Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Usuwanie instalacji LPG MB 190 M102



11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   piotrMB190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 16 lip 2013
  • Miejscowość: Rawicz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia - Żony ;)

Napisano 22 października 2013 - 21:17

Witam Panowie
Mam już dość instalacji LPG w mojej 190...
Silnik M102 2,0 122KM
Chcę ją zdemontować lecz teraz mam pytanie czy wgl warto ?
Auto męczy się już 8 lat na tym gazie, bierze trochę oleju lecz tragedi nie ma, ogólnie motor zdrowy moim zdaniem

Czy K-JETa wymienić na takiego który nigdy na LPG nie pracował ?
Na pewno są do wymiany węże od chłodnicy, pokrywa od filtru powietrza..
Ogólnie prosił bym o jakieś porady, bo nie bardzo wiem jak to "ugryźć". Może ktoś już to przechodził ?

Proszę o porady
Z góry dziękuję za pomoc ;)



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 października 2013 - 21:39

Wyświetl postUżytkownik piotrMB190 dnia 22 października 2013 - 21:17 napisał

Czy K-JETa wymienić na takiego który nigdy na LPG nie pracował ?
jak działa na benzynie to nie musisz wymieniać ,ja po zdemontowaniu lpg wymieniałem rozdzielacz ,wtryskiwacze u siebie ,to jeżeli u ciebie trzeba będzie też wymienić to licz się z tym ,żę kilka stówek trza będzie wydać i jak sam nie dasz rady to jeszcze majstra trzeba znaleźć co by to wszystko chodziło cacy ,rozebranie lpg to na pewno zrobisz sam proste jak .....na przegląd jedziesz normalnie jak data w dowodzie , dają jakiś papier z tym do wydziału komunikacji z kartą pojazdu i dowodem rej.i cała robota ,musisz przeliczyć ile warte auto i czy ci się chce ,czy masz czas ,może lepiej sprzedać i kupić bez instalacji :hmm:

#3 Offline   piotrMB190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 16 lip 2013
  • Miejscowość: Rawicz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia - Żony ;)

Napisano 22 października 2013 - 22:30

Właśnie na benzynie działa kiepsko.. obroty zawsze ok 500/min, potrafi zgasnąć podczas podjeżdżania do skrzyżowania itp.. ogólnie nic przyjemnego..
Czas jak i chęci są, sprawę sprzedaży przeanalizowałem, jednak już sporo w nim zrobiłem i po prostu szkoda żeby to zmarnować i zaczynać zabawę z kolejnym MB od początku ;)
Najdroższa zabawa będzie z K-JETEM niestety, ale sporo kosztów zakupu innego kjeta zwróci się pewnie po sprzedaży zdemontowanej instalacji LPG dlatego nastawiony jestem optymistycznie ;) Jednak dalej czekam na więcej porad i potwierdzeń że jednak warto

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2013 - 23:03

No taaaa za to co ukujesz na sprzedaży używanej 8-io letniej instalki to możesz od razu na emeryturę przejść i salonowym AMG się wozić :E
Jeśli masz czas i chęci to pomyśl o kolektorze z gaźnikiem nie wyłożysz więcej niż na reanimację KE a gaz zostaw.

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 23 października 2013 - 07:11

8 letnia instalke raczej do kosza wyrzucisz. Ja za demontaz lpg ale to w m119 zaplacilem 150zl.

#6 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 24 października 2013 - 10:29

Witaj kolego ja w swojej 190 zanim wyrzuciłem to cholerstwo, pojechałem na regulację KE jak już auto chodziło ładnie wziąłem się za demontaż lpg na początek zakręciłem zawór w butli bo była pełna. Następnie wszystko z komory silnika, przewód idący przez cały samochód, aż w końcu butle z bagażnika i zawór do tankowania. Następnie wydział komunikacji tam bez problemu anulowali wpis lpg i nie potrzeba żadnego zaświadczenia z diagnostyki. życzę miłego jeżdżenia bez lpg

#7 Offline   bigozz


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2013
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E320T LPG 98r
  • Trzeci Mercedes:W123 230E 79r

Napisano 25 października 2013 - 08:48

Kolego już liczysz koszty związane z wymianą kjeta i ile odzyskasz za instalke lpg a pomyś ile kosztuje Cię 100km na lpg a ile będzie kosztowało na PB. Czy to jest Twoje pierwsze auto do użytku na co dzień czy auto rekreacyjno - weekendowe. Jeśli to pierwsze to może się okazać, że zapragniesz znowu LPG po kilku tankowaniach PB :)

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 października 2013 - 18:36

bigozz, nie przesadzaj stać go na Mercedesa to i na PB.

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 19:51

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 25 października 2013 - 18:36 napisał

bigozz, nie przesadzaj stać go na Mercedesa to i na PB.
Czyli w wolnym tłumaczeniu "nie stać cię na masło to nie kupuj chleba" :E

#10 Offline   GolabNapoleon


  • Postów: 8
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Clio III 1.5 DCi

Napisano 26 sierpnia 2017 - 13:50

Wznawiam temat,
jestem już po regulacji ke-jet, chciałem zabrać się za demontaż LPG i tu pojawia mi się kilka pytań.
1. Zakręcenie prawie pełnej butli, widzę tylko jedno pokrętło, które może być zaworem, a czytałem wcześniej że powinny być dwa. Prosiłbym o pomoc.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
2. Jeśli już ją zakręcę, co zrobić z gazem w środku?
3. Czy jak odłączę już butle od parownika, to czy sam parownik może zostać jeszcze przez jakiś czas na miejscu? Pytam ponieważ z racji różnych obowiązków chciałbym rozłożyć sobie tą pracę na raty, a potem również przy okazji przerabiania chłodzenia, wypłukać kilkukrotnie cały układ i wymienić termostat.








Podobne tematy Zwiń