Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 2.3E Ke Jetronic co i jak gazem


70 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 30 maja 2014 - 08:18

Jak kupiłem Mercedesa to miał on instalacje gazową 1rok z tym ustrojstwem , stop ke ,miąłem problemy z gaśnięciem itd... oddałem auto do fachowca od układów zasilania benzyną ,dobrze zna się na ke-jetronic i co ważne ma odpowiedni sprzęt ,i co się okazało to ,wtryski ,rozdzielacz paliwa do wymiany ,trudno powiedzieć ,czy normalne zużycie materiału czy ten stop ke w ogóle coś daje ,...

Cytat


, chciałbym jeździć na pb, powiedzmy 3 zbiorniki gazu i 1 benzyny,

tak też twierdził ten fachowiec ,że nie da się uniknąć problemów jeżdżąc tylko na LPG ale da się je w ten sposób ograniczyć :/

Użytkownik melfio1 edytował ten post 30 maja 2014 - 08:19




#42 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 30 maja 2014 - 08:59

żeby się wtryski przemyły raz na jakiś czas xD

#43 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 maja 2014 - 12:29

Włśnie wymogiem poprawnego działania Stop KE nie jest tylko sprawne Stop KE tylko cały KE. Po 20 latach to każdy rozdzielacz przepuszcza w mniejszym lub większym stopniu bez jego regeneracji.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 30 maja 2014 - 12:32


#44 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 31 maja 2014 - 03:13

A dlaczego nie możecie blokować klapy przepływomierza w pozycji dolnej i wyłączać pompę paliwa? Przecież to da się zrobić - tylko potrzeba trochę popracować fizycznie a nie tylko klepać w klawisze że lpg zżera nawet stal.

#45 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 31 maja 2014 - 06:20

kup kolektor z 2.0 gaźnik, dorób kryze z aluminium, kup webera, wsadź odpowiednie dysze/zwężki/rurke i całą reszte, kup pompe paliwa do 0.2, wymień ke jeta na gaźnik, wymień pompe, wyjmij sterownik i instalacje, zostaw tylko graty odpowiedzialne za zapłon, moge ci napisać które, włóż instalke 1 gen i smigaj reszte życia tego samochodu na pb/lpg bez dodatkowych kosztów wymiany elementów. jedynie czyszczenie i jak trza bedzie regulacja, ale każdy warsztat zrobi to na słuch i oko.
do webera może dobrać maksymalne elementy, fakt będzie palił duzo ale jak depniesz to pokaże pazur, a do normalnej jazdy masz lpg. taka teoria.
ke jet to poroniony pomysł żeby jeździć na benzynie, a co dopiero na lpg.
chyba że masz dużo kasy i chcesz pakować ją w ke jeta.

#46 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2014 - 06:56

Czytałem o pomyśle blokowania klapy ale nigdy w niczym tego nie widziałem. Nie wiem czy to wogule jest wykonalne. To że ktoś rzucił taki pomysł to jedno a wykonanie to drugie.
LPG zżera stal? To nie jeździj na ubogiej mieszance to Ci nie będzie palić zaworów.

#47 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 31 maja 2014 - 07:11

Chyba niezrozumiałeś sarkazmu szmytra.

#48 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 31 maja 2014 - 17:23

No właśnie - niez rozumiałeś.
Nie ma nigdzie czegoś takiego bo to wymaga sporo pracy własnej a z tym ostatnio bywa bardzo trudno.
Ja miałem podpieranie zrobione na siłowniku zamka centralnego i silnik sam sobie naciskał klapę przy pracy na lpg.
Niestety nie mam zdjęć a jeździło krótko bo potem dostało efi.
Klapa bardzo blokuje przepływ i powoduje dodatkową nieliniowość w składzie mieszanki w instalce podciśnieniowej.
Oprócz tego jest efekt zubożenia przy pierwszej fazie wciskania pedału gazu. Na etylinie to nie przeszkadza ale na lpg jest już bardziej zauważalne.

#49 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 31 maja 2014 - 17:51

Cytat

tylko potrzeba trochę popracować fizycznie a nie tylko klepać w klawisze że lpg zżera nawet stal.

Cytat

LPG zżera stal? To nie jeździj na ubogiej mieszance to Ci nie będzie palić zaworów.

Cytat

Chyba niezrozumiałeś sarkazmu szmytra.

Cytat

No właśnie - niez rozumiałeś.

No chyba nie zrozumiałem, no chyba że bym zrozumiał, ale nie, jednak nie zrozumiałem,
bo jak bym zrozumiał, to bym rozumiał, ale nie rozumiem.

#50 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 31 maja 2014 - 22:29

JuR - spokojnie, chodziło mi że nicu nie zrozumiał.
Nikogo nie chciałem urazić.
Inne pytranie - ktoś może zmierzyć ile jest dokładnie milimetrów pionowo od górnej granicy przepustnicy do górnej krawędzi wlotu powietrza w ke-jet w m102?








Podobne tematy Zwiń