Skocz do zawartości




- - - - -

Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2013 - 22:54

O kurcze... To jest zaspawane czy fabrycznie tak bylo odlane? Nie spodziewalem sie czegos takiego.



#22 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 23:19

Wygląda na fabrycznie odlane

#23 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2013 - 09:46

Ok. Jak byś coś tam działał, to weź zerknij czy gdzieś na boku miski nie ma numeru części. Jestem ciekaw co to za cudo.

#24 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 28 listopada 2013 - 15:36

Przecież wiadomo że 250 D też bywały w wersji bez obrotomierza.

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2013 - 18:53

...I miały wtedy zaślepkę :) .

#26 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 28 listopada 2013 - 19:45

Zapewne fabrycznie był nie nawiercony otwór, w moim 200d z 87r nie ma nawierconego otworu

#27 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2013 - 21:12

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 28 listopada 2013 - 15:36 napisał

Przecież wiadomo że 250 D też bywały w wersji bez obrotomierza.

Tego nie jestem pewien, conajwyżej pierwszy rocznik produkcji. Od 1986 na 100% obrotomierz był w standardzie w 250d.

#28 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2013 - 11:18

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 28 listopada 2013 - 19:45 napisał

Zapewne fabrycznie był nie nawiercony otwór, w moim 200d z 87r nie ma nawierconego otworu
No cóż, człowiek uczy się całe życie, nie spodziewałem się, że tak jest.

Efekt piwnicznych wykopków, żeby nie było, że sobie tą zaślepkę wymyśliłem ;)
Dołączona grafika Dołączona grafika
Możliwe, że moim jeszcze Niemiec zmieniał michę, a że mieli tylko z dziurą, to poszła zaślepka.

#29 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 grudnia 2013 - 11:36

Witam ponownie , :smile:
Czujnik zamontowany , wywiercenie otworów to żaden problem - miękki materiał
Obrotomierz DZIAŁA :)
Nie obyło się bez kłopotów - typu schematy elektryczne podawały inne piny do wpięcia ale wyciągnąłem moduł ARA i tam jest wybite na którym jest sygnał TD a na którym jest G+ G- czyli gdzie wpiąć czujnik obrotów i podłączyłem do wejścia W w obrotomierzu i jest OK .
Wyczytałem gdzieś na forum że można wpiąć sam czujnik do obrotomierza ale to BZDURY jest to inny sygnał który musi być przetworzony przynajmniej u mnie .
Bardzo ciekawą rzecz odkryłem przy okazji ,mam moduł EGR i ARA ale ARA nie steruje niczym :lol: ponieważ pompa wtryskowa ma sterowanie podciśnieniem ???
Po wyjęciu ARA nie ma żadnej zmiany tylko obrotomierz nie działa .
Pozdrawiam wszystkich .

#30 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 11:56

Żadne tam bzdury. Ja mam podłączone bezpośrednio i kolega Maryusz123456 też - obaj dokładaliśmy obrotomierze do "golasów". Działa. Widocznie źle podłączałeś skoro Ci bezpośrednio nie działało. U nas obrotomierze były "dieslowskie", czyli obeszło się bez jakichkolwiek przeróbek ani kalibracji potencjometrem.
O ile przekaźniki są rozbieralne, to proponuję sprawdzić czy przypadkiem wejście z czujnika nie jest w środku podłączone bezpośrednio do wyjścia na obrotek.








Podobne tematy Zwiń