Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wieloklin półosi tylnej



4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   strzala004


  • Postów: 26
  • Na forum od: 09 sty 2008
  • Miejscowość: skarżysko

Napisano 15 marca 2008 - 21:59

Mam pytanie odnośnie półosi, w samochodzie miałem dyfer od 3.0D automat a wsadzam zestaw 2.0D manual. Czy wieloklin w piaście jest taki sam, czy muszę wymieniać piasty jak zakładam dyfer i półosie od 2.0D?? ;)

Z góry dzięki

Pozdro



#2 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2008 - 20:19

Chyba bedzie to samo ale nie jestem pewny.

#3 Offline   rydwan


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 wrz 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2017 - 13:45

Witam,

W swojej coupe 124, 2,3 rok 89 wymieniałem tylne łożysko i przy okazji okazało się, że piasta jest zjechana i trzeba ją wymienić na nową. Miałem dylemat jaką używkę kupić. Moja stara piasta wygląda tak:

Dołączona grafika

Zależało mi na czasie i znalazłem używaną piastę do sedana (tak mówił sprzedający), która jest trochę inna i wygląda tak jak na zdjęciu markslew'a z innego wątku (mam nadzieję, że autor się zgodzi na jego publikację). Ta jest z tymi dużymi otworami:

Dołączona grafika

Wymiary trzpienia piast były takie same, wiec bez problemów dało się wprasować nową piastę do łożyska. Problem się zaczął gdy zakładałem piastę na półoś. Nowa nie chce wejść. Stara wchodzi bardzo ładnie. Gdy się przyjrzałem wielowpustom, to wygląda na to, że piasty różnią się grubością ząbków. Na jednej i drugiej jest 25 zębów.

Czy te piasty mogą się różnić grubością zębów na wielowpuście? Czy były tak robione, czy może stara jest wyrobiona? (w co raczej wątpię)
Zastanawiałem się czy nie wbijać piasty na chama, ale mam wrażenie, że uszkodziłbym wielowpusty.

Proszę o pilną pomoc. Mam rozkręcone auto 200 kilometrów od domu a jutro chciałbym to wszystko poskładać.

#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 maja 2017 - 20:52

Zmierz jak się da suwmiarką średnicę otworu w piaście i średnicę końca półosi. Wg. mnie powinno to wejść.

#5 Offline   rydwan


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 wrz 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2017 - 16:34

Skończyło się na odkręceniu półosi i wtedy jakoś ją wcisnąłem. Zęby na wieloklinie na półosi były trochę spłaszczone i zjechane przez starą piastę. Ale już wszystko ok.








Podobne tematy Zwiń