Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



138 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2016 - 13:20

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 19 lipca 2016 - 13:13 napisał

W pierwszym w201 miałem TA i świetnie się trzymały

Używam TA i robią robotę, może dlatego że wcześniejsze amortyzatory były od nowości w samochodzie ;)
Co do wylewania, wystarczy wrzucić odbój montowany w Sportline (Numery od SL), który jest krótszy i nie skraca aż tak skoku jak zwykły odbój, przez co zawieszenie nie dobija do końca na każdej dziurze.



#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2016 - 13:39

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 19 lipca 2016 - 13:20 napisał

Co do wylewania, wystarczy wrzucić odbój montowany w Sportline (Numery od SL), który jest krótszy i nie skraca aż tak skoku jak zwykły odbój, przez co zawieszenie nie dobija do końca na każdej dziurze.
Ja widze to tak: brak odboju = dobijanie; jest odbój (odpowiedni) nie ma dobijania.
Krótszy odbój, większy zakres pracy amortyzatora. Dłuższy odbój mniejszy zakres pracy amora, przy skrajnym obniżeniu auto siedzi na odboju i podbija auto (ale amor nie dobija). Za krótki odbój = dobijanie.

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 19 lipca 2016 - 13:20 napisał

Używam TA i robią robotę, może dlatego że wcześniejsze amortyzatory były od nowości w samochodzie
Nie wiem jak długo na nich jeździsz, oby służyły jak najdłużej. Ale prawda jest taka, że jakość i trwałość spadła diametralnie.

#13 Gość_Charlie_


  • Na forum od: --

Napisano 19 lipca 2016 - 13:41

Jest taki śmieszny artykuł w dodatku wygląda na sponsorowany ;)
http://zawieszenia-s...=17:info-ogolne

Użytkownik Charlie edytował ten post 19 lipca 2016 - 13:42


#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2016 - 13:59

Jakość spawów/zgrzewów czy wielkość tulei ma znaczenie drugorzędne, ponieważ najpierw siada "środek". Tak samo dla MTSa i dla TA-Technixa.

Tu możecie zobaczyć przygody kolegi z innego forum. Akurat pierwsze zakupił MTSy, gdy siadły, kupił TA.
http://www.w201w124....0&postorder=asc (18 strona).

#15 Offline   semis


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipca 2016 - 22:13

ja mam u siebie amory technixa i sprężyny eibacha -40/-40 plus gumy z 1 "cyckiem", siadł widocznie niżej, do tego opona 195/65/15, nie obciera nic i fajnie się trzyma drogi, jest wystarczająco wysoki by pod jakiś krawężnik czy śpiącego policjanta bez problemu podjechać, a i jak wyżej piszecie wygląda dużo lepiej ;)
zrobię parę innych pierdół i podeślę fotkę jak to siedzi, mi wystarczy, nie oczekuję jakiejś super gleby i spasu.

#16 Gość_Charlie_


  • Na forum od: --

Napisano 26 lipca 2016 - 15:10

Wyświetl postUżytkownik semis dnia 25 lipca 2016 - 22:13 napisał

ja mam u siebie amory technixa i sprężyny eibacha -40/-40 plus gumy z 1 "cyckiem", siadł widocznie niżej, do tego opona 195/65/15, nie obciera nic i fajnie się trzyma drogi, jest wystarczająco wysoki by pod jakiś krawężnik czy śpiącego policjanta bez problemu podjechać, a i jak wyżej piszecie wygląda dużo lepiej ;)
zrobię parę innych pierdół i podeślę fotkę jak to siedzi, mi wystarczy, nie oczekuję jakiejś super gleby i spasu.
Podeślij jakieś foty bo jestem ciekaw jak to wygląda.

Wysłane z mojego W201



#17 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2016 - 15:39

charlie, tu masz -40 z gumą jednocyckową, felgi 8-loch 16x8", opony 205/50/16 i ocierało z przodu na wybojach o zderzak :/
Najlepiej szukać felg w granicach 7 cali szerokości i opon zbliżonych średnicą do standardu (najlepiej trochę mniejszych), jak masz jakieś pytania to wal śmiało ;)
Dołączona grafika

Użytkownik Sailor edytował ten post 26 lipca 2016 - 15:40


#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 26 lipca 2016 - 15:39 napisał

felgi 8-loch 16x8", opony 205/50/16 i ocierało z przodu na wybojach o zderzak
Jak obciera o zderzak to geometria została skopana.

#19 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 27 lipca 2016 - 12:42

A nie czasem o błotnik?

#20 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 12:56

Sawyer, W miejscu łączenia (zaznaczone na zdjęciu).
Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 27 lipca 2016 - 12:29 napisał

Jak obciera o zderzak to geometria została skopana.
Po ustawieniu geometrii zaczęło obcierać cały czas. Wjechały na przód 205/45/16, ale był problem z różnicą średnic między przodem a tyłem co powodowało mruganie ASD przy prędkości powyżej 70 km/h. Jeżdżę teraz na zestawie 205/45/16 przód i 225/40/16 tył - jest optymalnie, przyczepność niesamowita, choć wydaje mi się że poniżej 130 koni mechanicznych po prostu by to nie szło :hmm:








Podobne tematy Zwiń