Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie, klekot w silniku OM602



112 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 22:09

Ok a ja się pytam o ustawienie pompy wtryskowej (zapłon).

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka





#82 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 22:13

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 maja 2017 - 22:09 napisał

Ok a ja się pytam o ustawienie pompy wtryskowej (zapłon).

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Nie sprawdzałem, ale chce to zrobić.
Nie mam gdzie do sprawdzonego podjechać, bo "cała" Warszawa poleca tych partaczy co mi wytryski sprawdzali, a później jeszcze na innym aucie się wygrzmocili.

Czy powinienem wymieć profilaktycznie końcówki wytrysków i pojechać dopiero na sprawdzenie zapłonu i ustawienie odpowiednich wartości...?
Od czego zacząć...?

#83 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 22:29

Ty masz pompę na wieszku to nie będzie problemu sprawdzisz na parkingu.Odkrecasz wiatrak chłodnicy i obudowę i na pompie chyba 17 klucz, śrubę która maskuje taki ząbek który pokazuje prawidłowe ustawienie pompy.Poczytaj sobie w necie kąt wtrysku mercedes wyjaśnione krok po kroku i nawet rysunki są, a jak co to pisz to podpowiem.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#84 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 22:35

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 maja 2017 - 22:29 napisał

Ty masz pompę na wieszku

Na czym? :E

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 maja 2017 - 22:29 napisał

to nie będzie problemu sprawdzisz na parkingu

Ta jasne :lol:
I już nigdy z niego nie odjadę :E

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 maja 2017 - 22:29 napisał

a jak co to pisz to podpowiem

A tu jako ciekawostka tak "grzmiał" mój bociek po wymianie podkładek i sprężynek miedzianych w pompie...

https://www.youtube....h?v=stn3yCX75W8

:E

#85 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 22:46

Na pierwszym filmie to regularne cykanie jakby szklanka któraś, do tego od 55 sekundy na 100% wtryski (prawdopodobnie zaczęło je wtedy słychać bo automat świec przestał grzać, i to by się zgadzało - po odpaleniu klekot, później wyciszenie i względnie cicha praca bo świece stopniowo nagrzewąły komorę, po wyłączeniu grzania dalej klekot, bo w tym roku były już automaty z dogrzewaniem). Z wtryskami jest tak że stare na próbniku mogą wyglądać na dobre, lecz w samochodzie je słychać. A fachowcy...ja na przykład niestety w przypadku moich wtrysków doświadczyłem na przykład takich metod regulacji ciśnienia:
-szlifowanie na kamieniu sprężyny
-ściskanie sprężyny w imadle
-gość włożył we wtrysk podkładke pod jakiegoś papiaka tak że miał otwarcie pewnie przy około 300 barach, po czym na próbniku powoli dobijał do 115, szybko uwieszał się na nim że niby przy tym ciśnieniu puszcza i twierdził że tak ma być. Po wkręceniu w silnik dziwił się że klekocze :P

#86 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 22:48

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 08 maja 2017 - 22:46 napisał

A fachowcy...ja na przykład niestety w przypadku moich wtrysków doświadczyłem na przykład takich metod regulacji ciśnienia:

U mnie na "szczęście" tylko patrzył czy równo sika z odpowiednim kątem :E

#87 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 22:58

A to też w odpowiedni sposób ma sikać, i nawet piszczeć, brak piszczenia jest na przykład objawem zawieszającej się iglicy, wszystko pięknie opisał kolega Markslew w FAQ, są trzy próby rozpylania (szybkie, średnie i wolne pompowanie) oraz ocena szczelności, tak na przykład u mnie to wyglądało przy nowej końcówce i po wsadzeniu do auta również pięknie pracuje ;)
https://www.youtube....h?v=t08LHEnO9Ik

e: dodam że stare końcówki na próbniku były niemal identyczne, tylko nie zawsze piszczały przy szybkim rozpylaniu, a w samochodzie klekotały gorzej niż u Ciebie

Użytkownik T34 edytował ten post 08 maja 2017 - 23:00


#88 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 23:13

Czyli robimy wymianę końcówek...?
Po wymianie dopiero ustawienie wszystkiego od nowa?



#89 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2017 - 07:34

Przy sprawdzaniu kąta wtrysku nierozbierasz silnika nie utkniesz na parkingu wymieniales sprazynki na sekcjach to i z tym sobie poradzisz.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#90 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2017 - 18:40

Teraz obejrzałem na komputerze 2 filmy wcześniej na smartfonie niedostrzeglem bujania silnika to na 100% końcówki.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń