Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



92 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 29 grudzień 2016 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik Charlie dnia 29 grudzień 2016 - 20:31 napisał

A ja nigdy nie dam tyle
bo razem z przesyłką przewyższą wartość auta.
To zależy kto ma jakie auto, ja do swojego bym włożył taki zawias jak bym miał wolną kaskę ale póki co są inne priorytety. Mój wg mnie jest tego wart :) Jest bardzo uniwersalny, ekonomiczny i wyposażony jak żaden :]

#62 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudzień 2016 - 05:51

Tylko pozazdrościć :)


Wysłane z mojego W201

#63 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:01

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 29 grudzień 2016 - 21:23 napisał

Ja u siebie włożyłem amorki od E500 na przód (mają sprężynę odbicia)
A nie czasem R129?

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 29 grudzień 2016 - 21:23 napisał

sprężyny od E500 na tył i przód docięte
Ciekawy temat, na 190rev już jakiś czas wisi temat o ciętych sprężynach z 4.2

#64 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 luty 2017 - 12:42

Koledzy powiedźcie ile cyckowe gumy do zawieszenia -40 H&R ? Chciałbym aby auto stało równo lub delikatnie niżej z przodu :) znalazłem sprzedawce na allegro, który ma opisane wszystkie gumy
http://allegro.pl/or...6711065798.html

#65 Offline   EssiRS


  • Postów: 5559
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 luty 2017 - 22:24

Mam fabryczne spreżyny do R129 SL500 jakby ktoś był zainteresowany.
Ziben najczęściej dwójki, ale nie ma reguły. Gumy grosze kosztują a ich wymiana to kilka minut.

#66 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maj 2017 - 20:34

Przyszła wiosna, więc najwyższa pora ogarnąć samochód przed sezonem letnim. Zimę spędziłem na poszukiwaniu całej tylnej belki, bo okazało się, że ta którą jest aktualnie założona ma dziurę na wylot przy mocowaniu wahacza Poprzedni właściciel miał Mercedesa przez 10 lat i więcej ten samochód stał w wilgotnej stodole niż jeździł przez co mokre sanki były zżerane przez korozję. Trafiłem świetną okazję i dzisiaj przyjechał do mnie wózek w zaskakująco dobrym stanie z poduchami, który kupiłem za 125 złotych!! Po weekendzie samochód jedzie na duży serwis zawieszenia z tyłu: wymiana wspomnianej belki, wymiana wszystkich wahaczy. Jest to oczywiście idealna okazja do tego, żeby całe auto obniżyć. Obecnie mercedres stoi na oryginalnym zawieszeniu z założonymi kołami Remotec Mesh 16''/8J/ET35 + Continental 225/55/16 (wiem, że są za duże pod to auto i dlatego czasem obcierają). Pierwsze co zmieniam to opony i myślałem o czymś typu 205/45/16 albo 205/50/16. Czasu mam niewiele, a muszę podjąć finalną decyzję odnośnie opon właśnie jak i sprężyn. Chciałbym, aby auto poszło w dół, ale zależy mi na wyglądzie przypominającym Sportline'a (może być minimalnie niżej). W związku z tym chciałem spytać osoby, które przechodziły już ten etap ze swoim autem o jednoznaczne wskazanie najlepszej opcji:
1. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/45/16
2. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/50/16
3. Używane sprężyny Sportline + opony 205/45/16
4. Używane sprężyny Sportline + opony 205/50/16
Będę wdzięczny za jednoznaczne odpowiedzi. Mam nadzieję, ze to co zaproponowałem pasuje i będzie się bez problemu mieściło w nadkolach. Udanego weekendu wszystkim!

Użytkownik suseljr edytował ten post 05 maj 2017 - 20:35


#67 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maj 2017 - 11:34

Wyświetl postUżytkownik suseljr dnia 05 maj 2017 - 20:34 napisał

2. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/50/16
Plus najwyższe gumy sprężyn i masz jak sportilne.

#68 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maj 2017 - 12:24

Wyświetl postUżytkownik suseljr dnia 05 maj 2017 - 20:34 napisał

16''/8J/ET35
Ale przy tych szuplach raczej 205/45R16 trzeba wybrać. 205/50 może przycierać na przodzie.

#69 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maj 2017 - 14:31

Właśnie trochę się martwię, bo jak dzisiaj się przyjrzałem kołom, to niestety ale mam wrażenie, że sama felga wystaje poza linię przedniego nadkola, więc nawet naciągnięta opona może haczyć... Ktoś na forum miał takie same felgi?

Użytkownik suseljr edytował ten post 06 maj 2017 - 14:36


#70 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2017 - 11:20

Pojawiła się jeszcze jedna opcja znienacka. Poznałem wczoraj chłopaka, który może w bardzo dobrych pieniądzach oddać sprężyny H&R -40/-40 mm. Z tego co się dowiedziałem to siedziały wcześniej w jego W124 2.5 td, ale było za twardo więc postanowił je zdjąć. Przy okazji muszę sprostować kwestię moich opon - te, które są teraz założone mają szerokość 205, a nie 225 jak wcześniej pisałem. Czy sprężyny przejęte po W124 będą pasowały, a jeśli tak to jak będą się zachowywały? Czy w związku z inną masą samochodu nie będzie sporej różnicy w ich pracy? Zauważyłem też, że oryginalne sprężyny, które teraz siedzą w aucie mają najwyższe możliwe poduszki. Co można przewidzieć w połączeniu niższych opon (205/45/16) z oryginalnymi amortyzatorami, ale opierających się na najniższych gumach? Może nie ma sensu wrzucać sportowych sprężyn skoro sama wymiana gum i opon może przynieść pożądany efekt?

Użytkownik suseljr edytował ten post 07 maj 2017 - 11:20


#71 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2017 - 11:51

Sprężyny H&R czy Eibach mają oznaczenia, po których w katalogu sprawdzisz czy pasuję do Twojego auta. Ale raczej w to wątpię - inne naciski na osie pomimo, że nawet może być ten sam silnik. Ale sprawdź to w katalogu.

Wyświetl postUżytkownik suseljr dnia 07 maj 2017 - 11:20 napisał

Może nie ma sensu wrzucać sportowych sprężyn skoro sama wymiana gum i opon może przynieść pożądany efekt?
Efekt wizualny.
Seryjne sprężyny są wyraźnie miększe od sprężyn obniżających. Auto może mocno nurkować i amortyzatory mogą dobijać na seryjnej sprężynie.

Osobiście teraz mam Eibachy 40/40 i najwyższe gumy sprężyn. 7,5x16 205/50R16.

Tak wygląda 8x16 ET35 (tył na dystansie chyba +15 mm na stronę), opona 205/45R16, zawieszenie TA-Technix 40/40 i najniższych gumach sprężyn.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Przód jest idealnie na styk i żaden policjant się nie przyczepi.

Pamiętaj, że obniżając zawieszenie musisz pomyśleć o amortyzatorach dostosowanych do obniżenia i krótsze odboje amortyzatorów.
Na allegro są oryginały po 10 zł/szt. Nr A129-323-07-44

#72 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2017 - 15:27

Czyli w momencie jakbym zdecydował się na niższe gumy to samochód będzie siedział niżej, ale komfort jazdy się nie pogorszy? Nie ukrywam, że na sportowym charakterze zawieszenia mi nie zależy, bo wrocławskie drogi mnie wymęczą jak będę jeździł utwardzonym samochodem.

#73 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2017 - 17:17

Może z dobijaniem amortyzatora przesadziłem.
Chodzi o to ze 8'' to kawał felgi. Seryjna 6x15 będzie się chować, a 8x16 przy nurkowaniu może obcierać. Jak zostawisz zawieszenie wysoko to będziesz miał dużą szczelinę pomiędzy kołem a błotnikiem. To tez słabo wyglada.

Ale inaczej, jeśli teraz masz 205/55R16 to w jakich okolicznościach Ci przyciera? Jaka masz szczelinę pomiędzy kołem a błotnikiem?

