Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201] Usuwanie instalacji LPG MB 190 M102



11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   piotrMB190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 16 lip 2013
  • Miejscowość: Rawicz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia - Żony ;)

Napisano 22 październik 2013 - 21:17

Witam Panowie
Mam już dość instalacji LPG w mojej 190...
Silnik M102 2,0 122KM
Chcę ją zdemontować lecz teraz mam pytanie czy wgl warto ?
Auto męczy się już 8 lat na tym gazie, bierze trochę oleju lecz tragedi nie ma, ogólnie motor zdrowy moim zdaniem

Czy K-JETa wymienić na takiego który nigdy na LPG nie pracował ?
Na pewno są do wymiany węże od chłodnicy, pokrywa od filtru powietrza..
Ogólnie prosił bym o jakieś porady, bo nie bardzo wiem jak to "ugryźć". Może ktoś już to przechodził ?

Proszę o porady
Z góry dziękuję za pomoc ;)

#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 październik 2013 - 21:39

 piotrMB190, on 22 październik 2013 - 21:17, said:

Czy K-JETa wymienić na takiego który nigdy na LPG nie pracował ?
jak działa na benzynie to nie musisz wymieniać ,ja po zdemontowaniu lpg wymieniałem rozdzielacz ,wtryskiwacze u siebie ,to jeżeli u ciebie trzeba będzie też wymienić to licz się z tym ,żę kilka stówek trza będzie wydać i jak sam nie dasz rady to jeszcze majstra trzeba znaleźć co by to wszystko chodziło cacy ,rozebranie lpg to na pewno zrobisz sam proste jak .....na przegląd jedziesz normalnie jak data w dowodzie , dają jakiś papier z tym do wydziału komunikacji z kartą pojazdu i dowodem rej.i cała robota ,musisz przeliczyć ile warte auto i czy ci się chce ,czy masz czas ,może lepiej sprzedać i kupić bez instalacji :hmm:

#3 Offline   piotrMB190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 16 lip 2013
  • Miejscowość: Rawicz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia - Żony ;)

Napisano 22 październik 2013 - 22:30

Właśnie na benzynie działa kiepsko.. obroty zawsze ok 500/min, potrafi zgasnąć podczas podjeżdżania do skrzyżowania itp.. ogólnie nic przyjemnego..
Czas jak i chęci są, sprawę sprzedaży przeanalizowałem, jednak już sporo w nim zrobiłem i po prostu szkoda żeby to zmarnować i zaczynać zabawę z kolejnym MB od początku ;)
Najdroższa zabawa będzie z K-JETEM niestety, ale sporo kosztów zakupu innego kjeta zwróci się pewnie po sprzedaży zdemontowanej instalacji LPG dlatego nastawiony jestem optymistycznie ;) Jednak dalej czekam na więcej porad i potwierdzeń że jednak warto

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2013 - 23:03

No taaaa za to co ukujesz na sprzedaży używanej 8-io letniej instalki to możesz od razu na emeryturę przejść i salonowym AMG się wozić :E
Jeśli masz czas i chęci to pomyśl o kolektorze z gaźnikiem nie wyłożysz więcej niż na reanimację KE a gaz zostaw.

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 23 październik 2013 - 07:11

8 letnia instalke raczej do kosza wyrzucisz. Ja za demontaz lpg ale to w m119 zaplacilem 150zl.

#6 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 24 październik 2013 - 10:29

Witaj kolego ja w swojej 190 zanim wyrzuciłem to cholerstwo, pojechałem na regulację KE jak już auto chodziło ładnie wziąłem się za demontaż lpg na początek zakręciłem zawór w butli bo była pełna. Następnie wszystko z komory silnika, przewód idący przez cały samochód, aż w końcu butle z bagażnika i zawór do tankowania. Następnie wydział komunikacji tam bez problemu anulowali wpis lpg i nie potrzeba żadnego zaświadczenia z diagnostyki. życzę miłego jeżdżenia bez lpg

#7 Offline   bigozz


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2013
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E320T LPG 98r
  • Trzeci Mercedes:W123 230E 79r

Napisano 25 październik 2013 - 08:48

Kolego już liczysz koszty związane z wymianą kjeta i ile odzyskasz za instalke lpg a pomyś ile kosztuje Cię 100km na lpg a ile będzie kosztowało na PB. Czy to jest Twoje pierwsze auto do użytku na co dzień czy auto rekreacyjno - weekendowe. Jeśli to pierwsze to może się okazać, że zapragniesz znowu LPG po kilku tankowaniach PB :)

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 październik 2013 - 18:36

bigozz, nie przesadzaj stać go na Mercedesa to i na PB.

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 październik 2013 - 19:51

 melfio1, on 25 październik 2013 - 18:36, said:

bigozz, nie przesadzaj stać go na Mercedesa to i na PB.
Czyli w wolnym tłumaczeniu "nie stać cię na masło to nie kupuj chleba" :E

#10 Offline   GolabNapoleon


  • Postów: 7
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Clio III 1.5 DCi

Napisano 26 sierpień 2017 - 13:50

Wznawiam temat,
jestem już po regulacji ke-jet, chciałem zabrać się za demontaż LPG i tu pojawia mi się kilka pytań.
1. Zakręcenie prawie pełnej butli, widzę tylko jedno pokrętło, które może być zaworem, a czytałem wcześniej że powinny być dwa. Prosiłbym o pomoc.
Posted Image
Posted Image
2. Jeśli już ją zakręcę, co zrobić z gazem w środku?
3. Czy jak odłączę już butle od parownika, to czy sam parownik może zostać jeszcze przez jakiś czas na miejscu? Pytam ponieważ z racji różnych obowiązków chciałbym rozłożyć sobie tą pracę na raty, a potem również przy okazji przerabiania chłodzenia, wypłukać kilkukrotnie cały układ i wymienić termostat.

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 sierpień 2017 - 05:46

Najlepiej to wyjeździć gaz do końca ,lub stanąć gdzieś w przewiwnym miejscu i odkręcić przewody żeby wyleciał gaz z butli(ja tak robiłem)a z parownikiem można jeździć ,ale z tego co pamiętam to w dwie osoby zdemontowaliśmy lpg w godzinę,(i 10lat zero problemów z jałowymi itd)szybko idzie.

#12 Offline   GolabNapoleon


  • Postów: 7
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Clio III 1.5 DCi

Napisano 27 maj 2018 - 17:24

Jestem już po demontażu. Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem równo pracującego Mercedesa.
Polecam każdemu samodzielny demontaż.

1. Zaczynamy od odłączenia elektryki od zasilania, bądź odłączenia akumulatora na czas demontażu
2. Zakręcamy gaz przy butli zaworkiem/zaworkami. (U mnie był jeden ale wiem, że często są dwa)
3. odkręcamy przewody idące od butli. (Resztki gazu zaczną ulatywać i zamrażać śrubę, więc nie róbmy tego od razu tylko lekko popuśćmy, aż gaz przestanie się ulatniać) (Miałem 3/4 butli wypełnionej gazem, pojeździła ze mną w aucie po odłączeniu aż znalazł się na nią kupiec, który był zadowolony że dostał gratis gaz ;))
4. odkręcamy przewody od parownika (sytuacja taka sama jak w poprzednim kroku)
5. W tym momencie możemy usunąć wszelkie przewody idące z bagażnika, pod maskę
6. Kolejnym krokiem jest usunięcie kabli elektrycznych i odlutowanie kabla od pompy paliwa jeśli były lutowane, reszta kabli powinna być połączona za pomocą oczek. Od zbiornika do centralki z centralki do pompy i z centralki do parownika.
7. Przed ostatnim krokiem demontujemy mikser z pod obudowy filtra powietrza, (możemy do tego potrzebować krótszych śrub do ponownego przykręcenia poprzecznej blaszki nad klapę Ke-jetronica) i węża od miksera do parownika (ten krok wiążę się z zaklejeniem dziury we wspomnianej już obudowie)
8. Ostatni krok to demontaż parownika, który wiąże się ze spuszczeniem części wody z układu chłodzenia aby odpiąć parownik. (Ja jeździłem jakiś czas bez odpinana parownika, bo połączyłem to z wymianą płynu chłodniczego)

Po tym wszystkim jedziemy na przegląd i mówimy diagnoście żeby na kartce wpisał demontaż LPG

Użytkownik GolabNapoleon edytował ten post 27 maj 2018 - 17:25