Skocz do zawartości




- - - - -

[W123 240D] Przesuniety lancuszek rozrzadu?



35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 02 lutego 2014 - 12:39

Dzieki wielkie!!
Zrobi sie troszke cieplej w garazu to bede grzebal i dam znac co i jak, powiedz tylko czemu swiece zarowe musza byc sprawne? U mnie oczywiscie sa ale co to ma wspolnego?



#22 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 12:52

Do ustawienia wtrysku to nic ale do odpalenia to ma.Najczęściej siadają 2 go i 4 go cylindra.Pozakładaj najlepiej sztabkowe szybkiego grzania 9v.

#23 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 21 lutego 2014 - 18:11

Witam ponownie!


Zdjalem dekiel od rozrzadu i obracalem walem zeby zobaczyc ustawienia znakow, mam dwa pytania:

1. Znaki na walku rozrzadu maja sie pokrywac ze soba gdy silnik jest na OT po wydechu pierwszego cylindra czy przed suwem pracy??

2. Podkladka ktora jest za kolem rozrzadu ma w dwoch miejscach wyciecie na klin, jak ma byc zalozona?? Klin ma byc w tym wycieciu przy ktorym jest znak czy po drugiej stronie? Foto:

http://www.fotosik.p...51c89374e7.html

Pozdrawiam

Użytkownik lukasz89 edytował ten post 21 lutego 2014 - 18:13


#24 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 21 lutego 2014 - 19:37

na wale OT, I cylinder w górze zawory oba zamknięte
niech ktoś jeszcze potwierdzi ale w większości silników tak się ustawia

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2014 - 21:49

Hmm... hmm... Kurcze... a to ma jakieś znaczenie?
Przecież podczas ssanie-sprężanie, tłok robi dokładnie identyczny ruch dół-góra, jak przy praca-wydech (ale odkrycie ;) ). Ważne, to jest pompę ustawić tak, żeby kropelka pojawiała się na 24° przed OT podczas sprężania, a nie 24° przed OT podczas wydechu.
W razie co, można sobie oglądać do znudzenia, ale trzeba uważać na hipnozę: http://www.animatede...com/diesel.html

#26 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 lutego 2014 - 00:08

Wyświetl postUżytkownik lukasz89 dnia 21 lutego 2014 - 18:11 napisał

Znaki na walku rozrzadu maja sie pokrywac ze soba gdy silnik jest na OT po wydechu pierwszego cylindra czy przed suwem pracy??

Wał korbowy na GMP = OT, tłok w górze. Koniec suwu sprężania, początek suwu pracy. Oba zawory muszą być zamknięte. Wał korbowy kręci się 2 razy szybciej niż rozrządu. Jeśli znaki się nie pokryją przekręć jeszcze raz. Wał korbowy = 720 st. wał rozrządu oraz pompa wtryskowa = 360 st.

#27 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 22 lutego 2014 - 10:57

Wiec wyglada mi na to ze mam lancuszek przelozony o jeden zabek na walku rozrzadu, nie wiem jakim cudem, poskladalem wszystko na znaki malowane, dzisiaj bede dalej ogarnial temat, mam nadzieje ze pompy nie bede musial wyjmowac, ze wystarczy przelozyc rozrzad i wyregulowac kat wtrysku:)

Powiedzcie mi jeszcze prosze do czego sluzy te oczko przykrecone na lewo od strzalki pokazujacej OT itp na wale. W nim sie odczytuje stopnie??

#28 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 22 lutego 2014 - 11:07

kiedyś wsadzali sobie tam czujnik w serwisach i dynamicznie regulowali kąt wtrysku

#29 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2014 - 19:11

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 22 lutego 2014 - 11:07 napisał

kiedyś wsadzali sobie tam czujnik w serwisach i dynamicznie regulowali kąt wtrysku
Na kołnierzu wału jest taki bolczyk malutki jak popada w te oczko to odpowiada kątowi wtrysku 24 stopnie przed OT.

#30 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 25 marca 2014 - 18:51

Witam!!

W końcu udało sie dojść do ładu ale niestety nie dalem rady sam, znajomy mechanik musial sie tym zajac, bylem przy naprawie i po kolei mowilem co i jak namieszalem ;)

Trzeba bylo przesunac lancuch na pompie o dwa ogniwa w celu opoznienia zaplonu, potem korekta kata wtrysku i moj Uaz cyka teraz jak MB ;) ;)

Wszystkim wielkie dzieki za pomoc!!

Pozdro








Podobne tematy Zwiń