#74 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maj 2017 - 09:58

Tak to aktualnie wygląda:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zdaje się, że punkt styku z nadkolem wypada na łączeniu listwy/zderzaka i błotnika.

Użytkownik suseljr edytował ten post 08 maj 2017 - 09:58


#75 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maj 2017 - 11:14

Jakie masz gumy nad sprężynami? Tzn. ile mają ząbków.

Tak wygląda z 4 ząbkami.
Dołączona grafika

Tak wygląda 205/50R16 na feldze 8x16 ET35, spręzyna 40/40 i najwyższe gumy (4 ząbki).
Dołączona grafika

Najlepiej byłoby kupić sprężyny do Sportline i już. Ale...zakup zamiennika Sportline jest praktycznie niemożliwy lub kosztowny. Używane Sportline to 20-kilku letnie sprężyny, które swoją przydatność mają już dawno za sobą. Czyli loteria jak to wszystko usiądzie.

Osobiście kupiłbym węższe felgi :P jeżeli ma to być auto na co dzień.

A jak chcesz zostać przy tych felgach, to zejść z gumą sprężyn na najniższą i opona 205/50R16.
Chyba, że trafisz jakieś dobre sprężyny, które nie będą za niskie, ani za wysokie.

#76 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2017 - 02:12

Panowie poszukuję kogoś kto będzie mógł mi pomóc. Chodzi o moją 190. Miałem sprężyny i amortyzatory Sportline, gumy z 3 cyckami i było jak dla mnie za wysoko. Zmieniłem gumy na 1 cycek do tego amortyzatory TA o skróconym skoku i sprężyny Eibach Pro Kit.
Przód jest idealnie ale za to dupa dalej wysoko. Niżej niż jak był sportline ale dalej za wysoko jak dla mnie. Nie chcę bawić się w zakup kolejnych sprężyn dlatego szukam kogoś z Łodzi lub okolic kto będzie wstanie uciąć po jednym zwoju na stronę. Sam nie mam takiej możliwości czytaj brak kanału albo/lub podnośnika, brak ściągacza do sprężyn. Zaraz pewnie polecą komentarze pt."druciarstwo" i tym podobne ale jest to wkońcu dział modyfikacje :D a poza tym zawsze mogę założyć sprężyny sportline na tył gdyby te cięte nie sprawdziły się.

Użytkownik Charlie edytował ten post 09 maj 2017 - 02:32


#77 Offline   w0jta5


  • Postów: 4351
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2017 - 07:28

Charlie, nie potrzebujesz ani kanału ani ściągacza. Potrzebujesz fabryczny lewarek, podnośnik typu żaba, dwa klucze (chyba 19) no i szlifierkę kątową. Ewentualnie kobyłkę do zabezpieczenia lewarka.

Tu gościu robi na kanale, ale to samo możesz zrobić na chodniku przed blokiem.
https://youtu.be/YfX6t_9zf9o

#78 Offline   suseljr


  • Postów: 37
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2017 - 16:30

Cytat

Jakie masz gumy nad sprężynami? Tzn. ile mają ząbków.

Sprawdzałem i mam najwyższe gumy z 4 cyckami.

Użytkownik suseljr edytował ten post 09 maj 2017 - 16:31


#79 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2017 - 17:30

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 maj 2017 - 07:28 napisał

Charlie, nie potrzebujesz ani kanału ani ściągacza. Potrzebujesz fabryczny lewarek, podnośnik typu żaba, dwa klucze (chyba 19) no i szlifierkę kątową. Ewentualnie kobyłkę do zabezpieczenia lewarka.

Tu gościu robi na kanale, ale to samo możesz zrobić na chodniku przed blokiem.
https://youtu.be/YfX6t_9zf9o

Wiem co i jak się robi ale z potrzebnych narzędzi mam tylko lewarek i klucze :( hehehe Dlatego szukam kogoś kto ma podnośnik żabka lub inny.

#80 Offline   Charlie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 cze 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maj 2017 - 18:24

Nikt nie jest w stanie pomóc ? Może jakiś warsztat który ogarnie temat bez marudzenia ?