Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



64 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   w0jta5


  • Postów: 4309
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 13:01

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 27 lipiec 2016 - 12:56 napisał

Po ustawieniu geometrii zaczęło obcierać cały czas.
Wiec czas zmienić gościa od geometrii. koło powinno być na środku wnęki błotnika.

Za to ja z 205/45R16 wracam do 205/50R16.

#22 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 13:20

Byłem u 4 gości, każdy starszej daty zaczynał gadkę od "Panie, to się nie da...". Ogarną mi to profesjonalista w warsztacie tak, że wszystkie parametry zmieściły się w zakresach dla zawieszenia sportline. Ja uważam że wszystko zależy od felgi i od et. Nie wiem czy jeździłeś na dokładnie takim zestawie jak ja (8loch 16x8 et34 z oponą 205/50 + zrolowane ranty), ale jeśli tak i u ciebie nie ocierało (na sprężynach -40 z gumą jednocyckową), to uważam jest to dziwne, albo różnica mas silników ma aż taki wpływ.

#23 Offline   Sawyer


  • Postów: 1744
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 14:05

Mmmm... Coś tu jest nie halo jeżeli koło jest bliżej przodu... ET i felga nie zmieniają położenie względem środka nadkola, zawsze koło przykręca się w centrum.
Albo jakaś tulejka, albo wahacz albo cała zwrotnica tańczy. Lepiej się tym zainteresować dokładnie, bo ani nie wygląda ani nie jest poprawne.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 27 lipiec 2016 - 14:06


#24 Offline   w0jta5


  • Postów: 4309
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 14:06

Masa silnika nie ma znaczenia, ponieważ do R6 masz inne sprężyny - mocniejsze.

W obu 190-ach miałem obniżone zawieszenie były 15'', były 16'', mierzyłem 17''. Geometrię zawsze robię w ASO MB i nigdy nie było problemu z poprawnym ustawieniem. Rantów nie rolowałem.
Tu przykład zimówki, innego takiego zdjęcia nie mam: 195/60R15 felga 6,5x15 ET34 i jest na środku.
Dołączona grafika

Jedynym problemem zawsze była szczelina pomiędzy błotnikiem a oponą...
Dołączona grafika

Więc jak mówią, że się nie da to podziękuj, nie marnuj kasy i znajdź kogoś obeznanego w temacie.
No chyba, że przyczyną nie jest nieogarnięty serwisant, tylko geometria samochodu.

#25 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2016 - 14:21

Daliście mi teraz do myślenia, myślałem że wynika to z szerokości felgi z oponą, jest na tyle szeroko że nie mieści się do końca w łuku błotnika i zderzaka w płaszczyźnie podwozia. Obadam temat, pomierzę odległości środka piasty do progu i i zderzaka. Odległość powinna być taka sama? Czym się to reguluje, śrubami mimośrodowymi wahacza (info dla własnej wiedzy, nie będę nic kręcił ;P)?

#26 Offline   Charlie


  • Postów: 33
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:01

Według mnie podstawową rzeczą jest delikatny naciąg opony na felgę. Jeżeli idziesz w dół musi być naciąg lub niższy profil opony. Obniżanie na balonach nie ma sensu :)

Wysłane z mojego W201



#27 Offline   Sawyer


  • Postów: 1744
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:34

Nie jestem pewien czy jest w ogóle możliwa regulacja w tej płaszczyźnie. Najprędzej to jest zerwana jakaś tuleja, gumka, może zgięty wahacz albo jeszcze inny element zawieszenia.

Krótko mówiąc moim zdaniem coś jest uszkodzone mechanicznie, do wymiany. A jeśli się mylę i podlega to regulacji- przepraszam za sianie propagandy :)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 28 lipiec 2016 - 13:35


#28 Offline   carl00s


  • Postów: 1257
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2016 - 16:14

Polozenie kola wgledem nadkola mozna w pewnym zakresie regulowac na tulejach wahacza srubami mimosrodowymi. To co pokazales to ewidentna fuszera - przod wahacza jest skrajnie cofniety w strone osi wzdluznej pojazdu, tyl zas maksymalnie wysuniety w kierunku progu. To blad, bo zmienia sie tez drastycznie kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, o pracy drazkow zbieznosci sie nie wypowiem, bo w sumie trzeba by sprawdzic katy w skrajnych polozeniach kola kierownicy.
Albo auto po ostrej rzezbie w podluznicy i blotnik jak i zderzak sa cofniete. To tez widywalem.

#29 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2016 - 16:41

Jak wcześniej wspomniałem wszystkie kąty na wydruku łapią się skrajnie w zakresie. Myślałem że taka różnica w odległościach mieści się normie, zwłaszcza że z obydwu stron jest taka sama, co więcej po ustawieniu geometrii samochód prowadzi się pewnie nawet powyżej 200 km/h. Jak będę miał chwilę, zobaczę czy wahacze nie wymagają poliuretanu jeszcze w tym sezonie i jakie jest ustawienie śrub mimośrodowych, bo póki co trwa akcja usztywniania budy z uwzględnieniem pasowań.

