Skocz do zawartości




- - - - -

W123 Naprawa kolumny wspomagania kierownicy



3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dantes


  • Postów: 31
  • Na forum od: 22 kwi 2012
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2013 - 21:37

Mam duży problem, chciałem wymienić uszczelniacz na wałku kierownicy, odkręciłem nakrętkę z tym uszczelniaczem ale pokorciło mnie wyjąć wałek i kulki pospadały z kanałków, jak prawidłowo to poskładać? Myślałem że w "sam naprawiam" będzie o tym ale niestety nie ma ;(



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2013 - 08:37

Jeśli jest podobnie jak w w124 - spirala a w niej kulki, to smaruje się kulkę smarem do łożysk (żeby się kleiła) i wkłada w bieżnię. Robota skrajnie wykańczająca psychicznie, czasem pod sam koniec cała konstrukcja potrafi się "zawalić" i trzeba zaczynać od nowa.
Wszystkie kulki muszą znaleść się na bieżni. Co będzie jak którejś zabraknie - nie wiem, nie sprawdzałem.

#3 Offline   dantes


  • Postów: 31
  • Na forum od: 22 kwi 2012
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2013 - 21:30

Rozkręciłem pompę i wyjąłem ten cały tłok z tym wahadełkiem gdzie sa te kulki, zrobiłem tak: odkreciłem tą rurkę gdzie przechodza kulki i włozyłem wałek, tymi dziurami od rurki wrzucąłem kulki i poruszałem wałkiem żeby tam powchodziły. Ale coś jest nie tak, jak pokrecam wałkiem to wałek sie zacina, blokuje, coś źle zrobiłem? I czy kulek musi być tak dużo żeby "zamknął sie obwód"? bo jak wrzucałem te kulki to wszystkie weszły w tą spirale a tą rurkę pusta włożyłem. Kulek było 22 i chyba to sa wszystkie, bo nigdzie mi sie nie wysypały, w oleju też nie znalazłem

#4 Offline   dantes


  • Postów: 31
  • Na forum od: 22 kwi 2012
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 21:12

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 08 listopada 2013 - 08:37 napisał

Jeśli jest podobnie jak w w124 - spirala a w niej kulki, to smaruje się kulkę smarem do łożysk (żeby się kleiła) i wkłada w bieżnię. Robota skrajnie wykańczająca psychicznie, czasem pod sam koniec cała konstrukcja potrafi się "zawalić" i trzeba zaczynać od nowa.
Wszystkie kulki muszą znaleść się na bieżni. Co będzie jak którejś zabraknie - nie wiem, nie sprawdzałem.

Dla potomnych napisze że się udało tym sposobem na smar. Nie wiem czemu piszą że ta robota jest do **** ale mi się udało za pierwszym razem, wziąłem więcej smaru, posmarowałem bieżnię, poukładałem kulki po kolei (dobrze się trzymają, obracałem bieżnią parę razy itp i nie żadna się nie odkleiła) wkręciłem wałek i po robocie :metal:








Podobne tematy Zwiń