Skocz do zawartości




- - - - -

Zerowe ciśnienie oleju W140 S500


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dalton6


  • Postów: 37
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Jastrzębie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500 M119.980

Napisano 09 stycznia 2014 - 15:48

Witam Serdecznie. Mam taki problem: Ostatnio moja ESA trochę postała co zawsze daje taki efekt że silnik trochę przerywa, nierówno pracuje. Nic nowego tak mam od dawna. Jedna niedługa jazda i problem znika całkowicie, wystarczy żeby autko codziennie troszkę pojeździło. Więc jak wyjechałem po paru dniach postoju dałem jej w dupę żeby szybciej doszła do siebie i w pewnym momencie zaświeciła się kontrolka od oleju a wskazówka pokazała kompletnie ZERO! Natychmiast dałem na luz i miałem zgasić silnik a tu nagle wszystko wróciło do normy. Zatrzymałem się posłuchałem silnika czy nic nie stuka- może obróciło panewkę czy jaka cholera, ale wszystko w porządku. Po odkręceniu korka od oleju- żadnych zmian, zero przedmuchów. Dojechałem na miejsce, załatwiłem sprawę i w drodze powrotnej silnik już pracował równiutko. Zredukowałem i przeciągłem po obrotach i jeb znowu manometr zero i świeci kontrolka, zdjąłem nogę z gazu i wszystko momentalnie wraca do normy. Opiszę dokładnie: ciśnienie spada bardzo gwałtownie i tak samo wraca. Żadnego zachwiania ciśnienia tylko jakby odpiąć kabelek od licznika-pstryk-zero-pstryk-full. Jeżdżę kilka dni i wszystko w porządku. Ciśnienie oleju nie spada poniżej 1,2-1,3 atm. przy mocno rozgrzanym silniku a biegu jałowym. Przegazowując go na postoju zauważyłem że cyrk zaczyna się jak silnik przekroczy 3tyś obrotów i tak samo wraca do normy. Wydaje mi się że to nie jest faktyczny brak smarowania ale coś z elektryką. Co może to powodować?



#2 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 stycznia 2014 - 16:46

Witaj kolego. Zapewne problem u Ciebie leży po stronie elektrycznej. Dolna wiązka silnika do zrobienia. Czujnik ciśnienia oleju ma 2 przewody. Izolacja pewnie skruszała i jeśli oba zewrą ze sobą czujnik pokazuje "nic". Moją diagnozę potwierdza również to, że po dodaniu gazu problem znika. Silnik przy przegazowaniu wychyla się na boki powodują napięcie/zluzowanie w/w przewodów. Pozdrawiam.

#3 Offline   dalton6


  • Postów: 37
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Jastrzębie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500 M119.980

Napisano 09 stycznia 2014 - 21:51

Też tak myślę że to wina elektryki ale widok tej czerwonej lampki i wskazówka na zero wywołuje niemiłe uczucie które każdego postawiło by do pionu. Ciekawe że zawsze to się dzieje pow. 3000 obrotów po 3-5 sekundach i myślę że zabujanie silnika chyba niema na to wpływu bo na postoju dodaję gazu, silnik się wkręca i po chwili dopiero się zapala.Może sprawdzę te kable tylko gdzie jest czujnik? Pomożesz?

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2014 - 08:37

Wpiąć zegar zamiast czujnika i sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju. Czujnik może być uszkodzony, albo jak napisał Lutek - dolna wiązka. Czujnik ciśnienia jest w podstawie filtra oleju.

#5 Offline   dalton6


  • Postów: 37
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Jastrzębie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500 M119.980

Napisano 10 stycznia 2014 - 11:46

m104 Dzięki. Tak zrobię. Przy okazji zapytam o dolną wiązkę bo dożo było ale o górnej. Dolna też jest tak skomplikowana i ma tyle wtyczek? i co miej więcej ogarnia?

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 stycznia 2014 - 13:18

Dolna wiazka jest o wiele prostsza jednak dostpe do niej jest troche utrudniony. Z pamieci: Wtyczka do czujnika cisnienia oleju, wtyczka do czujnika poziomu oleju i przewody do alternatora/rozrusznika, a glowna wtyczka jest pod nogami pasazera, gruby kabel plusowy raczej nie biodegraduje :D

Użytkownik m00n edytował ten post 10 stycznia 2014 - 13:19


#7 Offline   dalton6


  • Postów: 37
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Jastrzębie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500 M119.980

Napisano 11 stycznia 2014 - 01:30

Wielkie Dzięki!

#8 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2014 - 17:26

A moze kanaly olejowe? Nic nie narzucam, ale zawsze warto to wykluczyc sprawdzajac manomentrem.

http://www.k6jrf.com/MB_lifter.html

#9 Offline   dalton6


  • Postów: 37
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Jastrzębie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500 M119.980

Napisano 23 maja 2014 - 11:49

Panowie odgrzeję temacik. Zmierzyłem ciśnienie manometrem- czujnik jest ok. Max ciśnienie jakie osiągam to 2atm. na zimnym silniku, 1,8 to max na rozgrzanym. Minimalne to 1atm. na na gorącym. Gdzie się może tracić ciśnienie? Dodam że po odpaleniu po około minucie słyszę wyraźnie jak klepie łańcuch rozrządu- po 2min. przestaje i jest ok. Zawory cie cykają. Ogólnie to jak napinacz się uspokoi, to silnik chodzi idealnie, tylko szum, żadnego cykania! To że przy 3tyś. obrotów wskazówka na liczniku gwałtownie spada do zera i zapala się czerwona lampka jest spowodowane chyba tym że komputer ma pewien algorytm że przy wyższych obrotach ciśnienie musi być np.3atm. a u mnie jest 2 i w ten sposób alarmuje że coś jest nie tak. Pierwsze to wymienię olej. Jak się nie poprawi to co dalej? Gdzie szukać? Jest podobny temat i Koledzy piszą tam o jakimś zaworze nadmiarowym- czy jest on przy pompie? Czy nie trzeba zdejmować miski tylko przy filtrze... Poradźcie.

#10 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2014 - 20:18

Jaki masz zalany olej i jak dlugo na nim jezdzisz?








Podobne tematy Zwiń