Skocz do zawartości




- - - - -

brak mocy w124 3.0 TD


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   krycha154


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 sie 2013
  • Miejscowość: Pasłęk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 19:46

tak jak w temacie brak mocy samochód przyspiesza w miarę od 3 tys obrotów ale ogólnie szału nie ma tzn rusza się jak wóz z węglem ale od początku
model w124 e klasa 92 rok 3.0 td automat z ASD wymienione filtry oleje turbina po regeneracji ustawiona pompa nowe podkładki pod wtryskami silnik ciśnienie ma książkowe egr zaślepiony
alde spinałem na krótko pod kolektor żadnej reakcji kolektor po czyszczeniu, nawet sciągnołem rure dolotową do turbiny z przepływomierza(gumowa ) i też nic nie mam już pomysłu co jest na żadnym kole hamulec nie trzyma silnik nie kopci jak ruska lokomotywa pali elegancko zimny ciepły od strzała proszę o pomoc !
zero błędów na czytniku błędów
dodam kilka fotek silnika może coś pomogą
możliwe że zawór się zacina? turbina 2 miesiące po regeneracji dodam że przed i po różnica w mocy znikoma no może trochę lepiej jest ale to nie to zwykła 3.0 obskoczy mnie bez problemu poprostu rusza się jak wóz z węglem :D
- http://www.fotosik.p...114d5e47fb.html
- http://www.fotosik.p...04efba0931.html
- http://www.fotosik.p...1d320c2ec6.html
- http://www.fotosik.p...94f7afb5af.html
- http://www.fotosik.p...34633bdf2b.html
co to za ustrojstwo czy czasem nie jest to od tempomatu ? chodzi o ten filterek
http://www.fotosik.p...b521c8534e.html



#2 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 21:08

Podejrzewam, że coś w "wężologii" jest pominięte lub pomieszane. Masz możliwość zmierzyć jakie ciśnienie daje turbina w dolot?

Wyświetl postUżytkownik krycha154 dnia 25 października 2013 - 19:46 napisał

zero błędów na czytniku błędów
Na "czytniku"... czyli? Jechałeś na jakiś "komputer", czy sam zrobiłeś sobie diodę do czytania błędów? Polecam to drugie.

Wyświetl postUżytkownik krycha154 dnia 25 października 2013 - 19:46 napisał

co to za ustrojstwo czy czasem nie jest to od tempomatu ? chodzi o ten filterek
http://www.fotosik.p...b521c8534e.html
Fabryczny, to on na pewno nie jest. Idź za wężem. Sądząc po kolorze (czarny), to możliwe że ten wężyk celowo ma się gdzieś "urywać" aby mieć połączenie z atmosferą. Zwykle w kabinie pod deską rozdzielczą (tam jest czyściej, teoretycznie), ale pewnie ktoś przypadkiem wyszarpał i tak sobie to rozwiązał za pomocą filterka. Chyba, że to jakiś inny wężyk - zobacz skąd leci.

Strona 33 (i nie tylko) pliku: http://www.w124-zone...92w124intro.pdf - masz "jakiś" schemat podciśnień silnika, ale 5-cylindrowego.
Chcesz, to sobie zerknij w temat:
http://mb201-124.eu/...sowe-braki-mocy
Kolega Ppilot nieźle sobie rozpracował podobny temat. Może nie znajdziesz tam odpowiedzi "wprost", ale padła tam kupa PDFów.
Tu cosik jeszcze: https://www.starteki...e/PDF/70007.pdf

Chyba, że masz jakiś problem ze skrzynią? Nie masz tak, że obroty rosną, a prędkość nie?

Użytkownik XM edytował ten post 25 października 2013 - 21:11


#3 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 25 października 2013 - 21:59

Może to dziwne ale ja i kilka innych osób z podobnymi silnikami mamy takie filterki paliwowe podłączone pod rurkę podciśnienia :D
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny ?
Silnik łatwo wkręca się na obroty czy muli ?
Kiedy był zmieniany filtr paliwa i czyszczone sitko w baku ? może w tym problem ?

#4 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 22:23

Taki duży? Niby jest na schemacie jakiś filterek, ale spodziewałem się raczej takiego pipsztaka:
Dołączona grafika
... a nie bomby jak wstępny filtr paliwa :) . Ale ok, przyznaję, że strzelałem.

#5 Offline   krycha154


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 sie 2013
  • Miejscowość: Pasłęk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 22:42

więc tak skrzynia działa elegancko obroty też są normalne na biegu jałowym sobie klekocze kick down tez dziala bez problemu tak jak pisałem filtry zmienione wszystkie jakie sa sitko tez czyszczone muli sie tak do 3 tys a potem przebudzenie ale lekkie i w sumie jedzie jako tako po wciśnięciu na kick down np ruszam 1 mul rozpędza się zapina się 2 i wtedy pedał na maxa redukcja i jakoś zaczyna jechać

#6 Offline   krycha154


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 sie 2013
  • Miejscowość: Pasłęk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 22:49

kody błedów czytalem na zegarach po mignięciach a jak sprawdzić zawór upustowy czy jest jakaś regulacja u mnie tylko przęwód idze od powietrza do niego i to wszystko czy tylko mógł się zaciąć ale z drugiej strony turbina po regeneracji niby cała czyszczona razem z zaworem tylko nowe wirniki i tulejki możliwe że odstawili lipę i zawór wypiaskowali z zewnątrz nawet go nie wykręcając :)

#7 Offline   krycha154


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 sie 2013
  • Miejscowość: Pasłęk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2013 - 16:58

witam dzisiaj zabrałem się za Mercedesa i tak zawór upustowy regulowałem i na maxa wkrecilęm przejażdżka nic i na maxa wykręciłem przejażdżka nic żadnej różnicy tak czy siak zero różnicy zaslepiłem przewód podcisnienia który biegł do egr trójnik przy filtrze paliwa podciśnienie w przewodach jest myśle sprawdze jeszcze raz przy kolektorze na krotko i do strzykawki woda odciągam tłoczek spinam z kolektorem dmucha powietrzem więc myślę albo pompa albo wtryski jednak obym się mylił albo pogodzę się że będe jeździł mułem heee

#8 Offline   krycha154


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 sie 2013
  • Miejscowość: Pasłęk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2013 - 17:00

chodzi mi o króciec który biegnie do aldy przepływ powietrza jest nawet na koniec na zapalonym silniku dmuchałem do aldy malutkim kompresorem i nic silnik chodzi równo zero reakcji








Podobne tematy Zwiń