Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



138 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2016 - 10:29

Problem ocierania o zderzak wyjaśniony, sprasowany kołnierz oparcia śruby mimośrodowej.

Nie rozumiem stwierdzenia że poliuretan jest nie potrzebny. Są różne zapotrzebowania, są różnie twardości tulei, a samo porównywanie właściwości gumy do poliuretanu to jak porównywać akryl do wełny ;) (odsyłam do testu tulei z prasą)



#32 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 sierpnia 2016 - 16:55

Widze ze sie nie zrozumielismy. Pisales ze musisz sprawdzic czy twoje wahacze "wymagają" poliuretanów jakoby to bylo przyczyną problemow z geomatria.
Reszty twojego posta zupelnie nie rozumiem. Rób sobie co chcesz.

#33 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2016 - 19:19

Chyba się nie zrozumieliśmy ;) Mam ori tuleje sprzed 4 lat i czekam aż padną doszczętnie żeby wrzucić poliuretan. Myślałem że jeżeli będą rozwarstwione to przyjdzie czas na zmiany.

Co do reszty postu, szanuje podejście :bravo: czasem czytając całe wątki na tym forum wydaję mi się, że nie można mieć samochodu do jazdy, tylko do spuszczania się na forum w galerii.

#34 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 sierpnia 2016 - 10:11

Wyświetl postUżytkownik Sailor dnia 20 sierpnia 2016 - 19:19 napisał

Mam ori tuleje sprzed 4 lat i czekam aż padną doszczętnie żeby wrzucić poliuretan
Te tuleje są na 10 lat spokojnie.

#35 Offline   suseljr


  • Postów: 38
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2016 - 16:33

Tym razem ja potrzebuję rady. Obecnie w moim MB posiadam koła Remotec 8J 16'' i do tego opony 205/55 R16. Miejsca na oponę jest na styk. Jeśli chodzi o sprężyny to z tego co się orientuję są standardowe, natomiast amortyzatory z tyłu to na pewno Sachs (nie wiem co z przodu, z tyłu znalazłem naklejki). Samochód chciałem nieco obniżyć, przynajmniej tak, żeby zrównać prześwity z tyłu i z przodu (nie chcę go drastycznie zglebić bo zależy mi na stosunkowo oryginalnym wyglądzie). Przy tych felgach opony nie są w ogóle naciągnięte i zastanawiam się za czym ewentualnie mam się rozglądać w przypadku jak chciałbym obniżyć całe auto. Załączam zdjęcie poglądowe, żebyście zobaczyli jak obecnie wyglądają prześwity. Czy jest sens obniżać sam przód czy zrobić konfigurację na zasadzie -40 przód i -30 tył? Liczę na poradę. Z góry dzięki!

Dołączona grafika

#36 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2016 - 16:47

Opony są za duże ja na W201, najbliżej oryginalnej średnicy jest opona 205/50/16, przy większych glebach lepiej użyć 205/45/16. Jeżeli chcesz opuścić go o 1-2cm, to radzę obejrzeć jakie masz podkładki sprężyn, jeżeli mają po 3 cycki to po wymianie na 1 cycek przysiądzie ok 1cm, wyjdzie najtaniej, ale może ci ocierać z przodu o nadkole z powodu za dużej opony. Praktyka mówi że przy obniżeniu do 3cm da radę śmigać na nieobniżanych amortyzatorach bez problemów. Przy obniżeniu sprężynami -40/-30 jest duża szansa że będzie ci obcierać opona o nadkola, więc wtedy radzę działać najpierw z oponami, a potem ewentualnie szukać sprężyn Sportline (-20).

#37 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2016 - 15:26

Witam. Posiadam Mercedesa 190 1993r. z 2-litrówką, wczoraj zakupiłem sprężyny H&R -40 moje pytanie brzmi: "ilo cyckowe załozyć gumy na przód i tył żeby auto stało równo lub minimalnie wyżej z tyłu?" Proszę o sprawdzone, konkretne opinie... Pozdrawiam

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 listopada 2016 - 09:57


#38 Offline   Sailor


  • Postów: 47
  • Na forum od: 22 lis 2014
  • Miejscowość: Lublin/Gdynia
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2016 - 01:10

Jak dasz 4 cyce z przodu i 1 z tyłu to kuper i tak będzie wyżej*. Wysokość też zależy od gum jakie masz teraz, z własnego doświadczenia powiem ci że 3 cycki z przodu i z tyłu wyglądają "fest" na springach -45/-45 (ułoży się po kilku dniach), dają możliwość przejazdu nad każdym garbem, a opona do 205 mm nie będzie ci ocierać.
Ale poczekaj na opinie specjalistów ;)

*W201 M103

#39 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2016 - 09:43

Czyli po 3 cycki na przód i tył, jakie byś polecił gumy?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 listopada 2016 - 09:57


#40 Offline   semis


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2016 - 21:39

Ja mam u siebie Eibacha -40/-40 i do tego wszędzie 1 "cyckowe" gumy, przy oponie 185/55 r15 nic się nie dzieje, jest sporo miejsca.








Podobne tematy Zwiń