Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



138 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 13:01

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 27 lipca 2016 - 12:56 napisał

Po ustawieniu geometrii zaczęło obcierać cały czas.
Wiec czas zmienić gościa od geometrii. koło powinno być na środku wnęki błotnika.

Za to ja z 205/45R16 wracam do 205/50R16.



#22 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 13:20

Byłem u 4 gości, każdy starszej daty zaczynał gadkę od "Panie, to się nie da...". Ogarną mi to profesjonalista w warsztacie tak, że wszystkie parametry zmieściły się w zakresach dla zawieszenia sportline. Ja uważam że wszystko zależy od felgi i od et. Nie wiem czy jeździłeś na dokładnie takim zestawie jak ja (8loch 16x8 et34 z oponą 205/50 + zrolowane ranty), ale jeśli tak i u ciebie nie ocierało (na sprężynach -40 z gumą jednocyckową), to uważam jest to dziwne, albo różnica mas silników ma aż taki wpływ.

#23 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 27 lipca 2016 - 14:05

Mmmm... Coś tu jest nie halo jeżeli koło jest bliżej przodu... ET i felga nie zmieniają położenie względem środka nadkola, zawsze koło przykręca się w centrum.
Albo jakaś tulejka, albo wahacz albo cała zwrotnica tańczy. Lepiej się tym zainteresować dokładnie, bo ani nie wygląda ani nie jest poprawne.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 27 lipca 2016 - 14:06


#24 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 14:06

Masa silnika nie ma znaczenia, ponieważ do R6 masz inne sprężyny - mocniejsze.

W obu 190-ach miałem obniżone zawieszenie były 15'', były 16'', mierzyłem 17''. Geometrię zawsze robię w ASO MB i nigdy nie było problemu z poprawnym ustawieniem. Rantów nie rolowałem.
Tu przykład zimówki, innego takiego zdjęcia nie mam: 195/60R15 felga 6,5x15 ET34 i jest na środku.
Dołączona grafika

Jedynym problemem zawsze była szczelina pomiędzy błotnikiem a oponą...
Dołączona grafika

Więc jak mówią, że się nie da to podziękuj, nie marnuj kasy i znajdź kogoś obeznanego w temacie.
No chyba, że przyczyną nie jest nieogarnięty serwisant, tylko geometria samochodu.

#25 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 14:21

Daliście mi teraz do myślenia, myślałem że wynika to z szerokości felgi z oponą, jest na tyle szeroko że nie mieści się do końca w łuku błotnika i zderzaka w płaszczyźnie podwozia. Obadam temat, pomierzę odległości środka piasty do progu i i zderzaka. Odległość powinna być taka sama? Czym się to reguluje, śrubami mimośrodowymi wahacza (info dla własnej wiedzy, nie będę nic kręcił ;P)?

#26 Gość_Charlie_


  • Na forum od: --

Napisano 28 lipca 2016 - 13:01

Według mnie podstawową rzeczą jest delikatny naciąg opony na felgę. Jeżeli idziesz w dół musi być naciąg lub niższy profil opony. Obniżanie na balonach nie ma sensu :)

Wysłane z mojego W201



#27 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 28 lipca 2016 - 13:34

Nie jestem pewien czy jest w ogóle możliwa regulacja w tej płaszczyźnie. Najprędzej to jest zerwana jakaś tuleja, gumka, może zgięty wahacz albo jeszcze inny element zawieszenia.

Krótko mówiąc moim zdaniem coś jest uszkodzone mechanicznie, do wymiany. A jeśli się mylę i podlega to regulacji- przepraszam za sianie propagandy :)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 28 lipca 2016 - 13:35


#28 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2016 - 16:14

Polozenie kola wgledem nadkola mozna w pewnym zakresie regulowac na tulejach wahacza srubami mimosrodowymi. To co pokazales to ewidentna fuszera - przod wahacza jest skrajnie cofniety w strone osi wzdluznej pojazdu, tyl zas maksymalnie wysuniety w kierunku progu. To blad, bo zmienia sie tez drastycznie kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, o pracy drazkow zbieznosci sie nie wypowiem, bo w sumie trzeba by sprawdzic katy w skrajnych polozeniach kola kierownicy.
Albo auto po ostrej rzezbie w podluznicy i blotnik jak i zderzak sa cofniete. To tez widywalem.

#29 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2016 - 16:41

Jak wcześniej wspomniałem wszystkie kąty na wydruku łapią się skrajnie w zakresie. Myślałem że taka różnica w odległościach mieści się normie, zwłaszcza że z obydwu stron jest taka sama, co więcej po ustawieniu geometrii samochód prowadzi się pewnie nawet powyżej 200 km/h. Jak będę miał chwilę, zobaczę czy wahacze nie wymagają poliuretanu jeszcze w tym sezonie i jakie jest ustawienie śrub mimośrodowych, bo póki co trwa akcja usztywniania budy z uwzględnieniem pasowań.

Użytkownik Sailor edytował ten post 28 lipca 2016 - 16:45


#30 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 sierpnia 2016 - 06:55

Poliuretan na pewno nie jest potrzebny. Poliuretan 75ShA ma bardzo podobną sztywność do nowych oryginalnych gum wahacza.








Podobne tematy Zwiń