Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



92 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   embe17


  • Postów: 37
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 luty 2014 - 20:24

Witam wszystkich. Zastanawiam sie nad zakupem sportowego zawieszenia do mb w201. Znalazlem 2 opcje, sa to dwie firmy co maja podobne czesci, i podobne ceny a mianowice Ta technix i Mts technik, chcialbym kupic sprezyny z amortyzatorami i mam pytanie, ktora z tych firm wybrac. Z gory dzieki

#2 Offline   semis


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marzec 2016 - 11:45

Podłączę się ze 190-tką w201 (jeśli zły temat proszę przenieść).
Patrząc jedynie po alledrogo ( nie wiem, może są inne sklepy ) jest dostepne zawieszenie technixa -40, nawet -45. Czy to nie będzie za dużo? Wyczytałem, że jednak mb ciężki wóz i nie będzie tak widoczne/odczuwalne te -40. Owszem felga ważna ale chce zmienić te co mam na inne , szprychowe 15". Teraz pytanie, czy warto kupić taki zestaw, czy bezpieczniej osobno amor osobno sprężyna przykładowo jamex-a -30 ?

#3 Offline   ceebul


  • Postów: 6
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Krzypnica
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:corsa B 1.0

Napisano 24 marzec 2016 - 19:41

Jeździłem kiedyś na takim czymś. Przy dobrym kole było nawet nawet
http://www.ebay.pl/i...guqAFlmGQM5nwCQ

#4 Offline   semis


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2016 - 08:55

czyli mam rozumieć że te -40 będzie "akurat" i można w to iść? :)

Użytkownik semis edytował ten post 25 marzec 2016 - 08:58


#5 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipiec 2016 - 23:12

Koleżanki i koledzy,

Za chwilę zostanę pewnie zlinczowany ale i tak muszę zapytać.
Posiadam W201 1.8 w wersji sportline i chciałbym zejść trochę niżej. Z tego co czytałem (użyłem szukaj :) ) ta wersja jest niższa od zwykłej o jakieś 2cm. Potrzebuję zejśc jeszcze jakieś 4-5cm z przodu i 3-4cm z tyłu. Wiem o gumach z "cyckami" :) ale to i tak za mało bo dadzą mi tylko około 1-2cm (mam gumy z 3 cyckami). Znalazłem sprężyny Eibach'a -40/40mm. Jak zmiemie gumy i założe te springi do sportlina to zejdę do wartości jakiej szukam ? Czy przy sportline będzie zupełnie inna wartość obniżająca na tych springach ? Chodzi mi o to, że nie ważne do jakiej wersji to wsadzę to zawsze zejdę na nich o 40mm ?
Oczywiście krótsze amory też będą.

PS. Wypowiedzi "po co ci to, nie będziesz miał komfortu....." darujmy sobie ;)

#6 Offline   Sailor


  • Postów: 45
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 09:06

Charlie, To ile ci pójdzie samochód w dół dokładnie nie powie ci nikt. Na swoim przykładzie mogę ci powiedzieć że bywa różnie, posiadam W201 2.6 Sportline, wymieniłem sprężyny na -40/-40, okazało się że część sprężyn jest połamana, a część sklepana po 24 latach, tył po zmianie siadł ok 1 cm, przód obniżył się o ok 2.5 cm. -40 mm jest w odniesieniu do sprężyny fabrycznej, nie w wersji Sportlinie (Sportline -20 mm). Osobiście uważam że obniżenie -40 jest optymalne, na gumach z 3 cycami nie ma problemu z "policjantami" czy krawężnikami, a sam samochód wygląda o niebo lepiej. Jednak przed obniżaniem radzę się jeszcze skonsultować co do kół, żeby nie było potem zbędnych wydatków na felgi czy opony :mrgreen:

#7 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 12:28

Czyli tak jak myślałem. Wartości są podane do zwykłej :(
To że mogą być ugniecione to wiem. Springi są całe bo ostatnio byłem pod autem.
Co do felg są 17" 8j i zrobiony jest delikatny naciąg 195/40 więc większego problemu nie będzie.

Będę robił kapitalke i chciałem zrobić glebę przy okazji :) Ostatnio widziałem na żywo zglebione W201 i jestem chory :D W poprzednim aucie miałem 8cm prześwitu :)

Użytkownik Charlie edytował ten post 19 lipiec 2016 - 12:29


#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 4353
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 12:38

W katalogu każdego producenta sprężyn masz zaznaczone punkciki, że wartość dotyczy seryjnego zawieszenia i dla najniższych gum.
Przeważnie występują dwa podziały sprężyn: pierwsze dla silników R5 i R6 oraz drugie R4, są też wersje dla samochodów z nivo - to w sumie już 3 opcja.

W amortyzatory jakie celujesz?

#9 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 12:58

No i tu rodzi się kolejne pytanie.
Miałem w poprzednim aucie MTS'a i tragedii nie było ale z drugiej Bilstein jest drogi. Jeszcze nie zdecydowałem.

#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 4353
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 13:13

Wyświetl postUżytkownik Charlie dnia 19 lipiec 2016 - 12:58 napisał

Miałem w poprzednim aucie MTS'a
Z autopsji wiem, że obecnie sprzedawane MTSy i TA Technixy do MB szybciej się wylewają niż zdążysz je założyć.
W pierwszym w201 miałem TA i świetnie się trzymały - Wrocław, dziury, kostka i nie było im nic.

