Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Diesel - dźwignia STOP na pompie wtryskowej



66 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2013 - 08:54

Markslew, wstaw zdjęcia bezpośrednio, nie każdy ma tam konto. Chyba, że nie chcesz :) .



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 listopada 2013 - 17:10

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 17 listopada 2013 - 08:54 napisał

Markslew, wstaw zdjęcia bezpośrednio

Dołączona grafika Dołączona grafika

#23 Offline   Ravandil


  • Postów: 101
  • Na forum od: 29 lip 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2013 - 16:25

Panowie Jak to jest z doborem pompy wtryskowej mam numer z mojej 0 400 075 938 znalazłem na allegro o takim numerze 0 400 075 961 samochód bez turbo pompa sprzedawana też do wersji bez turbo z czego wynikają rozbierzności w numerach chyba że sie posługuje nie tymi numerami w doborze pompy . Znalazłem też o końcówce nr 939 .Jak to spasować do silnika 2.5 90r

Użytkownik Ravandil edytował ten post 04 grudnia 2013 - 16:49


#24 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 grudnia 2013 - 16:48

W oryginale pompę masz z ELR? masz ASB czy manual ?

#25 Offline   Ravandil


  • Postów: 101
  • Na forum od: 29 lip 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2013 - 17:28

Pompa z elektrycznym sterowaniem Moja wygląda tak samo. http://allegro.pl/po...3764148998.html

#26 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 04 grudnia 2013 - 17:35

Wyświetl postUżytkownik Ravandil dnia 04 grudnia 2013 - 17:28 napisał

Moja wygląda tak samo.
To jest pompa od 2.5 TD z ssaniem pneumatycznym, nastawnikiem ARA i bez regulatora podciśnienia potrzebnego do EGR-u i sterowania skrzynią biegów..
W Twoim profilu zaś widzę że masz wersję bez Turbo.Nie jestem pewien jak będzie sie zachowywała taka pompa z Aldą w wolnossącym.

#27 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2013 - 17:52

Maryusz123456, ten grzyb na górze, to nie jest od turbo. Turbo potrzebuje grzyba ALDA, a to jest grzyb ADA, czyli wysokościowy ogranicznik dymienia - zależnie od wzrostu ciśnienia atmosferycznego (np. w austriackich górach), zmniejsza dawkę paliwa na tyle by był w stanie ją spalić.

W zasadzie oba służą do tego samego (wpływają na dawkę) i podobnie działają, z tym że ALDA jest połączona z kolektorem dolotowym, a ADA z powietrzem atmosferycznym.

Co do numerów, to jeżeli wszystkie się zgadzają (i numer Boscha, i numer MB i jeszcze oznaczenie typu PES...), to musi grać. Należy głównie patrzeć na rodzaj ssania, bo tego się samemu raczej nie przełoży (elektryczne ELR łatwo odkręcić, ale pneumatyczne PLA wymaga rozmontowania pompy). Zdaje się, że tylko siłownik ARA można swobodnie zdejmować.

Tylko... co się dzieje kolego Ravandil, że aż pompę zmieniasz?

Użytkownik XM edytował ten post 04 grudnia 2013 - 18:13


#28 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 04 grudnia 2013 - 18:11

:hmm: No faktycznie trochę inny ten grzyb od ALD-y którą mam u siebie :) Przepraszam za wprowadzenie w błąd jeśli takie nastąpiło.

#29 Offline   Ravandil


  • Postów: 101
  • Na forum od: 29 lip 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2013 - 19:31

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 04 grudnia 2013 - 17:52 napisał

Maryusz123456, ten grzyb na górze, to nie jest od turbo. Turbo potrzebuje grzyba ALDA, a to jest grzyb ADA, czyli wysokościowy ogranicznik dymienia - zależnie od wzrostu ciśnienia atmosferycznego (np. w austriackich górach), zmniejsza dawkę paliwa na tyle by był w stanie ją spalić.

W zasadzie oba służą do tego samego (wpływają na dawkę) i podobnie działają, z tym że ALDA jest połączona z kolektorem dolotowym, a ADA z powietrzem atmosferycznym.

Co do numerów, to jeżeli wszystkie się zgadzają (i numer Boscha, i numer MB i jeszcze oznaczenie typu PES...), to musi grać. Należy głównie patrzeć na rodzaj ssania, bo tego się samemu raczej nie przełoży (elektryczne ELR łatwo odkręcić, ale pneumatyczne PLA wymaga rozmontowania pompy). Zdaje się, że tylko siłownik ARA można swobodnie zdejmować.

Tylko... co się dzieje kolego Ravandil, że aż pompę zmieniasz?
Sam uszkodziłem i gość od diesla to wyją i jest coś pokrzywione w pompie kazał poszukać jakiejś żeby sie koszta nie zrobiły kolosalne , ta którą w linku pokazałem jest od 124 bez turbo .W wyposażeniu mam tylko abs . egru tez nie mam . Moja pompa jest o numerze 0 400 075 938 a ta w linku ma końcówke 939 ,będzie to pasowało ? W końcu jest to od 2.5D wygląda osprzętem identycznie

#30 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2013 - 20:14

Powiem tak: Pompy wtryskowe, to taki trochę nierozpoznany temat. Nie ma za wielu źródeł żeby to ogarnąć. Ty podajesz oznaczenie BOSCHA. Tam jest jeszcze numer mercedesa (602 070 51 01 i jeszcze jakieś ER 0019) - niby po tym prędzej by się doszło, ale też nie bardzo. Numer na górze, to jakiś ogólny typ pompy, chyba za wiele nie mówi (w serwisówce coś tam o nim jest, ale bez szczegółów: http://www.w124perfo...3/07.1-0007.pdf).

Mówisz 250D... ok, tyle że przed 1989, silnik OM602 miał 90 koni, a między 1989-1993 było 94. Zmienili komory wstępne itp., ale czy pompa identyczna kropka w kropkę, to nie wiem.

Jednak myślę, że jak masz jednakowy osprzęt (http://mb201-124.eu/...post__p__234698), to nie może się nic stać jak wsadzisz nieco inną. Pasować, to na pewno przypasuje i jeździć będzie.








Podobne tematy Zwiń