Witam!
W tym temacie: http://mb201-124.eu/...4d/page__st__20 poruszalem temat wymiany uszczelki pod glowica w moim Uazie z silnikiem Mercedesa W123 240D. Prace dopiero dobiegly konca, wczoraj podjalem pierwsza probe odpalenia silnika lecz niestety sie nie powiodla. Dzisiaj po podgrzaniu ropy w zbiorniku, podgrzaniu filtra paliwa i katowaniu (doslownie) rozrusznika silnik zagadal. Dalem mu sie zagrzac, zgasilem, sprawdzilem poziom oleju i plynu chlodzacego i znowu go odpalilem. Przy probie ruszania okazalo sie ze silnik nie ma mocy, ledwo jedzie na niskich obrotach, budzi sie dopiero po osiagnieciu srednich i wyzszych, ponadto glosno chodzi, klekocze jak gdyby mial za wczesny zaplon.
Jestem pewien na 100% ze rozrzad zlozylem prawidlowo, silnik byl ustawiony na OT, walek rozrzadu byl na ustawiony na znak, ponadto robilem 3 znaki na kole rozrzadu i lancuchu, wszystko zlozylem prawidlowo.
Lancuch nie dostal ani na chwile luzu gdy kolo rozrzadu bylo zdjete, mocowalem go gruba mocna transportowa linka gumowa do stalego elementu karoserii lecz to wlasnie tu podejrzewam jakiegos chochlika. Moze w jakis sposob lancuch przeskoczyl przy mojej nieuwadze o jedno ogniwko na kole pompy wtryskowej???
Zdejme dekiel klawiatury, sprawdze jeszcze raz czy przy ustawieniu walu na OT znaki na walku rozrzadu i jego lozyskowaniu sie pokrywaja i jesli tak to co wtedy??
Sprawdzac w warsztacie kat wtrysku??
Jak sprawdzic czy lancuch rozrzadu jest odpowiednio zalozony na pompie wtryskowej??
Pozdrawiam i prosze o pomoc
0
35 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 stycznia 2014 - 18:59
#2 Gość_arek92_
Napisano 28 stycznia 2014 - 19:48
sprawdź kat wtrysku metodą na kropelkę
#3
Napisano 29 stycznia 2014 - 09:43
A na ile stopni? Chyba, że w każdym dieslu jest tyle samo.
A w ogóle, to nie wiem czy w tamtym temacie doszliśmy co to w ogóle za silnik . Stanęło na tym, że albo 616.912 z beczki (W123), albo 616.916 z W115. No to teraz gwóźdź programu: czy on ma 4 gary? Jeśli nie, to może to jednak 5-cylindrowy OM617.910 z W115?
A w ogóle, to nie wiem czy w tamtym temacie doszliśmy co to w ogóle za silnik . Stanęło na tym, że albo 616.912 z beczki (W123), albo 616.916 z W115. No to teraz gwóźdź programu: czy on ma 4 gary? Jeśli nie, to może to jednak 5-cylindrowy OM617.910 z W115?
#4
Napisano 29 stycznia 2014 - 14:45
Metoda na kropelke czyli patrzac kiedy pompa poda rope na pierwszy cylinder??
Silnik jest czterocylindrowy z w123, mialem odczytac te numery, oczywiscie zapomnialem bo zabralem sie za skladanie
Silnik jest czterocylindrowy z w123, mialem odczytac te numery, oczywiscie zapomnialem bo zabralem sie za skladanie
#6
Napisano 31 stycznia 2014 - 11:33
Panowie,
odkrylem bardzo nie pokojaca rzecz. Źle ustawialem silnik, nie wiedzialem ze ten gruby metalowy pierscien z podzialka za kolem pasowym na wale obraca sie razem z nim!! Bylem pewien ze to jest element bloku, ustawilem walek rozrzadu na znak i myslalem ze ten prostokacik ktory widac na zdjeciu ponizej okresla polozenie walu!!
Gdy walek rozrzadu jest na znakach to wal jest w takiej pozycji:
http://www.fotosik.p...853ef42003.html
Czy to znaczy ze jeszcze przed zmiana uszczelki mialem zle zalozony lancuszek rozrzadu??!!
odkrylem bardzo nie pokojaca rzecz. Źle ustawialem silnik, nie wiedzialem ze ten gruby metalowy pierscien z podzialka za kolem pasowym na wale obraca sie razem z nim!! Bylem pewien ze to jest element bloku, ustawilem walek rozrzadu na znak i myslalem ze ten prostokacik ktory widac na zdjeciu ponizej okresla polozenie walu!!
Gdy walek rozrzadu jest na znakach to wal jest w takiej pozycji:
http://www.fotosik.p...853ef42003.html
Czy to znaczy ze jeszcze przed zmiana uszczelki mialem zle zalozony lancuszek rozrzadu??!!
Użytkownik lukasz89 edytował ten post 31 stycznia 2014 - 11:33
#7
Napisano 31 stycznia 2014 - 13:13
Prostokącik, to chyba jakiś ciężarek wyważający koło pasowe.
A czy to, co już wcześniej dawałem, nie pasuje do tego silnika: https://mercedessour...ne-timing-marks - nie masz tam czegoś takiego?
A czy to, co już wcześniej dawałem, nie pasuje do tego silnika: https://mercedessour...ne-timing-marks - nie masz tam czegoś takiego?
#8
Napisano 01 lutego 2014 - 16:30
Teraz jak juz wiem o co chodzi to wszystko pasuje, mam znaki takie wlasnie jak w Twoim linku.
Ustawic silnik na OT, zdjac kolo rozrzadu i przestawic tak jak ma byc??
Ustawic silnik na OT, zdjac kolo rozrzadu i przestawic tak jak ma byc??
#9
Napisano 01 lutego 2014 - 18:35
OT = GMP tłoka, wtedy wałek na znaki na górze.
#10
Napisano 01 lutego 2014 - 21:43
Gdy ustawie wszystko na znaki i przekrece kilka razy walem to znaki na walku rozrzadu maja idealnie sie zgrywac gdy wal jest na OT? Co z ewentualnym rozciagnieciem lancucha?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W123 240D 1977r |
Pozostałe modele | wlodek1916 |
|
||
w123 240D smok pompy oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ravandil |
|
||
1976 / MB240D 4.600.000km. |
HydePark | sarbel |
|
||
[w123] Kampfhundnr1 240D 1977r |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | kampfhundnr1 |
|
||
[w123] LiveLetDie 200D/240D 1976 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | LiveLetDie |
|