#11 Offline   Sailor


  • Postów: 45
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 13:20

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 19 lipiec 2016 - 13:13 napisał

W pierwszym w201 miałem TA i świetnie się trzymały

Używam TA i robią robotę, może dlatego że wcześniejsze amortyzatory były od nowości w samochodzie ;)
Co do wylewania, wystarczy wrzucić odbój montowany w Sportline (Numery od SL), który jest krótszy i nie skraca aż tak skoku jak zwykły odbój, przez co zawieszenie nie dobija do końca na każdej dziurze.

#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 4353
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 13:39

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 19 lipiec 2016 - 13:20 napisał

Co do wylewania, wystarczy wrzucić odbój montowany w Sportline (Numery od SL), który jest krótszy i nie skraca aż tak skoku jak zwykły odbój, przez co zawieszenie nie dobija do końca na każdej dziurze.
Ja widze to tak: brak odboju = dobijanie; jest odbój (odpowiedni) nie ma dobijania.
Krótszy odbój, większy zakres pracy amortyzatora. Dłuższy odbój mniejszy zakres pracy amora, przy skrajnym obniżeniu auto siedzi na odboju i podbija auto (ale amor nie dobija). Za krótki odbój = dobijanie.

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 19 lipiec 2016 - 13:20 napisał

Używam TA i robią robotę, może dlatego że wcześniejsze amortyzatory były od nowości w samochodzie
Nie wiem jak długo na nich jeździsz, oby służyły jak najdłużej. Ale prawda jest taka, że jakość i trwałość spadła diametralnie.

#13 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 13:41

Jest taki śmieszny artykuł w dodatku wygląda na sponsorowany ;)
http://zawieszenia-s...=17:info-ogolne

Użytkownik Charlie edytował ten post 19 lipiec 2016 - 13:42


#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 4353
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2016 - 13:59

Jakość spawów/zgrzewów czy wielkość tulei ma znaczenie drugorzędne, ponieważ najpierw siada "środek". Tak samo dla MTSa i dla TA-Technixa.

Tu możecie zobaczyć przygody kolegi z innego forum. Akurat pierwsze zakupił MTSy, gdy siadły, kupił TA.
http://www.w201w124....0&postorder=asc (18 strona).

#15 Offline   semis


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipiec 2016 - 22:13

ja mam u siebie amory technixa i sprężyny eibacha -40/-40 plus gumy z 1 "cyckiem", siadł widocznie niżej, do tego opona 195/65/15, nie obciera nic i fajnie się trzyma drogi, jest wystarczająco wysoki by pod jakiś krawężnik czy śpiącego policjanta bez problemu podjechać, a i jak wyżej piszecie wygląda dużo lepiej ;)
zrobię parę innych pierdół i podeślę fotkę jak to siedzi, mi wystarczy, nie oczekuję jakiejś super gleby i spasu.

#16 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipiec 2016 - 15:10

Wyświetl postUżytkownik semis dnia 25 lipiec 2016 - 22:13 napisał

ja mam u siebie amory technixa i sprężyny eibacha -40/-40 plus gumy z 1 "cyckiem", siadł widocznie niżej, do tego opona 195/65/15, nie obciera nic i fajnie się trzyma drogi, jest wystarczająco wysoki by pod jakiś krawężnik czy śpiącego policjanta bez problemu podjechać, a i jak wyżej piszecie wygląda dużo lepiej ;)
zrobię parę innych pierdół i podeślę fotkę jak to siedzi, mi wystarczy, nie oczekuję jakiejś super gleby i spasu.
Podeślij jakieś foty bo jestem ciekaw jak to wygląda.

Wysłane z mojego W201



#17 Offline   Sailor


  • Postów: 45
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipiec 2016 - 15:39

Charlie, tu masz -40 z gumą jednocyckową, felgi 8-loch 16x8", opony 205/50/16 i ocierało z przodu na wybojach o zderzak :/
Najlepiej szukać felg w granicach 7 cali szerokości i opon zbliżonych średnicą do standardu (najlepiej trochę mniejszych), jak masz jakieś pytania to wal śmiało ;)
Dołączona grafika

Użytkownik Sailor edytował ten post 26 lipiec 2016 - 15:40


#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 4353
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 26 lipiec 2016 - 15:39 napisał

felgi 8-loch 16x8", opony 205/50/16 i ocierało z przodu na wybojach o zderzak
Jak obciera o zderzak to geometria została skopana.

#19 Offline   Sawyer


  • Postów: 1769
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:42

A nie czasem o błotnik?

#20 Offline   Sailor


  • Postów: 45
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:56

Sawyer, W miejscu łączenia (zaznaczone na zdjęciu).
Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 27 lipiec 2016 - 12:29 napisał

Jak obciera o zderzak to geometria została skopana.
Po ustawieniu geometrii zaczęło obcierać cały czas. Wjechały na przód 205/45/16, ale był problem z różnicą średnic między przodem a tyłem co powodowało mruganie ASD przy prędkości powyżej 70 km/h. Jeżdżę teraz na zestawie 205/45/16 przód i 225/40/16 tył - jest optymalnie, przyczepność niesamowita, choć wydaje mi się że poniżej 130 koni mechanicznych po prostu by to nie szło :hmm: