Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Brak mocy 2.5d


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   intrudervs14


  • Postów: 77
  • Na forum od: 28 wrz 2016
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 2.5 TD
  • Trzeci Mercedes:123 230

Napisano 15 marca 2017 - 18:54

Sam zmieniał u mnie wtryskiwacze a ponieważ po wymianie na nowe było podobnie ( albo nawet tak samo) ?
Nie wiem jaki sprzęt masz na myśli ? Mechanik zajmuje się na codzien pompami choć mojej na stół nie wyciāgał . Osobiscie nie znam sie na tyle żeby coś diagnozować wiec sugeruje się tym co mi powiedział.



#22 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2017 - 19:03

Świece sprawne a gdzie ci babelkuje.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#23 Offline   intrudervs14


  • Postów: 77
  • Na forum od: 28 wrz 2016
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 2.5 TD
  • Trzeci Mercedes:123 230

Napisano 15 marca 2017 - 19:22

Prawdopodobnie na styku wtryskiwacza z komorā wsępnā lub poniżej komora - głowica ,cięzko wzokowo stwierdzć.
Delikatnie ale jednak do korekty.

#24 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2017 - 20:36

No czy jak już zdemontował te wtryskiwacze to sprawdził je, czy rozpylają ładnie i pod jakim ciśnieniem. Jest do tego specjalne urządzenie. Czy po prostu wymienił. A bąbelkuje z gwintu w głowicy.

#25 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2017 - 20:50

Jak babelkuje pod wtryskami to albo nie wydmuchal ropy po wymianie albo z przelewów albo źle skręcił wtryski i są rozszczelnione.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#26 Offline   intrudervs14


  • Postów: 77
  • Na forum od: 28 wrz 2016
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 2.5 TD
  • Trzeci Mercedes:123 230

Napisano 15 marca 2017 - 22:25

Sprawdzane ( te nowe) podpięte do takowego urzadzenia (byłem przy tej operacji) .
Ciekawostka jest to że podczas zakupu w motoryzacyjnym zapytali mnie jakie chce BOSCH czy jakieś inne tanie (nie pamiętam nazwy ale dużo tańsze. Wziāłem BOSCH a co się okazało podczas ich sprawdzania mechanik powiedział , wymienił ich nazwę (już nie pamiętam ) pokazujāc mi takie same że czasami je stosuje były to te tanie.
Kiedy wziāłem opakowanie oczywiscie zafoliowane okazalo się że jest napisane na nim owszem BOSCH ale głòwny czy generalny importer Robert BOSCH ;>

#27 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 08:32

A stare jak rozumiem sprawdzone nie zostały, tylko wymienione? :) Ja u siebie też wymieniłem i uważam, że w silniku blisko 30-letnim nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ale trudno. Na moc ma wpływ wiele czynników- przebieg, silnik (OM601, czyli 2,0D ogólnie mocy nie ma), temperatura silnika, jakość paliwa, czystość układu (w tym filtr powietrza), układ zasilania paliwem (od smoka w baku po wtryski), kompresja, itp. To, że auto jest rzadko używane też ma wpływ zwłaszcza, jak odpalasz go np. tylko w niedzielę, żeby podjechać 3 km do kościoła. Warto też sprawdzić, czy nic nie hamuje autem (zaciski hamulcowe, łożyska...).

Mój silnik ma już 800 kkm przebiegu, nie oczekuję już od niego, że będzie mruczał jak pszczółka, musi zaklekotać i czasami zakopcić. Nie wiem nic o Twoim silniku, w jakim jest stanie.

Rozumiem, że mówimy cały czas o 2,0D?

Skoro pali lekko, po starcie pracuje równo (po wymianie końcówek wtrysków pewnie tak nie jest ;P ), nie żabkuje, to bym jeździł i nie szukał dziury w tłoku. Ten silnik będzie tak jeździł kolejne 5-10 lat.

#28 Offline   intrudervs14


  • Postów: 77
  • Na forum od: 28 wrz 2016
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 2.5 TD
  • Trzeci Mercedes:123 230

Napisano 16 marca 2017 - 22:19

Starych nawet nikt nie sprawdzał (chyba że po moim odejściu )
Pisałem o 2.5 D w W124
( 200 D mam w W 201 i choć demonem przyspieszenia i mocy nie jest to jetem zadowolony ,chodzi jak pszczółka )
Jeśli chodzi o równą pracę 2.5 D (mojego) po starcie to raczej tak nie jest

#29 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2017 - 09:20

Jeśli wymienił stare końcówki wtryskiwaczy na nowe bez sprawdzenia poprawności działania starych to znaczy, że w zasadzie zależało mu na łatwych pieniążkach. W takich przypadkach gość nie powinien dostać kasy, bo pojechałeś do niego usunąć konkretną usterkę, która po wydaniu niemałych pieniążków ma się dobrze (chyba, że sam kazałeś mu wymienić końcówki). Oczywiście w życiu wygląda to inaczej i mechanicy bezkarnie wymieniają wszystko po kolei. Jak w ogóle kondycja samego silnika? Jeśli magik ze szklaną kulą zdjął już wtryskiwacze, to mógłby poświęcić kilkanaście minut i pomierzyć ciśnienie na cylindrach. Zakładam, że tego też nie zrobił.

Co do nierównej pracy po starcie, jak wygląda sprawa świec żarowych? Sprawdź je. Możesz żarówką H4 a najlepiej miernikiem sprawdzić napięcie lub - najlepiej - opór elektryczny (czerwony do pinów na kostce od przekaźnika a czarny do kolektora, opór na zimnej świecy powinien oscylować w granicach 1,1-1,5 Oma). Jak długo utrzymuje się nierówna praca i czy nierówna praca była też przed wymianą wtrysków?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 17 marca 2017 - 09:25


#30 Offline   intrudervs14


  • Postów: 77
  • Na forum od: 28 wrz 2016
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 2.5 TD
  • Trzeci Mercedes:123 230

Napisano 17 marca 2017 - 21:57

No fakt ciśnienie w cylindrach nie było sprawdzone a szkoda.
Świece działajā i były sprawdzone , nierówno pracuje ok 5 min. Przed wymianā wtrysków dodatkowo żabkował obecnie duuużo mniej , dodam jeszcze ze miałem uszkodzony przewód odprowadzajācy paliwo przez jakiegoś gryzonia. Kondycja samego śilnika raczej dobra ciśnienie na ciepłym 2,3 zapala od strzału na sucho ładnie wkręca się na obroty. Klekot jest słyszalny ( szklanki mam kupione czekajā na wymianę )








Podobne tematy Zwiń