Serwis na start R129 500SL
#1
Napisano 12 listopada 2013 - 11:47
chciałbym przed startem wiosną powymieniać płyny i filtry ...
O ile co do filtrów (olejowy, powietrza i przeciwpyłkowy) wszystko znalazłem na stronie Manna, o tyle nic nie mogę znaleźć jeśli chodzi o dyferencjał. Ile oleju i jaki (numer MB byłyby idealny) tam wchodzi? ASR jest na pokładzie...
Na razie pytam o numer tego oleju, ale z czasem na pewno parę pytań się tu znajdzie, takich typowo dotyczących pozakupowego serwisu.
Bo olej silnikowy musi spełniać normy MB 229.3 lub wyższą 229.5? Ja zakupiłem Liqui Moly 5W40 z dopuszczeniem MB 229.5.
#2
Napisano 12 listopada 2013 - 12:09
#3
Napisano 12 listopada 2013 - 12:46
Edit: PS: Ile wchodzi oleju do dyfra, żeby w ASO nie wcisnęli mi jakiś bzdur.
Użytkownik dr.big edytował ten post 12 listopada 2013 - 13:06
#5
Napisano 12 listopada 2013 - 13:36
#6
Napisano 12 listopada 2013 - 16:17
PS. Bo z tego co wyczytałem, do dyfra z ASD potrzebny jest olej z oznaczeniem LS - Limited slip np. taki -> 75W140 GL5 LS
Użytkownik dr.big edytował ten post 12 listopada 2013 - 16:23
#7
Napisano 12 listopada 2013 - 17:38
-Kontrolka na zegarach - ASR albo ASD
-Z Vinu
-Przycisk z "oponką" albo ASR OFF - ASR
-Dać w palnik na mokrej nawierzchni - utnie moc i przyhamuje - ASR.
-Zanurkować pod samochód i zobaczyć, czy do dyferencjału dochodzi przewód hydrauliczny - ASD. Dwa czujniki prędkości przy flanszach półosi (od góry) - ASR. Dyfry z ASD miały też dodatkową tabliczkę z informacją o oleju, obok nabitego przełożenia dyfra.
Do dyfra z ASD leje się olej zgodny z normą MB 235.7 - albo z ASO (chora cena) albo któryś Ravenoil spełnia tą normę. Innych nie widziałem. Można też zalać jakiegoś zwykłego do dyfrów z LSD, ale to na własne ryzyko.
#8
Napisano 12 listopada 2013 - 20:43
#9
Napisano 12 listopada 2013 - 20:51
@Majsterus: gumy na górze silnika? To znaczy co?
#10
Napisano 12 listopada 2013 - 21:07
zdejmij osłonę silnika i zobaczysz.
Dodatkowo przewody chłodnicy oleju ASB, przeowód elastyczny paliwa pompa-filtr.
Zresztą wszystko co gumowe jest to wymiany
W swojej czterysecie dziś sprawdziłem karteczkę zmiany oleju...olej silnikowy ma 3 lata ale brakuje mu 1500km aby go zmienić wg karteczki helmutowskiej. I jeżdzę Jest czysty, nie smierdzi, więc nie martwię się nim.
Jak zmienię to na wiosnę
Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i...zeszło jakieś 6 litrów, za chiny nie mogłem znaleźć kurka w bloku....trzeba mieć kanał. Wlałem nowy, się wymieszały chaba?
Użytkownik majsterus edytował ten post 12 listopada 2013 - 21:12
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Niemiecka książka serwisowa |
HydePark | elymz |
|
||
[W201] Budowa body kit - start projektu |
Modyfikacje,Tuning | TC-adam |
|
||
Pomoc w znalezieniu części do 500sl |
Mercedes SL, SLK | HCC124 |
|
|
|
R129 500SL - Otwieranie zamków na mrozie |
Mercedes SL, SLK | oliusz |
|
|
|
W163 Kod serwisowy? |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|