Skocz do zawartości




Wymiana popychaczy zaworowych "szklanek" OM601/2/3


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 grudnia 2013 - 20:42

*
Popularny

Co trzeba mieć:
- Przyssawkę do wyjęcia starych szklanek, np. z akwarium.
- Nasadka 13 mm 12-kątna, do koła łańcuchowego.
- Klucz dynamometryczny.
- Trzpień do blokady łańcucha.
- Opaski zaciskowe.



Numer szklanki, oryginału: 601 050 05 25


1. Wał na OT - zgranie znaków. Wał korbowy na OT = wałek rozrządu ustawi się na "kreski".

2. Związanie łańcucha z kołem.

Dołączona grafika


3. Wykręcenie napinacza rozrządu.

4. Zablokowanie koła łańcuchowego trzpieniem.

Dołączona grafika


5. Odkręcenie koła, wysunie się z kołka na wałku potem. Tego ustawienia nie da się pomylić :

Dołączona grafika

6. Odkręcanie pokryw wału, w kolejności wg. książki, albo po prostu stopniowo na przemian w wielu przejściach.

7. Zdjęcie wału.

Dołączona grafika



8. Wyjęcie pół-księżyca ustalającego wał, jest on od strony koła. Uwaga by nigdzie nie wpadł ;)

9. Wyjęcie szklanek.

Dołączona grafika



10. Włożenie szklanek nowych nasmarowanych.

11. Włożenie pół księżyca.

12. Włożenie nasmarowanego wałka rozrządu tak by koło łańcuchowe trafiło potem na trzpień.

13. Dokręcenie pokryw wałka w kolejności jak w książce, albo po prostu też stopniowo, równomiernie każdą śrubę kawałek po kawałku by wałek osiadał równomiernie. Śruby 25 Nm.

14. Założenie koła łańcuchowego.

15. Zablokowanie koła łańcuchowego trzpieniem, dokręcenie śruby 12 kątnej 25 Nm + 1/4 obr. Gdyby była śruba 6 kątna 65 Nm.

16. Wkręcenie napinacza rozrządu 80 Nm.

17. Sprawdzenie pokrycie znaków OT i na wałku rozrządu, trzeba kilka razy pokręcić silnikiem ręcznie by skontrolować kręcąc tylko w prawo.

Dołączona grafika

18. No i resztę, pokrywę zaworów zamontować, wiatrak i resztę co była demontowana :) I cieszyć się głosem silnika bez cykania ;)

Uwagi:
Wał rozrządu odkręcać na chłodnym silniku, uważać by się nie pokrzywił, dokręcać i odkręcać w wielu przejściach.
Uważać by nie przestawić faz rozrządu.
Uważać by łańcuch nie spadł z koła łańcuchowego wału korbowego.

Użytkownik markslew edytował ten post 30 września 2015 - 15:15
Poprawiono zdjęcia.











Podobne tematy Zwiń