Nagram jutro film to może uda się to jakoś zobrazować.

#64 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2017 - 11:31

Bo jak odpalasz to przekaźnik jeszcze jakiś czas dogrzewa świece i jest wyśmienite spalanie mieszanki, a jak przestaje to (bocian).

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#65 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2017 - 11:36

Szklanka zaraz po odpaleniu cyka zanim doniej olej niedoplynie a tu po odpaleniu masz ciszę.Szklanki dobre.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#66 Offline   Soczi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 lis 2011
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 31 marca 2017 - 12:35

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 31 marca 2017 - 11:31 napisał

Bo jak odpalasz to przekaźnik jeszcze jakiś czas dogrzewa świece i jest wyśmienite spalanie mieszanki, a jak przestaje to (bocian).
Muszę przyznać, że ma to sens. Cykać też czasami coś cyka, więc profilaktycznie też sprawdzę szklanki. Tym bardziej, że można to sprawdzić "od ręki".

#67 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2017 - 14:29

Odpal go od razu - bez czekania aż kontrolka świec zgaśnie, trochę dłużej pokręcisz ale jest już ciepło i da radę, jak będzie waliło od samego początku tak samo, jak teraz Ci hałasuje po kilkunastu sekundach, są to wtryski. Wtryski to dość subtelna sprawa, dawałem je do typów w Grocholicach, Klukach, na kopalnię (sąsiad tam jest mechanikiem), w sumie najlepiej ogarniał gość ze Zduńskiej Woli ale skręcał je "na biceps" i mimo nowych końcówek klekotały, w końcu sam zrobiłem próbnik, procedurę według instrukcji i mam spokój. Obejrzyj też czy pompa wtryskowa się nie poci przy sekcjach, czy wszystkie trzy przewody idące od filtra do filtra i pompki wstępnej nie podciekają przy łączeniach, czy termostat paliwa nie przecieka, miejsc jest sporo ale warto to ogarnąć ;)

#68 Offline   vader


  • Postów: 32
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2017 - 16:41

Według mnie wtryski, u mnie też po zakończeniu dogrzewania świec dźwięk silnika się zmienia, jeśli ma dojść do samozapłonu bez udziału świecy żarowej, przekaźnik grzeje około 40s, nowe wtryski mają około 130b, dla cichej pracy silnika trzeba regulować na odpowiednio niskie, chyba coś około 118b, grzieś czytałem.

#69 Offline   Soczi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 lis 2011
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 02 maja 2017 - 10:01

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 31 marca 2017 - 14:29 napisał

Odpal go od razu - bez czekania aż kontrolka świec zgaśnie, trochę dłużej pokręcisz ale jest już ciepło i da radę, jak będzie waliło od samego początku tak samo, jak teraz Ci hałasuje po kilkunastu sekundach, są to wtryski. Wtryski to dość subtelna sprawa, dawałem je do typów w Grocholicach, Klukach, na kopalnię (sąsiad tam jest mechanikiem), w sumie najlepiej ogarniał gość ze Zduńskiej Woli ale skręcał je "na biceps" i mimo nowych końcówek klekotały, w końcu sam zrobiłem próbnik, procedurę według instrukcji i mam spokój. Obejrzyj też czy pompa wtryskowa się nie poci przy sekcjach, czy wszystkie trzy przewody idące od filtra do filtra i pompki wstępnej nie podciekają przy łączeniach, czy termostat paliwa nie przecieka, miejsc jest sporo ale warto to ogarnąć ;)

Wyświetl postUżytkownik vader dnia 01 kwietnia 2017 - 16:41 napisał

Próbowałem, ale długo kręcił i się wystraszyłem. Dziś jest trochę cieplej to spróbuję.
Według mnie wtryski, u mnie też po zakończeniu dogrzewania świec dźwięk silnika się zmienia, jeśli ma dojść do samozapłonu bez udziału świecy żarowej, przekaźnik grzeje około 40s, nowe wtryski mają około 130b, dla cichej pracy silnika trzeba regulować na odpowiednio niskie, chyba coś około 118b, grzieś czytałem.
Czyli albo dalej regulować albo nowe końcówki czy całe wtryski?

#70 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 maja 2017 - 15:25

Nowe końcówki + regulacja.








Podobne tematy Zwiń