Witam wszystkich
Temat piszę raczej z ciekawości i ewentualnej późniejszej chęci naprawy tego ustrojstwa, mianowicie chodzi o parktronic (tylny zderzak).
Na początku roku zakupiłem W210 po taxi, przerobiony na wersję cywilną (przemalowany).
Samochód był tani, po okazji od handlarza, jaką miał przeszłość tego nie wiem, próćz delikatnego strzału z lewej strony. W każdym razie, po wymianie paru gratów zaraz po zakupie wszystko (odpukać) gra i buczy, 2 - 3 tysiące kilometrów miesięcznie robi bez problemu.
Jak kupywałem od handlarzyny, mówił, że odłączył parktronic bo się oblodził czujnik i ciągle piszczało... kij w oko. Nie zwracałem akurat na ten element szczególnej uwagi bo nigdy takich rzeczy w aucie nie miałem i uważałem je za zbędny bajer, jednak dostałem niedawno strzała w dupe, oddałem samochód do blacharza i po zdjęciu zderzaka okazało się, że cała wiązka kabelków jest, czujniki są, jakiś tam moduł w bagażniku jest.... więc fajnie by było, jakby to działało skoro już jest. Tylko jest problem.... nie ma wyświetlacza! Czy były jakieś wersje parktronic bez wyświetlacza informujące jedynie sygnałem dźwiękowym? Czy może było coś głębiej modyfikowane i ktoś po prostu wywalił ten wyświetlacz? Generalnie, deska rozdzielcza w wersji taxi wygląda nieco inaczej (jakieś wyżłobienia na taksometr, kase, itd) u mnie jest typowa z cywilnych samochodów, więc pewnie była zmieniona i ktoś wywalił ją razem z wyświetlaczem (a może nie?). Z tego co się orientuje, wyświetlacz był nad środkową kratką nawiewu, a może się mylę. Czy mógłby któryś z Panów nieco mnie oświecić jak to wyglądało oryginalnie i ewentualnie, poratować jakimś schematem elektrycznym gdzie i jak lecą kable od parktronica?
czekam na jakieś sugestie
0
W210 2.2 cdi po taxi - parktronic
Rozpoczęty przez rzeznia22, paź 26 2013 16:17
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 października 2013 - 16:17
#2
Napisano 27 października 2013 - 20:51
Czujniki powinny być jeden obsługujący przedni parktronik nad włacznikiem świateł, drugi na srodku pod nawiewami i z tyłu na podsufitce z tego co pamiętam.
#3
Napisano 28 października 2013 - 10:27
Kolego, zależy jaki układ parktronica posiadasz
Tylko tył, czy tył i przód?
Czy jest to oryginał MB czy dokładka uniwersalna.
W oryginale wyświetlacz od parktronica tył znajdował się w tylnej lampce podsufitowej widocznej w lusterku wstecznym, co do przodu to tak jak kolega Dziąbeknapisał, myśląc pewnie o wyświetlaczu
Tylko tył, czy tył i przód?
Czy jest to oryginał MB czy dokładka uniwersalna.
W oryginale wyświetlacz od parktronica tył znajdował się w tylnej lampce podsufitowej widocznej w lusterku wstecznym, co do przodu to tak jak kolega Dziąbeknapisał, myśląc pewnie o wyświetlaczu
#4
Napisano 28 października 2013 - 14:00
Parktronic tylko tył. Nad włącznikiem świateł i nawiewami nic nie mam, a w tylnej lampce.... cholera, szczerze to się nigdy nie przyglądałem. Prawdopodobnie jutro odbiorę auto od blacharza, więc się temu poprzyglądam dokładniej, z tego co się orientuje, na module do którego prowadziły kabelki od czujników ze zderzaka gwiazdka była, więc chyba oryginał. Nic, odbiorę samochód i dalej będę drążył temat
#5
Napisano 29 października 2013 - 10:49
Kolego jeśli masz parktronic tylko tył to nie szukaj wyświetlaczy na desce rozdzielczej, druga sprawa jest taka, że jeśli to oryginał, to na konsoli środkowej koło lewarka od skrzyni powinien być wyłącznik z literką P dający możliwość wyłączenia PDC. A na koniec dodam że oryginalnie nie spotkałem się by w W210 układ parktronica obejmował tylko tył, albo był przód tył albo wcale.
P.S. w oryginalnym PDC sterownik tego ukłądu jest pod tyną kanapą.
P.S. w oryginalnym PDC sterownik tego ukłądu jest pod tyną kanapą.
Użytkownik bigozz edytował ten post 29 października 2013 - 10:50
#6
Napisano 31 października 2013 - 14:07
Parktronic oryginalnie był albo cały albo w ogóle go nie było, więc coś tutaj jest mocno pokręcone.
#7
Napisano 04 listopada 2013 - 16:52
Wszystko się dzisiaj okazało, miałem trochę czasu, więc pogrzebałem przy okazji wymiany panelu nawiewu i paru żaróweczek - mój błąd i niewiedza, okazało się, że to uniwersalna dokładka
Co prawda jeszcze nie działa, ale jutro się za nią zabiorę, gdzieś nie dochodzi zasilanie, a że już zmrok, zabieram się za to jutro.
Mam za to gorszy problem - jak wyjąłem radio, zobaczyłem straszny widok, kostka ucięta, do niej jakieś kable na samą izolację, upierdzielony kabel od anteny, generalnie masakra .
każdym razie, dzięki wszystkim za pomoc
Co prawda jeszcze nie działa, ale jutro się za nią zabiorę, gdzieś nie dochodzi zasilanie, a że już zmrok, zabieram się za to jutro.
Mam za to gorszy problem - jak wyjąłem radio, zobaczyłem straszny widok, kostka ucięta, do niej jakieś kable na samą izolację, upierdzielony kabel od anteny, generalnie masakra .
każdym razie, dzięki wszystkim za pomoc
#8
Napisano 18 sierpnia 2015 - 16:52
Panowie wie ktoś może gdzie w w140 znajduje się moduł pdc i czy owy moduł można podmienić z w210??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
[W203] 2.2 CDI 2003 problem z ekektryka |
Mercedes C, E i CLK | zabamix |
|
|
|
[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody? |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|
||
W211 ,2,2CDI -brak grzania |
Mercedes C, E i CLK | Walgoz |
|
|