Skocz do zawartości




- - - - -

Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D


40 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopada 2013 - 22:48

albo wiercisz dziurę albo przerabiasz alternator żeby wyciągnąć sygnał obrotów
ciekawe jak to jest z kołem zamachowym, pewnie pierścienia impulsowego też nie ma na kole



#12 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 listopada 2013 - 23:28

Czujnik zbiera sygnał po zębach wieńca zębatego koła zamachowego . Wywiercisz dziurę, wstawisz czujnik i będzie. Tylko musisz go ustawić odpowiednio by nie był za blisko ani za daleko "zębów" :D

#13 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopada 2013 - 23:35

dla czujników indukcyjnych szczelina zwykle wynosi 1mm

#14 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 07:17

Dzięki arek92 właśnie o coś takiego mi chodzi z tym 1mm od zębów .
Swoją drogą zastanawiam się , że to kiedyś wszystko działało bo w 2,5 d z 1992 były obrotomierze fabrycznie , czujnik jest , egr jest, obrotomierz jest , a otowru brak . przecież nikt nie zaspawał tego miejsca na czujnik - bardzo dziwne .
Tak jak piszesz może nie ma na kole zamachowym też tego pierścienia impulsowego - JAK TO SPRAWDZIĆ?

#15 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2013 - 10:50

Ja proponuję żeby autor tematu wstawił fotkę tego luźnego czujnika oraz czytelną fotkę rzekomego miejsca na czujnik, ale bez otworu. Coś czuję, że mówimy o jakimś całkiem innym miejscu i/lub czujniku.
Jeśli ktoś dokładał w samochodzie/silniku dawcy obrotomierz, to mógł coś tam kombinować z alternatorem. Ale Tomekvipex pisze o EGR, a jego obecność WYMAGA tego czujnika. W dodatku EGR praktycznie na 100% nie był dokładany, tylko fabryczny.
Jeśli na pompie wtryskowej jest jeszcze ssanie elektroniczne (ELR) i/lub układ przeciwszarpaniowy ARA:
Dołączona grafika
... to tym bardziej można potwierdzić fabryczną obecność tego czujnika w fabrycznym miejscu.

Byłoby bardzo dziwne, nieekonomiczne i nielogiczne, gdyby Mercedes wytwarzał dwa rodzaje tego kawałka z silnika - z dziurą na czujnik i bez dziury. Mam aktualnie wstawiony najbidniejszy OM601 (bez ELR, ARA, EGR) z prawdopodobnie 1985 roku, a w "budzie" nigdy nie było obrotomierza. Dokładając go, zwyczajnie odkręciłem plastikową zaślepkę i wsadziłem czujnik.

Użytkownik XM edytował ten post 27 listopada 2013 - 10:51


#16 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 15:01

Wreszcie sensowna odpowiedź . Kolego zrobię te zdjęcia i wstawię jeżeli nie wierzysz na słowo że nie ma tego otworu jeżeli tam dojdę aparatem .
Właśnie o to chodzi że ja też się bardzo dziwię dlaczego w/g wszystkich znaków powinien tam być otwór a go niema .
Z drugiej strony jak już zobaczysz te zdjęcia to zapłaczesz razem ze mną i nic to nie da .
Pozdr.

#17 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 15:03

Jeszcze jedno ELR i ARA nie ma ale w wiązce elektrycznej wtyczki są ???

#18 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 15:09

Wynika z tego że ktoś wymienił silnik z pompą na golasa a wcześniej był blok z otworem na czujnik . Innego rozwiązania nie widzę .
PYTANIE - czy były silniki -bloki bez otworów na czujnik ??? Jeżeli tak to nie może być inaczej .
VIN WDB1241851F241809

#19 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2013 - 21:17

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 27 listopada 2013 - 15:01 napisał

Kolego zrobię te zdjęcia i wstawię jeżeli nie wierzysz na słowo że nie ma tego otworu jeżeli tam dojdę aparatem .
Aby tylko nie wsadzaj tam za bardzo tego aparatu, bo z odległości centymetra, to nikt nie pozna co to za miejsce. Ale dobra, pewnie już nie zrobisz fotki, bo oto miejsce na czujnik:
http://www.neorigina...045_124_185_912
Jest w tyle miski olejowej, a zaślepka ma numer 170. Chcesz, to sam mogę zrobić jutro fotkę jak to jest zamontowane (o ile będzie widać bez wchodzenia pod wóz). Są niby dwa numery na miskę, ale wątpię by różniły się obecnością dziury na czujnik.
A czujnik wygląda tak:
nr 239.: http://www.neorigina...4_2_912_602_912
Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 27 listopada 2013 - 15:03 napisał

Jeszcze jedno ELR i ARA nie ma ale w wiązce elektrycznej wtyczki są ???
No to jakaś grubsza kombinacja :)

Z VINu nie odczyta się za bardzo co powinno być na pompie ani jaka dokładnie powinna być. Czasem jest o EGR i katalizatorze, ale też nie jest konkretnie podane czy jest tylko kat, czy tylko EGR czy oba. Najwyżej numer silnika i skrzyni da się z tego wziąć (choć nie wiadomo, czy ktoś pompy nie zmienił). Do VINu, który podałeś, jest:
602912 10 230162 - silnik
717413 06 231309 - skrzynia

#20 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2013 - 22:16

Nie chciało mi się ale zmuszacie mnie do zrobienia tego zdjęcia
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ale dziękuję za sprawdzenie po vinie - tzn że wszystko było ok , poprzedni własciciel ze wsi napewno rozbił miskę i zmienił na bez otworu , obrotomierz nie działał to mu nie przeszkadzało . Koniec THE END
Należy wywiercić otwór zamontować czujnik itp itd
Dam znać jak to zrobię








Podobne tematy Zwiń