Użytkownik Sailor edytował ten post 28 lipiec 2016 - 16:45


#30 Offline   EssiRS


  • Postów: 5551
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 sierpień 2016 - 06:55

Poliuretan na pewno nie jest potrzebny. Poliuretan 75ShA ma bardzo podobną sztywność do nowych oryginalnych gum wahacza.

#31 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpień 2016 - 10:29

Problem ocierania o zderzak wyjaśniony, sprasowany kołnierz oparcia śruby mimośrodowej.

Nie rozumiem stwierdzenia że poliuretan jest nie potrzebny. Są różne zapotrzebowania, są różnie twardości tulei, a samo porównywanie właściwości gumy do poliuretanu to jak porównywać akryl do wełny ;) (odsyłam do testu tulei z prasą)

#32 Offline   EssiRS


  • Postów: 5551
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 sierpień 2016 - 16:55

Widze ze sie nie zrozumielismy. Pisales ze musisz sprawdzic czy twoje wahacze "wymagają" poliuretanów jakoby to bylo przyczyną problemow z geomatria.
Reszty twojego posta zupelnie nie rozumiem. Rób sobie co chcesz.

#33 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpień 2016 - 19:19

Chyba się nie zrozumieliśmy ;) Mam ori tuleje sprzed 4 lat i czekam aż padną doszczętnie żeby wrzucić poliuretan. Myślałem że jeżeli będą rozwarstwione to przyjdzie czas na zmiany.

Co do reszty postu, szanuje podejście :bravo: czasem czytając całe wątki na tym forum wydaję mi się, że nie można mieć samochodu do jazdy, tylko do spuszczania się na forum w galerii.

#34 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 sierpień 2016 - 10:11

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 20 sierpień 2016 - 19:19 napisał

Mam ori tuleje sprzed 4 lat i czekam aż padną doszczętnie żeby wrzucić poliuretan
Te tuleje są na 10 lat spokojnie.

#35 Offline   suseljr


  • Postów: 24
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 wrzesień 2016 - 16:33

Tym razem ja potrzebuję rady. Obecnie w moim MB posiadam koła Remotec 8J 16'' i do tego opony 205/55 R16. Miejsca na oponę jest na styk. Jeśli chodzi o sprężyny to z tego co się orientuję są standardowe, natomiast amortyzatory z tyłu to na pewno Sachs (nie wiem co z przodu, z tyłu znalazłem naklejki). Samochód chciałem nieco obniżyć, przynajmniej tak, żeby zrównać prześwity z tyłu i z przodu (nie chcę go drastycznie zglebić bo zależy mi na stosunkowo oryginalnym wyglądzie). Przy tych felgach opony nie są w ogóle naciągnięte i zastanawiam się za czym ewentualnie mam się rozglądać w przypadku jak chciałbym obniżyć całe auto. Załączam zdjęcie poglądowe, żebyście zobaczyli jak obecnie wyglądają prześwity. Czy jest sens obniżać sam przód czy zrobić konfigurację na zasadzie -40 przód i -30 tył? Liczę na poradę. Z góry dzięki!

Dołączona grafika

#36 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 wrzesień 2016 - 16:47

Opony są za duże ja na W201, najbliżej oryginalnej średnicy jest opona 205/50/16, przy większych glebach lepiej użyć 205/45/16. Jeżeli chcesz opuścić go o 1-2cm, to radzę obejrzeć jakie masz podkładki sprężyn, jeżeli mają po 3 cycki to po wymianie na 1 cycek przysiądzie ok 1cm, wyjdzie najtaniej, ale może ci ocierać z przodu o nadkole z powodu za dużej opony. Praktyka mówi że przy obniżeniu do 3cm da radę śmigać na nieobniżanych amortyzatorach bez problemów. Przy obniżeniu sprężynami -40/-30 jest duża szansa że będzie ci obcierać opona o nadkola, więc wtedy radzę działać najpierw z oponami, a potem ewentualnie szukać sprężyn Sportline (-20).

#37 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopad 2016 - 15:26

Witam. Posiadam Mercedesa 190 1993r. z 2-litrówką, wczoraj zakupiłem sprężyny H&R -40 moje pytanie brzmi: "ilo cyckowe załozyć gumy na przód i tył żeby auto stało równo lub minimalnie wyżej z tyłu?" Proszę o sprawdzone, konkretne opinie... Pozdrawiam

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 listopad 2016 - 09:57


#38 Offline   Sailor


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopad 2016 - 01:10

Jak dasz 4 cyce z przodu i 1 z tyłu to kuper i tak będzie wyżej*. Wysokość też zależy od gum jakie masz teraz, z własnego doświadczenia powiem ci że 3 cycki z przodu i z tyłu wyglądają "fest" na springach -45/-45 (ułoży się po kilku dniach), dają możliwość przejazdu nad każdym garbem, a opona do 205 mm nie będzie ci ocierać.
Ale poczekaj na opinie specjalistów ;)

*W201 M103

#39 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopad 2016 - 09:43

Czyli po 3 cycki na przód i tył, jakie byś polecił gumy?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 listopad 2016 - 09:57


#40 Offline   semis


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopad 2016 - 21:39

Ja mam u siebie Eibacha -40/-40 i do tego wszędzie 1 "cyckowe" gumy, przy oponie 185/55 r15 nic się nie dzieje, jest sporo miejsca.