Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać?



138 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 29 grudnia 2016 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik Charlie dnia 29 grudnia 2016 - 20:31 napisał

A ja nigdy nie dam tyle
bo razem z przesyłką przewyższą wartość auta.
To zależy kto ma jakie auto, ja do swojego bym włożył taki zawias jak bym miał wolną kaskę ale póki co są inne priorytety. Mój wg mnie jest tego wart :) Jest bardzo uniwersalny, ekonomiczny i wyposażony jak żaden :]



#62 Gość_Charlie_


  • Na forum od: --

Napisano 30 grudnia 2016 - 05:51

Tylko pozazdrościć :)


Wysłane z mojego W201

#63 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2017 - 11:01

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 29 grudnia 2016 - 21:23 napisał

Ja u siebie włożyłem amorki od E500 na przód (mają sprężynę odbicia)
A nie czasem R129?

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 29 grudnia 2016 - 21:23 napisał

sprężyny od E500 na tył i przód docięte
Ciekawy temat, na 190rev już jakiś czas wisi temat o ciętych sprężynach z 4.2

#64 Offline   ziben


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 sty 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2017 - 12:42

Koledzy powiedźcie ile cyckowe gumy do zawieszenia -40 H&R ? Chciałbym aby auto stało równo lub delikatnie niżej z przodu :) znalazłem sprzedawce na allegro, który ma opisane wszystkie gumy
http://allegro.pl/or...6711065798.html

#65 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 lutego 2017 - 22:24

Mam fabryczne spreżyny do R129 SL500 jakby ktoś był zainteresowany.
Ziben najczęściej dwójki, ale nie ma reguły. Gumy grosze kosztują a ich wymiana to kilka minut.

#66 Offline   suseljr


  • Postów: 38
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2017 - 20:34

Przyszła wiosna, więc najwyższa pora ogarnąć samochód przed sezonem letnim. Zimę spędziłem na poszukiwaniu całej tylnej belki, bo okazało się, że ta którą jest aktualnie założona ma dziurę na wylot przy mocowaniu wahacza Poprzedni właściciel miał Mercedesa przez 10 lat i więcej ten samochód stał w wilgotnej stodole niż jeździł przez co mokre sanki były zżerane przez korozję. Trafiłem świetną okazję i dzisiaj przyjechał do mnie wózek w zaskakująco dobrym stanie z poduchami, który kupiłem za 125 złotych!! Po weekendzie samochód jedzie na duży serwis zawieszenia z tyłu: wymiana wspomnianej belki, wymiana wszystkich wahaczy. Jest to oczywiście idealna okazja do tego, żeby całe auto obniżyć. Obecnie mercedres stoi na oryginalnym zawieszeniu z założonymi kołami Remotec Mesh 16''/8J/ET35 + Continental 225/55/16 (wiem, że są za duże pod to auto i dlatego czasem obcierają). Pierwsze co zmieniam to opony i myślałem o czymś typu 205/45/16 albo 205/50/16. Czasu mam niewiele, a muszę podjąć finalną decyzję odnośnie opon właśnie jak i sprężyn. Chciałbym, aby auto poszło w dół, ale zależy mi na wyglądzie przypominającym Sportline'a (może być minimalnie niżej). W związku z tym chciałem spytać osoby, które przechodziły już ten etap ze swoim autem o jednoznaczne wskazanie najlepszej opcji:
1. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/45/16
2. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/50/16
3. Używane sprężyny Sportline + opony 205/45/16
4. Używane sprężyny Sportline + opony 205/50/16
Będę wdzięczny za jednoznaczne odpowiedzi. Mam nadzieję, ze to co zaproponowałem pasuje i będzie się bez problemu mieściło w nadkolach. Udanego weekendu wszystkim!

Użytkownik suseljr edytował ten post 05 maja 2017 - 20:35


#67 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2017 - 11:34

Wyświetl postUżytkownik suseljr dnia 05 maja 2017 - 20:34 napisał

2. Nowe sprężyny TA-Technix -45/-45 + opony 205/50/16
Plus najwyższe gumy sprężyn i masz jak sportilne.

#68 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2017 - 12:24

Wyświetl postUżytkownik suseljr dnia 05 maja 2017 - 20:34 napisał

16''/8J/ET35
Ale przy tych szuplach raczej 205/45R16 trzeba wybrać. 205/50 może przycierać na przodzie.

#69 Offline   suseljr


  • Postów: 38
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2017 - 14:31

Właśnie trochę się martwię, bo jak dzisiaj się przyjrzałem kołom, to niestety ale mam wrażenie, że sama felga wystaje poza linię przedniego nadkola, więc nawet naciągnięta opona może haczyć... Ktoś na forum miał takie same felgi?

Użytkownik suseljr edytował ten post 06 maja 2017 - 14:36


#70 Offline   suseljr


  • Postów: 38
  • Na forum od: 14 lip 2016
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maja 2017 - 11:20

Pojawiła się jeszcze jedna opcja znienacka. Poznałem wczoraj chłopaka, który może w bardzo dobrych pieniądzach oddać sprężyny H&R -40/-40 mm. Z tego co się dowiedziałem to siedziały wcześniej w jego W124 2.5 td, ale było za twardo więc postanowił je zdjąć. Przy okazji muszę sprostować kwestię moich opon - te, które są teraz założone mają szerokość 205, a nie 225 jak wcześniej pisałem. Czy sprężyny przejęte po W124 będą pasowały, a jeśli tak to jak będą się zachowywały? Czy w związku z inną masą samochodu nie będzie sporej różnicy w ich pracy? Zauważyłem też, że oryginalne sprężyny, które teraz siedzą w aucie mają najwyższe możliwe poduszki. Co można przewidzieć w połączeniu niższych opon (205/45/16) z oryginalnymi amortyzatorami, ale opierających się na najniższych gumach? Może nie ma sensu wrzucać sportowych sprężyn skoro sama wymiana gum i opon może przynieść pożądany efekt?

Użytkownik suseljr edytował ten post 07 maja 2017 - 11:20









Podobne tematy Zwiń